Onko kukaan tilannut "Kodin Kukat" lehdestä/netistä taimia?

Tilasin kanssa tosi ajoissa jo ja taimia sai odottaa kauan. Olivat tosi pieniä kun tulivat ja osa vähän reppanoita. Luulisi että olisivat ehtineet kasvaa isommiksi kun varauksen tein jo hyvissä ajoin, näyttivät kuin olisi juuri pistokkaat tökätty multaan.

Tilasin jo alkutalvesta taimet ja sain ne hyvä kuntoisina huhtikuun puolivälissä. Tulivat oikein terhakoina ja hyvin juurtuneina ja ne kasvavat nyt tuossa ikkunalaudalla kovaa vauhtia odottaen ulospääsyä. Olen tilannut tuolta ennenkin ja voin suositella lämpimästi. Asiakaspalvelijatkin ovat miellyttäviä ja auttavat aina. Ennen kasvatin siemenestä ja koulin ja tuskastuin, mutta enää en viitsi sitä rulianssia tehdä. Näin on paljon kätevämpää ja helpomaa, myös edullisempaakin. :)

Minä tilasin sieltä sinisiä ahkeraliisoja,ovat uutuus.Ekat tuli viikolla 14,10kpl.kaikki olivat normaaklia punaista.
Lähettivät 10kpl uusia taimia,nekin olivat kaikki punaisia,eli herää epäilys onko niiitä sinisiä sit ollukkaan?
tyulleet taimet olivat kyllä tosi terhakoita.
kun kysyin syytä,miksi ei ole sinisiä,niin vastaus oli:pakkauksessa on sattunut joku virhe"
tiedän monta muutakin,jotka ovat tuolta tilanneet niitä sinisiä,ja ovat olleet punaisia. :(

Tilasin viime vuonna pari "pakettia" tuoksuherneitä muistaakseni hinta oli 20-30 Eur. Taimet olivat pieniä, ja vaikka istutin ohjeiden mukaan ei niistä selvinnyt hengissä kuin muutama. Tänän vuonna ostin siemenpussin hintaan 3 Eur, ja hienosti näyttää nousevan verrattuna esikasvatettuihin taimiin.

Viime vuonna tilasin netistä ja hyväuskoisena maksoin tilauksen vielä etukäteen. Taimia ei kuulunut eikä näkynyt ja kun otin yhteyttä, niin sanoivat vaan, että tilaus on kadonnut.... No, halusin kuitenkin taimet, mutta eipä niitä sitten enää kaikkia ollutkaan. Joitain sain, ja hyvin kasvoivat.
Tänä keväänä vahingosta viisastuneena en maksanut tilaustani ja hyvä niin, sillä pelargoniat olivat jo kaikki valmiiksi kuolleita kun saapuivat perille. (kuolleita taimia ei tarvinnut maksaa) Petunian taimet sen sijaan olivat oikein hyviä ja terhakoita!

Alkuperäinen kirjoittaja Tintti:
Viime vuonna tilasin netistä ja hyväuskoisena maksoin tilauksen vielä etukäteen. Taimia ei kuulunut eikä näkynyt ja kun otin yhteyttä, niin sanoivat vaan, että tilaus on kadonnut.... No, halusin kuitenkin taimet, mutta eipä niitä sitten enää kaikkia ollutkaan. Joitain sain, ja hyvin kasvoivat.
Tänä keväänä vahingosta viisastuneena en maksanut tilaustani ja hyvä niin, sillä pelargoniat olivat jo kaikki valmiiksi kuolleita kun saapuivat perille. (kuolleita taimia ei tarvinnut maksaa) Petunian taimet sen sijaan olivat oikein hyviä ja terhakoita!

Sama juttu. Kaikki pelargoniat olivat kuolleita. Yhdessä oli vaan se multapaakku jäljellä. Tein sähköpostitse reklamaation johon eivät ole vastanneet!

Tilasin KK:sta kun tuli synttäritarjous (yritys täytti 30 vuotta), perjantaina tilasin, seuraavan viikon torstaina tuli ilmoitus mailiin että on postitettu ja postinseurannasta näin että taitaa olla paras hakea paketti vaikka mitn ilmoitusta ole tullut.
Taimet oli mitä tilasin, muovikotelossa ja kosteat (ei märät).
ja vau mitä vauhtia, amppelimansikat ja hopeaputokset sekä mustatsilmät kasvaa.
Ens vuonna tilaan aikasemmin.

Vinkki: kuvaa kun avaat lähetyksen.

Jos ei onnistu näistä taimista kasvatus,niin oisko kasvattajan syytä opetella vähän puutarha-alaa :) pistokkaat ehdottomasti istutettava taimikasvatusmultaan.sitten kun kunnolla juurtuneet.niin vasta voimakkaampaan multaan istutus ja kyllä kasvaa:) :)minulla esim.siniset verenpisarat tosi upeita,talvetin ne autotallissa ja nyt ovat jo kovasti kasvuun lähteneet.Pelkästään hyvää sanottavaa:)

Tilata tuolta mitään, muutama vuosi sitten tilasin ja ihan huonoja taimiai, nyt muka hairahdin uudestaan, pettymys kohtasi jälleen kuolleita valmiiksi osa ja valitettavan minikokoisia. Verenpisarat 2 pak kuoli kaikki oli jo valmiiksi huonoja, pelargoniat puolet pilalla ja muutkin taimet ihan p...a en IKINÄ enää tilaa tuolta.

Tilasin toissavuonna kodinkukat taimia ja kokemus oli huono. Muutama kasvoi mutta suurin osa kuoli ja kasvu oli surkeaa.Esin hopeaputous piti kasvaa kuvan mukaan pitkäksi mutta minulla kasvoi 15-20 sm. Tänä vuonna sitten ystäväni kanssa innostuimme tilamaan ja kun taimet tuli niin suurin osa oli kuivannu ja päivittäin taimikuolemia tulee. soittelin,että saisimme kuolleiden tilalle uudt. Mutta sieltä ei vajavaisia pakkauksia voi toimitta. Laskusta vähennettiin pois.Nyt sitten mietin uskallanko tilata ollenkaan.

mulla kahdelta vuodelta kokemusta, ensimmäisen vuoden laitoin kokemattomuuteni piikkiin, tokan kasvatin mukana tulleen oppaan mukaan, ja kyselin vielä s-postilla lisäohjeita. Miljoonakellossa on tällä hetkellä 3 kukkaa, vartta on kyllä kasvanut, verenpisaroita on 3, yhdessä vain nuppuja, ja tuoksupelargonioissa ei ole nupun nuppua... Verbenat kuolivat melkein samantien. :(
ensi vuonna tilaan kyllä siemenet jostain muualta, haluan testata miten on, olenko vain tumpelo vai onko Kodin Kukkien taimet surkeita. Tosi pieniä ne kyllä olivat, kun tulivat..:(

Olen kolmena vuonna tilaillut sieltä taimia ja mielestäni taso on ollut ihan hyvä , tietysti pitää itsekkin perehtyä noitten taimien kotona kasvattamiseen . Niinkuin kaikki tietävät niin taimet ovat hentoja ja eivät kestä kuivuutta eikä toisinaan liikaa märkyyttä . Vaan sitten kun lähtevät kunnon kasvuun niin eipä minulla ole ollut valittamista . Nytkin selailen netistä taimisivuja ym. kesää silmällä pitäen , eikä tuo KodinKukat ole ollenkaan pois suljettu vaihtoehto ....?

Minulla on jo useammanvuodenkokemus kodinkukkien taimista ja ainahan seassa välillä on joku joka ei ole ollut ihan priimaa. Hyvitetty on ne mukisematta aina, vaikka syy on saattanut olla ihan jossain muualla kuin heissä. Reilu ja lluotettava taklo kaikenkaikkiaan. Ja on ehdottomasti yksi parhaimmista joita olen Suomessa koskaan tavannut. Eikä tälläistä määrää oikeita uutuuksia ole kellään muulla tarjota joka vuosi. Monet laittaa kyllä uutuusmerkkejään tuotteisiin, mutta ovat jo useamman vuoden vahoja lajikkeita. Mainoskikkoja vain tietämättömille kulluttajille. Lisäksi heidän asiantuntevat ja aina avuliaat puutarhurit neuvovat ja auttavat aina. Ja se perjantaipostipalvelu on aivan ihana.

Tilasin yks vuosi amarylliksiä ja upeita niistä tuli. Ja ne toimitettiin ihan ajallaan. Niiltä osin siis voin suositella :) Sipuleiden ja taimien kanssa varsinkin tarvii myös muistaa hakea ne postista het kun tulevat. Jokainen voi kuvitella mitä siitä seuraa jos ne seisovat odottamassa päivätolkulla...

kokemuksia. Olen tilannut useasti mm. verenpisaroita, amarylliksen sipuleita, pelargonioita. Taimet tullessaan kyllä pieniä ja välillä osa taimista kuollut vaikka olen niitä hoitanut ohjeiden mukaan. Viimeksi reklamoin ja heiltä tuli vastaus, että eivät hyvitä mitään, koska yli 2 viikkoa oli kulunut siitä, kun olin paketin noutanut (silloin kuoli useampi taimi). Tänä vuonna en tilannut heiltä mitään - ostin Plantagenista pieniä verenpisaran toimia, jotka ovat kasvaneet upeasti.

Sama täällä, hyviä ja huonoja kokemuksia on. Viime vuonna tilatut taimet olivat hyvä kuntoisia, tosin pari taisi kuolla aika nopeasti. Pistin oman osaamattomuuteni piikkiin. Tänä vuonna taimet olivat jo tullessaan huonokuntoisia ja useat kuolikin aika nopeasti. Otin yhteyttä asiakaspalveluun 2 viikon sisällä ja kuolleiden taimien hinta hyvitettiin.

Yhteistyössä