Onko kyse synnytyspelosta vai jännityksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Odotan kolmatta lasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Odotan kolmatta lasta

Vieras
Vai molemmista? Mulla on nyt laskettuaika ja en oo oikeastaan miettiny synnytystä juurikaan etukäteen. Nyt on parina yönä ollut maha tosi kipee ja samoin selkä. Ja jotenkin noi kivut on saanut mut pelkäämään synnytystä. Onko muille käynyt näin että "paniikki" on iskenyt vasta viime metreillä?

Kuinka pystyn taas kestämään ne kivut ilman puudutuksia :( toivottavasti kaikki menisi nopeasti ohi.

Miks et ota puudutuksia? Vai luomunako haluat välttämättä synnyttää? Kerro synnärillä peloistasi, osaavat auttaa sua silloin parhaiten kun on synnytyksen aika! Voima haleja sulle!

monesti se pelko ja jännitys helpottaa, kun homma ihan oikeasti alkaa. mut toki asiaan vaikuttaa sekin, oletko jo vanha tekijä vai uutuuttasiko jännität. pelkoon on monia syitä tiedottomuudesta aiempiin muistoihin.

jos sua vaivaa, voit ihan ehdottomasti soittaa neuvolaan ja pyytää päästä juttelemaan asiasta.

miksi joudut kestämään ilman puudutuksia? oletko auennut niin nopeasti vai estääkö sairautesi tms?

Mä olen ihan samassa tilanteessa. Kolmas synnytys lähenee, koskaan en ole pelännyt synnytystä. Jännittänyt toki jonkin verran. Ilman kivunlievitystä on menty ja nyt myös mulla on sellainen olo kuin pelottais. Yritän olla ajattelematta liikoja. Se tunne on niin mahtava, kun lapsi on syntynyt :)

Mä en ehtinuy pelkäämään/jännittämään esikoisen synnytystä. Kaikki tapahtui nopeasti ja yllättäen rv 35 aikaan. Kaikki meni loistavasti synnytyksessä.

Toisen kohdalla pelot hiipi mieleen rv 30 aikaan. Pelkäsin kipua, repeytymää, vaikka esikoisen synnytys oli helppo luomu synnytys. Lopulta toinen meni yhtä helposti,ellei paremminkin kuin esikoinen.

Kolmatta sitten aloin plekäämään jo rv 20 alkaen tosissani. Eihän kolmas voi olla helppo, varsinkin kun kakkosen synnytyksessä meni selkä tohjoksi ja lonkka vinoon ja siitä asti kipuja. Pelkäsin että nyt sitten kolmannen synnytys pitkittyy, repeydyn kaikkien kolmen synnytyksen verran..... Tyksissä lääkäri jopa itse otti puheeksi että voidaan kyllä sitten leikatakin.... No kolmannen synnytys oli kaikista nopein ja helpolla taas päästiin vaikka muuten olikin ihan erilainen kuin kaks ekaa.

Eli luota vaan itseesi niin kuin aina ennenkin. Hyvin se menee. Tottakai jokaista jännittäää uuden elämän alku, mutta se on osa sitä syntymää.

Miks et ota puudutuksia? Vai luomunako haluat välttämättä synnyttää? Kerro synnärillä peloistasi, osaavat auttaa sua silloin parhaiten kun on synnytyksen aika! Voima haleja sulle!

En ole mikään luomu hömppä-ihminen. Mutta jostain syystä en vaan ole pystynyt ottamaan synnytyksen aikana minkään näköisiä puudutuksia. (kai sitä on jonkin lainen neula kammo, pyörryn verikokeissa ja rokotuksissa)

Yhteistyössä