onko kunta/kaupunki velvolinen järjestään vuorohoitoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MissTropic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MissTropic

Aktiivinen jäsen
24.05.2009
2 152
0
36
teen vuorotyötä itse,mies päivätöitä.nyt kuitenkin tilanne,että mies lähtee työmatkalle ja koska olen töissä tarvitsisin vuorohoitopaikan lapsille. kyseessä ei ole kun max. kuukaudenpäivät.
mun sukulaiset käy myös töissä joten apua en voi olettaa saavani (jos meen iltaan ja pääsen 22.00 niin liian myöhään ois lapset hoidossa jos hoitajat menee aamu kuuteen töihin. )

eli,kai kunnalta saa vuorohoitopaikan? ovat normaalissa päiväkodissa nyt kun mies tosiaan tehnyt tuota normaalia työaikaa,muttei se ulkomailta pääse tuleen.

Ei ole. Vuorohoitoon ei ole subjektiivista oikeutta.

Pahimmassa tapauksessa joudutte palkkaamaan lapsille hoitajan illoiksi. Jos kunnassanne kuitenkin on vuoropäiväkoti sieltä luultavasti järjestyy paikka, ellei ole ihan täyteen buukattu.

Tässä kunnassa on vuorhoitopk ja lapset jotka tarvii sitä vaan tilapäisesti saa paikan siten et on aamuvuorot omassa pk:ssa ja ilta/viikonloppu hoidot vuoropäikyssä. Kannattaa kysellä päivähoitotoimistosta. Eri juttu sitten jos niin pieni kunta, että ei oo tollasta hoitoa ollenkaan.

[QUOTE="vieras";22041100]Tässä kunnassa on vuorhoitopk ja lapset jotka tarvii sitä vaan tilapäisesti saa paikan siten et on aamuvuorot omassa pk:ssa ja ilta/viikonloppu hoidot vuoropäikyssä. Kannattaa kysellä päivähoitotoimistosta. Eri juttu sitten jos niin pieni kunta, että ei oo tollasta hoitoa ollenkaan.[/QUOTE]

täälä on muutamakin vuoropäiväkoti. soittelen vielä tällävkolla ja kysyn. toivottavasti järjestyy,ei sitä palkattua hoitajaakaan välttämättä löydy tuosta vain.

Valitettavasti teidän tapauksessa kunnan ei tarvitse teille tarjota vuorohoitopaikkaa. Syy siis se, että vain toinen vanhemmista on vuorotyössä ja miehesi työmatka on väliaikainen. Jos teillä molemmilla olisi jatkuvasti vuorotyö tai miehesi työhön kuuluisi jatkuvasti paljon työmatkoja olisi tilannen eri.

Sinun täytyy palkata itse lapsellesi hoitaja siksi ajaksi, kun päiväkoti on kiinni, etkä voi häntä itse hoitaa.

Meidän kaupungissa vuorohoitopaikan saa vain ne lapset joiden vanhemmat on kumpikin vuorotyössä. ainakin täällä vuorohoitopaikoista on niin huutava pula, että niitä todella jaetaan vain niille, kellä on todellinen tarve. Voithan sä kysyä asiaa teidän kaupungin päivähoitotoimistosta, tai mitä pulju siellä onkaan, sittenhän tiedät miten siellä tehdään.

Meidän kaupungissa vuorohoitopaikan saa vain ne lapset joiden vanhemmat on kumpikin vuorotyössä. ainakin täällä vuorohoitopaikoista on niin huutava pula, että niitä todella jaetaan vain niille, kellä on todellinen tarve. Voithan sä kysyä asiaa teidän kaupungin päivähoitotoimistosta, tai mitä pulju siellä onkaan, sittenhän tiedät miten siellä tehdään.

joo,jos molemmat on vuorotyössä saa sen vakipaikan,mä en tarvis kun n.2vkon ajaksi sen. en usko että pidempään.
ja meillä on todellinen tarve vaikka ei kun pariksi viikoksi,tässä kuitenkin kyseessä sitten jommankumman työpaikka jos ei saa lapsia hoitoon.

olisko tullu edullisemmaksi palkata hoitaja kotiin silloin kun tarvii illalla ja viikonloppuna?

Edullisemmaksi :o?? Vuorohoito maksaa saman verran kuin päivähoito ylensäkin perheelle. Kotiin palkattava hoitaja maksaa mitä maksaa ja kaikki menee palkkaajan pussita ta maksut+palkka. Ja tuskimpa kovin halvalla hoitajaa saa mll:n hoitajakin maksaa jo 8.20/h+ ta maksut.

joo,jos molemmat on vuorotyössä saa sen vakipaikan,mä en tarvis kun n.2vkon ajaksi sen. en usko että pidempään.
ja meillä on todellinen tarve vaikka ei kun pariksi viikoksi,tässä kuitenkin kyseessä sitten jommankumman työpaikka jos ei saa lapsia hoitoon.

turhaan sä tässä siitä tappelet :) kuntasi päivähoitotoimisto ON jo auki, soita sinne niin saat selvyyden. Ja tuu ihmeessä kertomaan meille miten meni :D

hoitaja on vaihtoehto,mutta sen varaan en uskalla laskea. sukulaisista ei oo apua,eikä ystävistä joten sen pitäs olla sitten ihan vieras.
mistähän selliasen löytäis..entinen hoitaja oli niin epäluottéttava että jäi paska maku suuhun.

[QUOTE="vieras";22043155]turhaan sä tässä siitä tappelet :) kuntasi päivähoitotoimisto ON jo auki, soita sinne niin saat selvyyden. Ja tuu ihmeessä kertomaan meille miten meni :D[/QUOTE]

tappelen?????
aamusta jo koitin ottaa yhteyttä muttei kyseinen johtaja ollut paikalla,jätin sähköpostiin yhteydenottopyynnön ja selitin myös asiaani.
täällä mä nyt kyselen jos ois kokemuksia asiasta,eikä ollut kun yhdellä ja sekin negatiivinen. harmi.

tappelen?????
aamusta jo koitin ottaa yhteyttä muttei kyseinen johtaja ollut paikalla,jätin sähköpostiin yhteydenottopyynnön ja selitin myös asiaani.
täällä mä nyt kyselen jos ois kokemuksia asiasta,eikä ollut kun yhdellä ja sekin negatiivinen. harmi.

Mä en jättäisi sähköpostin varaan. Kaikki kun ei lue niitä päivittäin vaikka ehkä pitäisi. Olisit kysynyt milloin on paikalla.

[QUOTE="vieras";22043144]Edullisemmaksi :o?? Vuorohoito maksaa saman verran kuin päivähoito ylensäkin perheelle. Kotiin palkattava hoitaja maksaa mitä maksaa ja kaikki menee palkkaajan pussita ta maksut+palkka. Ja tuskimpa kovin halvalla hoitajaa saa mll:n hoitajakin maksaa jo 8.20/h+ ta maksut.[/QUOTE]
Meidän tapauksessa se olis maksanut enemmän, kuin mitä mä sain sillon aikanaan palkkaa :laugh: Eli ei ois tosiaankaan tullut halvemmaksi :) Onneksi sain oikeastaan heti tilalle paljon paremman duunin vapailla työajoilla..

Miten niin edullisemmaksi?

no mä vaan aattelin että vaikka työmatkan ajalta sun palkka olis valunu lastenhoitajan pussiin niin ainaki sulla olis ollu työpaikka jäljellä miehen palattua matkalta. vai saitko samantien uuden työn? jos meillä kävis noin nii palkattais lastenhoitaja niille ajoille jolloin päiväkoti ei oo auki tai sit ottaisin palkatonta virkavapaata kunnes mies on takas työmatkalta.irtisanoutumaan en kyllä menis, on mun alalla ainaki vakipaikat sen verran kiven alla. mutta kukin tyylillään tietysti.

Yhteistyössä