Onko kukaan saanut palkillä etuuksilla (ei palkkatuloja) Ellos-lainaa?

• Viestiketjun aloittaja rahaa
  • Ensimmäinen viesti
rahaa
Onko kukaan saanut palkillä etuuksilla (ei palkkatuloja) Ellos-lainaa?

Itse olen hoitovapaalla ja tulos on yli 800e/kk. Ellos-lainassa nettisivuilla puhutaan työ- tai eläketuloista, mutta ehdoissa vaan puhutaan kk-tuloista. Hakemuksen jälkeen tuli ilmoitus, että pitää toimittaa palkkakuitti. Riittääkö tiliote, jos ei ole palkkaa vaan etuuksia?

"vieras"
Sain kun olin kotona lasten kanssa, vuosi oli jotain 05-08 välillä. Ei ollut työtä silloin lainkaan, vain kotihoidontuki. Silloin ainakin riitti kun oli luottotiedot kunnossa.

Aika kallista ottaa tota ellos-lainaa, on nimittäin kokemusta ja missä helvetissä olinkaan, mut ONNEKS olen saanut sen maksettua jo aikoja sitten pois! Jos sulla on mahdollista niin kysyppä ihan pankista lainaa.. :)

a.p.
[QUOTE="vieras";24080633]Miten tulosi voivat olla hoitovapaalla noinkin paljon, jos et kerran käy töissä?[/QUOTE]

Saan hoitoraha 314,28 euroa/kk ja Espoo-lisä 218,64 euroa/kk. Lisäksi en käy töissä, mutta pääomatuloja on 400e/kk.

"a.p"
Aika kallista ottaa tota ellos-lainaa, on nimittäin kokemusta ja missä helvetissä olinkaan, mut ONNEKS olen saanut sen maksettua jo aikoja sitten pois! Jos sulla on mahdollista niin kysyppä ihan pankista lainaa.. :)

Mä itseasiassa kysyin pankistani lainaa. Olen ollut siellä asiakas yli 10v. Nordeassa siis. Eivät myönnä joustoluottoa! Heh, mulla on siis itseasiassa vanha joustoluotto, jonka otin 3v sitten 8000e ja olen sitä maksanut aina ajallaan ja sitä on nyt jäljellä 900e. Yritin sitä korottaa, mutta eivät myöntäneet.

Asun paritalossa, kiinteistövälittäjän arvio 280 000e, lainaa jäljellä 71 000e, jota maksan mieheni kanssa. Emme siis omaa mitään jättilainoja, autokin on oma ja uusi. Ei ole edes luottohäiriömerkintöjä. Viimeiset 10v meillä on ollut mieheni kanssa tulot yht. 140 000e/vuodessa.

Nyt siis olen hoitovapaalla, eikä pankki myönnä minkäänlaista lainaa. Olen myös kokeillut eri
ns. pikalainoja, mutta eivät hekän myönnä. Pitäisi olla palkkatuloja. En halua ottaa mieheni nimissä mitään, enkä kyllä pyytää häneltäkään nyt rahaa.

Aika huvittavaa, että musta on nyt tullut ö-luokan asiakas.

"a.p"
[QUOTE="Vieras";24082970]Nordea on nykyään tosi tiukkana joustoluottojen myöntämisen kanssa.[/QUOTE]

Mä ymmärrän sen ja se on toisaalta ihan hyvä, etteivät ihmiset joudu maksuvaikuksiin. Nykyään pankit myöntävät ihan liian helpolla asuntolainaakin ja liian isoja sellaisia ja vielä täysin ilman omaa osuuttakin.

Huvittavaa vaan on, että mun omat vuositulot eivät koskaan ole olleet muuten alle 50 000e verotuksessa, mutta en saa pankista edes pientä lainaa tai vikavippifirmoista, mun nyt olen hoitovapaalla.

"realisti"
etuisuuksien perusteella ei yleensä (onneksi) myönnetä lainaa koska nehän voi loppu ajoko saajasta tai maksajasta riippuvistä syistä. Espoo-lisä voidaan poistaa vaikka ensi vuoden alusta, pahimmassa tapauksessa jos esim lapsi kuolee niin etuudet loppuu seinään.

"a.p"
[QUOTE="realisti";24083014]etuisuuksien perusteella ei yleensä (onneksi) myönnetä lainaa koska nehän voi loppu ajoko saajasta tai maksajasta riippuvistä syistä. Espoo-lisä voidaan poistaa vaikka ensi vuoden alusta, pahimmassa tapauksessa jos esim lapsi kuolee niin etuudet loppuu seinään.[/QUOTE]

Ei elämänsä mikään ole varmaa. Ihan samoin vaikka ihminen voi sairastua tai joutua työttömäksi ja palkkatulot loppuu, eikä ole kuulunut työttömyyskassaan tai omaa sairausvakuutusta.
Tai sitten saada lapsen ja joutua vapaalle.

Mun mielestä lainayhtiöt voisivat käyttää maalaisjärkeä ja uskoa, että jos ihmisellä on ollut hyvät tulot tyyliin AINA, niin ei sitä maksuvaikeuksiin joudu yhtäkkiä.

"a.p"
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;24083193:
Ellos-lainaa ei todellakaan kannata ottaa. Siihän on ihan järkky korko. Pyydä pankiltasi lyhennysvapaa kuukausi asuntolainaan
Ei mulla ole asuntolainan kanssa ongelmia. Sen kk-erä on 400e. Mä tarttsin vaan 4000e ainakin pakolliseen remonttiin. Ei siinä yksi 400e tunnu missään.

[QUOTE="a.p";24083358]Ei mulla ole asuntolainan kanssa ongelmia. Sen kk-erä on 400e. Mä tarttsin vaan 4000e ainakin pakolliseen remonttiin. Ei siinä yksi 400e tunnu missään.[/QUOTE]

No sitten vuodeksi lyhennysvapaata. 4000 remonttiin eikä miehesi osallistuisi? Katsoppa paljon maksat korkoa tuosta summasta Elloksella...

häääh
[QUOTE="a.p";24083150]Ei elämänsä mikään ole varmaa. Ihan samoin vaikka ihminen voi sairastua tai joutua työttömäksi ja palkkatulot loppuu, eikä ole kuulunut työttömyyskassaan tai omaa sairausvakuutusta.
Tai sitten saada lapsen ja joutua vapaalle.

Mun mielestä lainayhtiöt voisivat käyttää maalaisjärkeä ja uskoa, että jos ihmisellä on ollut hyvät tulot tyyliin AINA, niin ei sitä maksuvaikeuksiin joudu yhtäkkiä.[/QUOTE]

Minkä ihmeen takia sinun sitten on otettava Ellos-lainaa? Kukaan hyvin taloutensa hoitava ihminen ei tarvitse koskaan euroakaan kulutusluottoa!

"a.p"
Alkuperäinen kirjoittaja häääh;24083561:
Minkä ihmeen takia sinun sitten on otettava Ellos-lainaa? Kukaan hyvin taloutensa hoitava ihminen ei tarvitse koskaan euroakaan kulutusluottoa!

Oli mullakin ns pahanpäivän vararahat, mutta ne meni oman firmani investointeihin tässä keväällä yht. noin 12 000e. Sen takia nyt on tämä yllättävä rahalovi taskussa. En väittänytkään, että olen tässä hoitanut raha-asiani hyvin. Tämä pakollinen remontti vaan yllätti.

Yhteistyössä