Onko lapsesi hammas "jäänyt kasvamatta" tapaturman/hammasvamman vuoksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hammas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:wave: :wave: mulla oli useampi vuosi vain yksi etuhammas kun tarpeeksi nuorena sen maitohampaan siittä lissautin poikki!! mut kyllä se tuohon sitten viimein tuli..kumma kolo siinä hampaassa on, mutta hammas ko hammas!! :ashamed: :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja hammas:
Alkuperäinen kirjoittaja täällä yksi:
lapsilla ollut.

Millainen vamma? MIssä/mikä hammas? Miten hoidettiin? tilanne nyt?

Kaatui juomalasin kanssa ja maitohammas painui sisälle. oli pari vuotta tyhjä kolo,kunnes tuli pois ja tilalle tuli rautahammas.

törmäsi keinuessaan keinun tolppaan ja alahampaassa 2 kuollutta maitohammasta. pois otettiin

Kiipeili kaapeilla ja löi pöydän kulmaan hammas katkesi

Pelleili sängyssä ja löi sängyn reunaan ja ylähampaaseen satutti.

Pelleili kyläilessä kaatui lattiaan ja isku taas hampaisiin.

onhan niitä ollut

En vielä osaa vastata kysymykseesi, mutta itsekkin mietin samaa. Kuopus kaatui ja satutti toisen etuhampaan, hammas on ns. kuollut. Nyt toivotaan ettei tarvi poistaa ja että ei ole vaikuttanut tulevaan rautahampaaseen.

meillä vanhempi pojista löi etuhampaansa papan päähän:) leikeissään. Papalla veri päästä ja pojan hammas heilui. Lähti sitten aikanaan ois, pysyvä hammas kierossa.

Alkuperäinen kirjoittaja aarre05:
meillä vanhempi pojista löi etuhampaansa papan päähän:) leikeissään. Papalla veri päästä ja pojan hammas heilui. Lähti sitten aikanaan ois, pysyvä hammas kierossa.

siis lähti tietenkin pois eikä ois :)

itsellàni (ei kyllà mitenkààn tapaturma-asiaan liittyen mutta kuitenkin) oli maitohammas vielà 19 vuotiaana. rautahammas oli kyllà siellà alla kasvanut poikittain (selvisi hammaslààkàrin kuvissa). maitohammas otettiin pois ja rautahammasta alettiin pikkuhiljaa vetàà paikalleen mm hammasrautojen avulla.

1.5 vuotiaana putosi/kaatui rappusissa ( Huom!äiti vieressä...mutta silti tuli vahinko)

Mulle itselle on käynyt juurikin samalla tavalla.Putosin saman ikäisenä jäiset ulkorappuut alas(äiti oli siinä vieressä) ja multa irtosi hammas.Siihen sainkin sitten uutta hammasta odotella noin kahdeksan vuotta!!!Aina siitä hammaslääkärillä ollessa oli juttua ja aina lääkäri vain sanoi,että kyllä se uusi hammas siihen pian kasvaa.Kuvattiin useaan otteeseen muistaakseni.Mulla ainakin aikanaan kasvoi siihen paikalle ihan normaali hammas,otti vaan aikansa... =)

Meillä maitohammas oli ok mutta kun se lähti niin pysyvä viipyy ja viipyy =(

Satuin googlettamaan tämän ja huomasin ketjun. Itselläni on myös ylähampaista maitohammas lähtenyt joskus, mutta pysyvää ei koskaan jostain syystä kasvanut tilalle, ja hammaslääkärit eivät tälle ole koskaan aikoneetkaan tehdä mitään. Joskus kai puhuivat, että hammas ei kasva kun sille ei ole tarpeeksi tilaa. Pöhkö kolo siis ylähampaissa, saa nähdä jääkö loppuelämäksi siihen. Ikää minulla on nyt 18v

Yhteistyössä