Onko kukaan teistä laihduttanu raskausaikana?

  • Viestiketjun aloittaja Laihdutuksen tarpeessa
  • Ensimmäinen viesti
Laihdutuksen tarpeessa
Elikkä mulla on sellaiset 20-25kg ylipainpoa j aolen nyt raskaan. Olisiko haittaa laihduttaa esim. superdieetillä mutta miesten ohjeella? Kaloreita tuossa kuitenkin kertyisi sopivasti (?)...
 
"Mie"
Raskaana ollessa ei saisi laihduttaa, sillä silloin sinun rasvakudoksiin varastoituneet kuona-aineet lähtevät liikkeelle ja päätyvät vauvan ravinnoksi.Sen sijaan pidä huolta, että painonnousu pysyy kohtuudessa ja syö terveellisesti.
Vai haluatko oikeasti antaa vauvasi ensimmäiseksi ravinnoksi kuona-aineitasi?
 
Paino ei ole noussut yhtään, mutta ahdistaa kun sitä tarkkaillaan koko ajan suurennuslasin kanssa, tiedän että painoa pitää tiputtaa...
Tiedän tunteen. Mulla oli raskausaikana vielä enemmän ylipainoa kuin sulla, ja se jatkuva punnitseminen tuntui (jo etukäteenkin) ahdistavalta.

Mulla oli ihana terkka neuvolassa. Me puhuttiin kerran painoasia halki ja sen jälkeen siitä ei jatkuvasti muistuteltu. Vaa'alla sain käydä yksin ja kirjoittaa painon lapulle, niin ei tarvinnut ääneen kuuluttaa (se oli mulle se ahdistavin juttu). Tietty mun paino johti sitten sokerirasitukseen ynnä muuhun seurantaan, mutta kaiken kaikkiaan ahdistuin eniten siitä, mitä oletin muiden ajattelevan ja sanovan.

Jos sulla on neuvolassa th, joka jatkuvasti kuumottaa painosta, niin nosta kissa pöydälle. Raskausaikana ei voi laihduttaa, joten lähtöpainosta on turha natkuttaa - tilanne on mikä on. Tietty hallitsematon painonnousu sitten voi olla hälytysmerkki ja altistaa vielä lisää erilaisille komplikaatioille. Jos ei milläänn mene kemiat yksiin th:n kanssa, niin terkkaa voi (mahdollisuuksien/resurssien mukaan) vaihtaakin.


Jos noudattaa RD-ruokavaliota, niin painohan väkisinkin putoaa? Eikös se ole melkein sama asia kuin karppaaminen, mutta jotain hedelmiä kai saa syödä???
Luitko noita rd-ruokavalio-ohjeita?

Jos alkaa raskausaikana syömään terveellisesti, ja aiemmin on syönyt tosi huonosti/liikaa, niin kai se paino saattaa pudotakin. Tuo ruokavalio nyt ainakin on todettu suht terveelliseksi, toisin kuin välttämättä mikätahansasuperpikadieetti.
 

Yhteistyössä