Onko kukaan töissä nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lomalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lomalainen

Vieras
Heinäkuun puoliväli... viimeisetkin lomalle jäävät ovat yleensä jääneet ja ensimmäiset (juhannuksesta) ovat edelleen lomalla. Tottakai osa haluaa pitää lomansa vasta syksyllä, mutta harvat.

Eli onko täällä työläisiä? Omasta tahdosta, vai onko työ sellainen ettei kesällä lomailla (asfalttimiehet yms.)?

No en just just nyt, mut olin viis tuntia sitte ja oon taas kaheksan tunnin kuluttua. (Oho, täytyypä mennä nukkuu.) Kesäloma on viikon, nii on täs jossain vaiheessa kesää oltava töissä :D Sitä paitsi loma on parasta loppukesästä. Silloin on hämärät illat ja rento fiilis. Alkukesästä on niin iso se kesähöpötys. "Onks nyt kesä? Apua kesä tuli jo! Hei nyt täytyy äkkii tehä kaikkee!"

Ei ei... lomalla ollaan ja hellettä luvattu loppu viikko. Just tässä aloittelen grillausta, korkkaan jääkylmän Peronin ja pistän herrasmiehen hellelätsän päähäni. Voi olla että illalla maistelen jonkin sorttista savuviskiä ja pistän sigarin suupieleen. Elämä on ihmisen parasta aikaa,

Monissa työpaikoissa pitää nykyään aika kiirettä, kun porukkaa on potkittu pellolle ja muutenkin olen tottunut, että töissä tehdään hommia. Mitä tietoja? :confused:

Monissa työpaikoissa pitää nykyään aika kiirettä, kun porukkaa on potkittu pellolle ja muutenkin olen tottunut, että töissä tehdään hommia. Mitä tietoja? :confused:
Ei kaikki ole kaupan kassalla töissä. Joissain töissä ollaan hälytysvalmiudessa ja jopa nukutaan ne väliajat. Väittäisin, että suurimmassa osassa työpaikoissa on aikaa myös käydä välillä netissä. Meillä on ainakin kahvitauko ja myös ruokatauko. Joskus ylimääräisiäkin taukoja jos on ehtinyt thedä hommansa valmiiksi nopeasti.

Lomalla ja mökillä. Selailen palstaa ja IL uutisia tässä sillä aikaa kun isä ja aviomies tuossa savustavat siikaa parhaillaan. Kohta vois repäistä ja avata jopa yhden siiderin. Illalla puusaunan lämmitys, perinteinen tikkakisa ja josko sitä uskaltautuisi jopa uimaan :) Hyviä töitä työläisille! :)

Lomalla ja mökillä. Selailen palstaa ja IL uutisia tässä sillä aikaa kun isä ja aviomies tuossa savustavat siikaa parhaillaan. Kohta vois repäistä ja avata jopa yhden siiderin. Illalla puusaunan lämmitys, perinteinen tikkakisa ja josko sitä uskaltautuisi jopa uimaan :) Hyviä töitä työläisille! :)

Ei kesälomaa. Maatalousyrittäjä, valmiudessa oltava 24/7, ympäri vuoden. Helpompina kausina vaihdellaan miehen kanssa päävastuuta eläintenhoidosta, mutta kesä ei ole se helpoin aika (marras-tammikuu on helpointa kun ei ole peltotöitä, mutta eläimet ja paperityöt pitää aina hoitaa). Tosin ei myöskään ole työmatkoja, siinä säästyy aikaa, ja tuvassa voi käydä ees taas usean kerran päivässä (mm. laittamassa ruokaa, katsomassa mitä lapset puuhaa, kutsua vieraita vaikka keskellä päivää, jne)

Ei ole kesälomaa. Ehkä syksyllä, joskus syysloman tienoolla, pidän viikon verran vapaata. No mulla on sellainen työ, että on mahdollista pitää vapaata päivä-kaks silloin tällöin. Vähän harmittaa tytön puolesta, kun tänä kesänä on hänen ensimmäinen kunnon kesäloma. Olis ollut kiva ehtiä tehdä koko perheenä kaikenlaisia kivoja kesäjuttuja.

Yhteistyössä