Kuinka monta omppua voi syödä päivässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tossuliini

Vieras
Mä oon nyt ruvennut syömään kotimaisia omppuja enemmän kuin koskaan kun ollaan saatu vuokranantajien luvalla hakea heidän pihapuistaan omppuja. Nyt kysyisinkin teiltä kuka tietäisi että montako omppua voi syödä päivässä ilman että se vaikuttaisi painoon millään tavalla? Ne vaan on niin hyviä, kaupan omppuja en voi syödä siis ulkolaisia ollenkaan kun hapot nousee muttei noista kotimaisista onneksi.

en tiedä...mut mä oon puputtanut aika paljon parin viikon aikana ja kiloja ei ole tullut yhtään :D ....mun vanhemmat asuu täs lähellä ja niilä on isoja omenapuita, joista ollaan haettu isolla pussilla....ja se pussi on aika pian aina ollut tyhjä, ku kaikki....minä, ukko ja muksut syödään ne.

niin ja vielä se, et mä pystyn kans syömään näitä kotimaisia omenoita, mut en kaupan.

Riippuu varmaan hirveesti mitä muuta syö. Omenahan on itsessään terveellinen hedelmä ja parempi vaihtoehto kuin esim. banaani noin siis kalorien suhteen. Painonvartijoiden jossain pistelistassa taisi olla niin että appelsiini oli 0 pistettä ja kaksi omenaa oli yhden pisteen.

Mutta enpä usko että omenoita voi niin paljoa syödä että niistä olisi painon kannalta kriittisiä vaikutuksia, kun samallahan sitä jättää jotain muuta syömättä kun omenakin kuitenkin täyttää..

Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Mä oon nyt ruvennut syömään kotimaisia omppuja enemmän kuin koskaan kun ollaan saatu vuokranantajien luvalla hakea heidän pihapuistaan omppuja. Nyt kysyisinkin teiltä kuka tietäisi että montako omppua voi syödä päivässä ilman että se vaikuttaisi painoon millään tavalla? Ne vaan on niin hyviä, kaupan omppuja en voi syödä siis ulkolaisia ollenkaan kun hapot nousee muttei noista kotimaisista onneksi.

Mä olen tosi hoikka ja mun filosofia on, että kasviksia ja hedelmiä saa mättää kilotolkulla. Siis niin paljon kuin napa vetää. Niissä on niiiiiin vähän kaloreita verrattuna moneen muuhun suuhunpistettävään.

Jaa.. Jos mun pojalta kysyttäis niin monta. Tosin kovin happamista ei tykkää., makeita pitää olla... Se puputtais omppuja vaikka kuinka paljon. Ja jatkais porkkanoilla. 7v on siis kyseessä.

Yhteistyössä