Onko kukaan tehnyt iltahommia äitiyslomalla/hoitovapaalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anna79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anna79

Vieras
Itse olen miettinyt että pitäisikö lähteä pariksi illaksi viikossa niin saisi edes vähän lisätienestiä ja pysyisi mieli virkeänä kun pääsisi vähän tuulettumaan. Onko kukaan tehnyt? Miten vaikuttaa kotohoidontukeen?

Minä tein n. 3 iltaa viikossa hoitovapaalla :) Mies silloin tytön kanssa kotona. Olihan se kiva kun hoitorahan päälle kertyi vähän lisärahaakin...
Kotihoidontukeen ei vaikuta jos lapsi ei joudu hoitoon, mutta hoitolisään vaikuttaa.

Mä teen viikonloppusin silloin tällöin. Ja ei siitä nyt ihan hirveesti tienaa mutta ollaan pärjätty ja aina ylimääräinen on tervetullut.
Olen viikot yksin kotona joten siitä nauttii kun pääsee viikonloppuna "lomalle".
Kotihoidon tukeen ei vaikuta millään tavalla, sä voit käydä ihan normaalisti töissä ainoo et lapsi täytyy hoitaa kotona.

Käsittääkseni äitiyslomalla sunnuntaina tehty työ ei vaikuta tukiin, kaikki muu vaikuttaa. Hoitovapaalla/kotihoidontuella taas mikään tulo ei vaikuta perusosaan, mutta lisään kylläkin. Kotihoidontuki perustuu siihen, ettei lapsi ole kunnallisessa hoitopaikassa, eikä tuloja kysellä.

Itse en ole tehnyt äitiyslomalla töitä, sillä olen saanut ansiosidonnaiset ä.rahat ja töiden teko olisi kai pudottanut ne minimiin. Ja se pudotus olisi ollut huomattava. En tiedä tippuuko se ä.raha sitten enää minimistä mihinkään...

Kotihoidontuki aikana olen tehnyt sijaisuuksia. Sen kotihoidontuenhan saa vaikka ansaitsisi kuinka paljon. Hoitolisään ne tulot sitten vaikuttaa. Itse peruin koko hoitolisän, kun aloin sijaisuuksia tehdä. En sitä saanut, kun nettona 30e niin ei suuri menetys ollut. Kuntalisään en tiedä kuinka vaikuttaa, kun meillä ei sellasta ylellisyyttä ole.

Omalle jaksamiselle tekee kyllä hyvää välillä töissä käydä. Mulla on motivaationa sekin, etten ihan unohtaisi oman alan töitä ja on sitten tulevaisuudessa matalampi kynnys taas mennä töihin. Suosittelen!

Yhteistyössä