Onko kunnallinen hammashoito ilmainen äitiyslomalla olevalle?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Meillä suomessa maksetaan ja maksetaan ja vielä kerran maksetaan veroja koko elämän ajan. Ja kehutaan, et meillä on "ILMAINEN terveydenhoito"... ja paskat... mikään ei oo ilmaista täällä... Olin Unkarissa ja kuulin, et siellä on ilmaine hampaiden hoito kaikille kansalaisille. ja täällä kuvitellaan että meillä on kaikki ok... Taidan muuttaa Unkariin, jossa autotkaan eivät maksa näin helvetisti. Mihin me veroja maksetaan? Niillä tuetaan paska firmoja, kehitysmaita (joissa ei kukaan tee omiensa eteen mitään)...
Millä siellä Unkarissa se hammashoito kustannetaan? Hammaskeiju pistää kaikille paikat ilmaiseksi??
 
"lili"
olen juuri itse raskaana ja meidän pieni alle 9000 asukkaan kuntamme maksaa sekä äidille että isälle raskauden ajalta suuhygienistillä käynnit sekä tarpeen mukaan KAIKKI tarvittavat hammaslääkärikäynnit.

äitiysloman ajalta en tiedä, uskoisin että koskee vain raskausaikaa.
 
liisunen
Mulle sanottiin ihan neuvolassa että ensimmäinen käynti on ilmainen (ensiodottajalle) minulle ja minun miehelle. ja jonojen ohi päästiin. Oulussa siis tämä. Myös hammashoitaja ystäväni sanoi samaa, että pitää paikkaansa. Mutta niin sieltä vaan lasku tuli postista, vaikka oli vain tarkastus eikä muuta tehty. pitääpä soitella perään, että miten se sitten menikään.
 

Yhteistyössä