Onko lapsen sairaus riittävä syy perua illanvietto ystävien kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Emily"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Emily"

Vieras
Olemme jo kauan sitten sopineet, että pidämme pienellä ystäväporukalla huomenna grillibileet.
Lapsi on sairas (mies on urheiluvalmennuksessa Espanjassa) ja musta tuntuu siltä, etten halua lähteä.
Mun äiti on luvannut tulla meille kyllä vahtimaan lasta. Sanoin tänään ystävälle, että voin tulla, koska mun äiti hoitaa lapsen..
Tuntuu kuitenkin siltä, että mä haluan olla itse lapsen kanssa kotona, koska on kipeänä..

Lähetin äsken viestit kolmelle ystävälleni, että oon tosi pahoillani, mutta mä en valitettavasti voi tulla. X on niin kipeänä, että mun on parempi olla kotona..

Yhdeltä tuli "voi nyt vittu sun kanssa" ja toiselta "no pärjäähän se nyt mummonsa kanssa!! Et nyt upee perumaan" ja kolmannelta "no ok sitten...... "

Eikö sun kavereilla itsellään ole lapsia kun eivät ymmärrä? Jos lapsi on kipeenä ja mies ei olis kotona, mä kyllä peruisin omat menoni kahta kertaa miettimättä. Pienelle on niin tärkeetä että saa olla mahdollisimman turvassa kun on muutenkin paha olo.

No mulla on kolme lasta itelläni ja voisin kyllä jättää sairastamaan myös mumminsa kanssa varsinkin jos on tuollainen pitkään suuniteltu tyttöjen ilta ja mistä tiiät vaikka lapsesi parantuisi huomiseen mennessä jo niin ettei ole edes enää kipeä?

No ite aattelisin vähän sitä sairauden laatua ja kestoa. Esim. oksennustaudissa tai kovassa kuumeessa olevaa en jättäis mummolle, mutta joku pikku flunssa niin miksi ei? Parin tunnin poissaolo vois tehdä äidillekin ihan hyvää, jos on jo sairastettu/sairastetaan pitkään...

Kummallisia kommentteja kavereiltasi tosin, mitä se muille kuuluu jos tahdot jäädä hoitamaan pientä.

[QUOTE="Jenis";26477149]No ite aattelisin vähän sitä sairauden laatua ja kestoa. Esim. oksennustaudissa tai kovassa kuumeessa olevaa en jättäis mummolle, mutta joku pikku flunssa niin miksi ei? Parin tunnin poissaolo vois tehdä äidillekin ihan hyvää, jos on jo sairastettu/sairastetaan pitkään...

Kummallisia kommentteja kavereiltasi tosin, mitä se muille kuuluu jos tahdot jäädä hoitamaan pientä.[/QUOTE]

tälle peesi.

Jos lapsella on hoitaja niin todellakin lähdet bilettämään!!! Noloa jäädä kotiin jonkun pikkutaudin takia. Kohta sua ei edes kutsuta minnekään, sitten saat täällä ihmetellä kun ei kutsuta...

Ihan sama kuinka kipeä se lapsi on. Jos tuntuu pahalta jättää sairas lapsi, niin sitten en jättäisi ja piste.

Jos ystävät ei sitä ymmärrä, niin ei ne mitään ystäviä edes ole.

Näinhän se menee. Ei siellä juhlissakaan olis kivaa sulla jos huolehtisit lapsesta. Jos sulla on tunne, että ei ole nyt hyvä mennä niin älä mene. Kyllä äidit yleensä tietää milloin lapsen luokse pitää jäädä ja milloin voi lähteä.

"Voi nyt vittu sun kanssas kun et tajua että lapsi on tärkeämpi ku bileet" "Pärjäis ehkä mummon kanssa, mutta paremmin äidin kanssa. parempi perua kun miettiä lapsen vointia koko illan" "ensi kerran sitten, pitäkää hauskaa"
Näpyttelet takaisin sun ystävilles etkä mieti niitä sen enempää. Ymmärrän et kavereita harmittaa kun yx peruu mut ei varmaan tarvi tolleen alkaa avautuu, eihän ap. suunnitellut tätä ja järjestänyt lastaan sairaaksi ><
Itsellä ainakaan ei olis biletys fiilistä kun miettisin kuinka lapsi jakselee kotona

Mun mielestä kysymys kuuluu yksinkertaisuudessaan: kumpi on tärkeämpi, lapsi vai kaverit. Vastaus on jokaisen harkittavissa. Minä rankkaan sairaan lapsen tärkeämmäksi kuin bileet. Jotkut muut pitävät kavereita ja juhlimista tärkeämpinä. Heille se suotakoon. Terveen lapsen jättäisin mummun kanssa kotiin, mutta sairas lapsi kaipaa ja tarvitsee äitiään eri tavalla. Eikä kyse ole siitä, etteikö mummu pärjäisi. Mulle on ihan sama, mitä kaverit tuollaisessa tilanteessa ajattelisivat...Itse asiassa mulla ei ole sellaisia kavereita, jotka eivät valintaani ymmärtäisi...

Yhteistyössä