Minkäslaisia kokemuksia paikasta?
Erittäin positiivisia. Osasto N7, leikkaussali, heräämö, kaikista jäi erinomainen mielikuva. JA äippäpolista ja synnäristäkin missä kävin seurannoissa loppuraskaudesta. Ihana ja erittäin ammattitaitoinen henkilökunta joka osastolla.
Olen ollut aiemmin tukihenkilönä ystävälle Jorvissa, ja siltäkin reissulta jäi positiivisia muistoja.
Saiko epiduraalin helposti?
Sektiossa saa epiduraalin pyytämättä

Ei, mutta oikeesti. Mulle jäin tutustumiskäynnillä sellainen olo, että epiduraalin kyllä saa jos vain pyytää. Ja kun olin tukihenkilönä niin kätilö itse kysyi äidiltä, että onko hän ajatellut epiduraalia.
Oliko ruuhkaa?
Ei ollut vaikka sektio osui vuoden ruuhkaisimpaan aikaan (jos laskee LA:sta 40vk taaksepäin niin osuu juhannukseen

)
Monen hengen huoneessa olit?
Perhehuoneessa. Ihana oma maailmansa. Suosittelen lämpimästi. Perhehuoneissa oletetaan, että isä osallistuu lapsen hoitoon. Normaalitilanteissa varmasti loistojärjestely. Meillä alkoi harvinaisen vaikea koliikkihuuto jo laitoksella. Meidän olisi pitänyt vaihtaa tavalliseen huoneeseen niin, että isä olisi mennyt kotiin nukkumaan. Oltiin aivan poikki jo valmiiksi molemmat kun päästiin kotiin. En kyllä edes kysynyt kansilasta, että ottaisivatko vauvan sinne. En olisi varmaan raaskinut antaa, vaikka olisivat varmaan ottaneet. Mutta hlökunta ei ainakaan tarjoutunut ottamaan vauvaa.
Pääsitkö nopeasti kotiin?
4vrk. En olisi ollut valmiimpi kotiin yhtään aiemmin sektion jälkeen. Aika monet sektioäidit kotiutuvat 3 vuorokaudessa.
Ja minä sain muuten myös erinomaista imetysohjausta. Sitä tarjottiin ennen kuin tajusin edes kysyä. Oli hienotunteista, mutta asiantuntevaa ja tehokasta.