Onko lapsesi kasvanut -1 käyrällä? Kysymys vaatteista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Lapseni on nyt 1-vuotias ja vaatekoko 74. Pituutta tytöllä hiukan päälle 73 cm. On hoikka ja sirorakenteinen, pitkät raajat. Kasvanut koko ajan tasaisesti -1 käyrällä.

Miten ennakoida lapsen kasvua? Jos nyt hankin tarjouksesta ulkovaatetta ensi vuodeksi, mitä kokoa kannattaa ostaa? Lapsi tarvitsee tänä vuonna kahdet talvihaalarit. Nyt on äitiyspakkauksen haalari käymässä vähän naftiksi, minulla on viime vuonna ostettu haalari odottamassa lopputalveksi.

Ensi vuonna lapsi varmasti puuhaa ulkona jo ihan eri tavalla kuin nyt. Tarvitaanko kahta ulkoiluhaalaria samaa kokoa? Vai riittääkö yksi?

Vaikee sanoa, etenkin kun se lapsen kasvukayra saattaa muuttua koska vaan. Eli en valttamatta ennakoisi ihan hirveasti.

Itsella poika kasvoi +2 kayralla enaimmaisen 1,5v ja yhtakkia kasvu pysahtyi lahes kokonaan 1,5 vuodeksi. Sen jalkeen kasvu on tullut samaan tapaan pyrahdyksittain ilman ennakoitavaa rytmia.

Ostaisin alesta yhden haalarin, jos nyt ostat -50% niin saa sen yleensä samaan hintaan myytyä poiskin. Pienillä lapsilla peukalosääntö yleensä ostaa kaks numeroa isompi. Eli jos nyt 74 niin ostaisin 86 puvun. Hieman isoa voi hyvin käyttää, nafti on kurjempi.

Todennäköisesti tarvitset toisenkin haalarin, mut se voi olla vaikka käytetty varapuku tai sit ostat taas joulualesta toisen :)

Meillä tyttö vuoden ikäisenä 72cm ja 8720g
2-vuotiaana oli 82cm ja 11,2kg

Nyt 3-vuotias ja mitat 88,5cm ja 12,6kg.

Meillä on kaksi haalaria. Toinen ns. käyttöhaalari ja toinen pesuvara. Viime talven haalarit olivat kokoa 86 ja 92, tuo 92 oli varahaalarina kun oli reilun kokoinen etenkin alkutalvesta. Nyt tuo 92 on ykköshaalarina ja varahaalariksi ostin joulun jälkeen alesta 98 kokoa olevan.

Meillä tyttö vuoden ikäisenä 72cm ja 8720g
2-vuotiaana oli 82cm ja 11,2kg

Nyt 3-vuotias ja mitat 88,5cm ja 12,6kg.

Meillä on kaksi haalaria. Toinen ns. käyttöhaalari ja toinen pesuvara. Viime talven haalarit olivat kokoa 86 ja 92, tuo 92 oli varahaalarina kun oli reilun kokoinen etenkin alkutalvesta. Nyt tuo 92 on ykköshaalarina ja varahaalariksi ostin joulun jälkeen alesta 98 kokoa olevan.

Olen jo ostanut haalarin kokoa 92. Ajattelin, että menisi ainakin loppusyksystä. Pitäisikö siis ostaa varmuudeksi myös kokoa 86? Vai 98?

Olen yrittänyt etsiä käytettyä vaatetta kirppareilta. Joko niissä on älyttömän korkeat hinnat käytetyiksi vaatteiksi tai sitten ne on jo ihan puhki pesty ja pidetty. Olen huono kirpputorihaukka, löydän vaan kirjoja.

Oikeastiko käytetyn haalarin voi saada myytyä samaan hintaan, jos itse maksanut -50% ovhsta? ! En ole edes ajatellut myymistä. Tai jos myisin, osaisin pyytää ehkä 10 euroa jostain haalarista. Reima maksaa näemmä uutena 80 euroa tai yli, Molo-haalari jota katselin oli ovh 130 euroa. Jos itse maksan nyt 60 euroa niin joku muka käytetystä maksaa saman?

Ap

Yhteistyössä