Onko laihduttajan hyvä syödä kananmunaa? Montako päivässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laihduttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käy kurkkaan Finelin sivuilta nuista protskuista. Mutta kananmuniahan saa syödä vaikka 10 päivässä =P Ei ole mitään rajaa niiden syömisessä laihduttaessakaan.

http://www.fineli.fi/food.php?foodid=858&lang=fi

Siinä kananmunan inffopaketti. Saatan syödä kananmunia 1-5 per päivä riippuen syönkö munakkaan aamupalaksi vai en ja tuleeko sitä ruokaan. Karppaan, niinpä kananmuna on erinomainen aamupalavaihtoehto tällä elämäntyylillä.

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Se kannattaako kananmunan syönti laihiksen aikana riippuu hyvin vahvasti laihiksesta tai dieetistä

No mä en usko dieetteihin, syön vähemmän mitä kulutan (miten jokaisen pitäisi laihduttaa) proteiineja yritän saada tarpeeksi.
Haluan nyt vain tietää paljonko munassa on proteiinia. Kananmuna ei kaloreiden kannalta ole ollenkaan paha, koska sisältää niin paljon proteiinia, saman määrän jos yritän jostain muusta saada, tulee aika paljon enemmän niitä kaloreita

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Se kannattaako kananmunan syönti laihiksen aikana riippuu hyvin vahvasti laihiksesta tai dieetistä

Peesi. Esim. karppaukseen sopii hyvin, mutta vähärasvaselle ei kun keltuainen sisältää paljon rasvaa.

Mä syön väh. 2 munaa päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja hinku:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Kokonaisenergian jakautuminen
rasva 63%
proteiini 36%
jne.

Tuosta se 36% siis tuli.

Etkä itse huomaa missä vika vaikka sen tänne asti raahasit?

Anteeksi, en nyt ymmärtänyt virkettäsi :) Mitähän tein väärin, oi nettijumala?

Prosentit ja grammat eivät ole 1:1 verrannollisia keskenään ;)

Miten sä muka tuosta saat että munassa olisi 36% proteiinia???? Tuossa puhutaan ENERGIASTA ja mistä se tulee.

Niin, kananmunassa on 36% proteiinia kokonaisenergiasta. Ymmärsitkö nyt? Lukee tuolla Finelin sivuilla?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Okei :) mutta on siinä silti paljon proteiinia. Mikä olisi vielä parempi proteiininlähde?

Raejuusto, rahka ja rasvaton liha ovat hyviä proteiinin lähteitä. Kasviproteiinia saa palkokasveista ja pähkinöistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Kokonaisenergian jakautuminen
rasva 63%
proteiini 36%
jne.

Tuosta se 36% siis tuli.

Etkä itse huomaa missä vika vaikka sen tänne asti raahasit?

Prosentit ja grammat eivät ole 1:1 verrannollisia keskenään ;)

Jos ravintoarvo on kerrottu sataan grammaan, niin silloin ravintoarvo on samassa suhteessa prosentuaalisesti. Prosentti on sadasosa. 1/100. Eli kun kananmunassa on hiilareita 0.3g/100g, niin siinä on 0.3% hiilareita.

Niin, kananmunassa on 36% proteiinia kokonaisenergiasta. Ymmärsitkö nyt? Lukee tuolla Finelin sivuilla?

Kuorellisessa kananmunassa ei ole 36 % proteiinia, ymmärrätkö? Siinä on 11 %
Kananmunan energiasta 36 % tulee proteiinista.

Ja se finelin prosenttipalkki EI TARKOITA ravintoaineen määrää elintarvikkeessa vaan jakaumaa mistä ENERGIA tulee. Huoh.

Puhutaan siis samasta asiasta, tosin sinä aidasta ja minä seipäästä. Kirjoitin juuri saman asian sinulle :)

No jostain mä ainakin googletin ja sanottiin, että proteiinia 36% (kuorittu muna 100g)... Tosin, olen netissä puhelimella, joten saattaa näyttää rivit väärin, eli voi olla että liittyi johonkin muuhun. Wikipedia tais olla

Yhteistyössä