Onko kukaan SELVÄJÄRKINEN aikuinen ihminen pissannut yöllä sänkyynsä???

• Viestiketjun aloittaja enpä kirjaudu nyt
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Siis aikuisten oikeesti, mun mies heräsi keskellä yötä ja oli aivan puulla päähän lyöty. Oli nähnyt unta, että oli vessassa ja suoraan sanottuna kusi sänkyynsä!!! Voiko olla totta??? Ikinä ei ole tuollaista kyllä tapahtunut enkä ole kuullut, että kenelekkään näin olisi käynyt. Oli ollut kuulema niin sikeässä unessa ja itsekin oli niin nolo ja hämmentynyt ja suorastaan kuutamolla...

vierailija
Yökastelua ja kastelua mihin aikaan tahansa on aikuisella ihan hyvin mahdollista ilmaantua. Mutta on syytä huoleen. Yleensä kyseessä vakava sairaus: kasvain aivoissa tai selkäytimessä tai MS-tauti tai joku muu neurologinen sairaus. Myös välilevypullistuma selässä. Voi joutua täysin käyttämään vaippoja ja vaippahousuja ja menettää kokonaan normaalin pissahädän tunteen.

vierailija
Minäkin olen kerran pissannut sänkyyni vuosia sitten, tosin näin unta synnyttämisestä, rentoutin lantionpohjan lihakset ja ponnistin... ja tadaa, heräsin lämpimässä lätäkössä! Muuten minulla ei ole virtsankarkailua tai esim. unissakävelyä, mutta jostain syystä kerran kävi noin. Ihan vesiselvänä, ilman lääkityksiä, ruokavaliopoikkeamia, normiväsyneenä, ei-raskaana. En tiedä miksi, ja kyllä muuten hävetti. Onneksi puoliso osasi suhtautua asiaan järkevästi ja empaattisesti eikä nöyryyttänyt minua tapahtuneella.

vierailija
Sehän on ihan tutkittu asia, että naisilla joilla on epävakaat hormonitasot, herää seksuaaliset halut ja/tai seksuaalisen mielihyvän tunteet huomattavasti normaalia aikaisemmin. Olisiko ollut normaalia enemmän sekä testosteronia, että estrogeeniä. usein siihen liittyy nuo inkontinenssi-vaivat. tähän vaikutti muistaakseni klitoriksen ihonalaisen osan sijainti lähellä rakkoa, joka aiheuttaa mm sen, että nainen kiihottuu sekä tuntee seksuaalista mielihyvää erityisesti silloin, kun on tarve päästä veskiin.

vierailija
joo, synnytyksesta parin viikon jalkeen. nain kanssa unta, etta vessaan piti paasta ja herasin siihen, etta lirahti. Onnistuin sitten vessaan juoksemaan ja loput sinne pissaamaan. mies oli valtavan ihana ja lohdutteli mua kun olin ihan romahduksen ja kyynelten partaalla.
Nohhuh jos olisin ollu miehes olisin nauranu ja osotellu sua pissahousu ja käskeny heti vaihtaa lakanat. Hyi. Etsä ny kuse sänkyy!

vierailija
Ei sitä runkopatjaa tarvitse kokkoon laittaa koska sängyssä on petauspatja, minulla ainakin. Jos vahinko sattuu, niin KAS! pestään se petari. Tuskin kukaan kymmentä litraa heräämättä kusee niin että runkokin kastuu.

vierailija
:sneaky:(n)(n)Tuun vähän myöhässä keskusteluun mukaan, mutta siis... Tänään aamulla heräsin siihen että olin pissaamassa sängylleni, mulla oli jo ennen nukkumaanmenoa ollut vessahätä ja unessani olin jossain festareilla ja siellä yritin etsiä vessaa. No kun vihdoin löysin niin olin sitten pissannut siellä ja tadaa heräsin siihen että tunsin pissaavani "housuun", koska nukuin shortseissa pissaa ehti tulla vähän sängylle, mutta heti kun tajusin niin kiiruhdin vain vessaan. Sitten laitoin lakanat ja alkkarit pesuun ja vähän pyyhin patjaa vaikka siinä ei tahraa näkynytkään. Oon siis 14v ja kun äiti kysyi miksi pesin niin aikaisin pyykkiä, niin sanoin vaan että tuli menkat.
Mietin vain että eikai tämä ole niin vaarallista, koska oon just kipeenä ja koko yön juonu vettä vesipullosta, ja kun valmiiksikin oli jo pissahätä... kadun niin paljon etten illalla mennyt sinne vessaan :d

vierailija
Juu. Pari kertaa vuodessa näin käy. Aina sama juttu, eli näen unta, että pissalle/pissattaa. Herään sitten siihen, kun alkaa lirahtaa pöksyihin :( Yleensä herääminen on niin nopea, että kamalasti ei pisua ole ehtinyt tulla ja sitten kiireellä vessaan. Eikä välttämättä ole edes kusihätä! Se vaan jotenkin tulee kun näkee unta kusemisesta (miksi näkee, hyvä kysymys)

vierailija
Samanlainen ongelma itsellänikin.
Olen vanhempi mies ja joskus, harvemmin kuin vuosittain, kusen unissani sängyn märäksi.
Harmittaa ja nolottaa todella paljon, mutta onneksi vaimoni on ymmärtäväinen, eikä nosta asiasta sen kummempaa haloota.
En ymmärrä mistä se johtuu, mutta olettaisin sen liittyvän jotenkin erittäin syvään unitilaan ja unen näkemiseen vessakäynnistä.
Olettaisin vaivan olevan melko yleinen, mutta aikuisten keskuudessa tabu, sillä vaivaa pidetään lapsuuteen kuuluvana ongelmana ja aikuisten keskuudessa asiasta kertomista häpeillään.
Taidanpa tutkia Googlella onko asiaa tutkittu enemmän :)

vierailija
Mullakin vastaava tilanne käynyt! just ennen joululoman alkua kun heräsin nii poikaystävä sängyn vieressä kiroilee kun pissat lorisee lattialle ja sängyssäkin läikkä! Oli kuulemma nähnyt vessaunta kun uimahallissa etsinyt vessaa ja vihdoin sen sitten löysi ja samalla pissasi sänkyynkin.. Loppuaamuna ei mulle mitään sanonut ja katseli vaan nolona ympärilleen kun minä pyykkäsin sen pissasia housuja🥲 Koulussa sitte vähän kiusasin ja virnuilin sille. (olemme 17vuotiaita)

Yhteistyössä