Onko kukaan tilannut Erätukusta ulkoiluvaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kun Suomen kesä tuntuu näyttävän vain kurjinta puoltansa niin pitäisi saada jotain joka suojaa sateelta ja tuulelta. Ei ole mukavaa lähteä ulos kun saa koko ajan pelätä että hyinen sadekuuro ruiskaisee ulkoilupuvun läpimäräksi, se on tosi kelju tunne ja hyinen tuuli puhaltaa luihin ja ytimiin. Onko teillä niitä Erätukun kuorivaatteita käytössä? Pitävätkö ne kunnolla rankankin sateen ja kovan tuulen ulkona? Millainen mitoitus niissä on, tukeva vai hoikka? entä toimitusaika? Ja samaa asua voisi varmaan käyttää sitten syksylläkin.

Kuoripuvuista ei ole tietoa, mutta yhdet talvihousut ostin likalle ja ihan paskaa laatua... Ei montaa viikkoa menny, kun olivat jo puhkikuluneet ja muutenkin kulahtaneet. :(

Harmi. Aikuisella tosin ne eivät joudu niin pahalle rasitukselle. Edullisiahan ne ovat mutta tosiaan kiinnostaisi että pitävätkö ne oikeasti vettä jos sitä aivan kaatamalla sataa. Mitään hirveän kalliita monen sadan euron kuoripukuja ei mulla ole vara ostaa mutta silti tarvitsen suojaa sateelta ja tuulelta. Nykyinen ulkoiluasuni on pelkkä tuulipuku joka ei pidä vettä. Sillä ei ole kunnon sateeseen menemistä tai jos on pakko lähteä niin kyllä kastuu läpimäräksi.

Itse olen ollut tyytyväinen Halti-merkkisiin ulkovaatteisiin. Siis kun ajatellaan vedenpito-ominaisuuksia. Mullakin tulee välillä rämmittyä risukossa tuulessa ja tuiverruksessa.

Vinkki: Pysy kaukana softshell-tuotteista, ne on ihan huonoja

Yleensä ongelma ei ole vedenpitävyys, vaan hengittävyys.

Moni asu kyllä pitää vettä, mutta vaikkei sataiskaan olet vaatteita myöten läpimärkä hiestä kun vaate ei haihduta yhtään.

Ja tästä muodostuu se kallis hinta.

Eli katsele niitä teknisiä ominaisuuksia.
Mullon itsellä McKinleyn AquamaxElite asu, veden pitävyys on 5000mm/24h ja hengittävyys 5000gr/24h.

Kannattaa myös tarkistaa ettei "hengittävyys" ole hoidettu vain yhdellä avoimella selän kangaskaistaleella ja avoimilla kainaloilla, niissä tuppaa tulla vilu.

Ja ulkovaatteita suosittelen kokeilemaan.. Mitoitukset on kuitenkin ihan eri kuin jossain henneksen vaatteissa...

Myös Raiskilla Haltin lisäksi on DrymaxX-vaatteita mutta ne ovat paljon halvempia. Pitävätkö ne vettä yhtä hyvin kuin Haltin DrymaxXit ja miten on se hengittävyys? Kumpi on parempi, Airtex vai DrymaxX? Se on selvää että mitään avonaisia tuuletusaukkoja ei saa jäädä vaan ne pitää saada tarvittaessa kiinni koska en hae pelkästään sadeasua kesäksi vaan haluan suojautua kuoriasun sisään myös pahimmassa syyspuhurissa. Joka tapauksessa budjetin ehdoton yläraja takki + housut on 200 €. Sekin tuntuu korkealta kun vertaa siihen että tuuliasu maksaa korkeintaan puolet vähemmän. Mutta mieluummin maksan kerralla vähän enemmän kuin että hytisen läpimärkänä sateessa ja tuulessa. Todennäköinen valinta on joko tuo Erätukun Airtex tai Haltin/Raiskin Drymaxx koska niitä on parhaiten saatavilla.

Olen tilannu lapselle kaksi ulkoiluasua (northface) ja todella hyviä olleet. Pitäneet veden ja tuulen ja pysyneet ehjinä tuon rymypetterin päällä. Uuden tilasin vain kun edellinen jäi pieneksi. Kaupat sujuneet hyvin ja tyytyväisiä tuotteisiin.

Miä tilasin itselleni Erätukun kuoriasun Airtex-kalvolla. Aloin pyöräilemään työmatkat ja pakko saada jotain vedenpitää vaatetta. Ei tavallisella tuulipuvulla pärjää kun pitää säällä kuin säällä polkea. Viime viikollakin olin täysin läpimärkänä kun rankkasade meni tuulipuvusta heti kättelyssä läpi.

Yhteistyössä