Onko kukaan palauttanut uusia silmälaseja?

21.10.2010
275
0
16
Apua!
Haluaisin kokemuksia siitä että rupeaako liikkeet mielellään vaihtamaan silmälaseja toisiin jos asiakas on sitä mieltä että nei passaakaan?
Hain eilen silmälasit ja mielestäni ne on hiukan liian leveät mun kasvoihin. Ja tuntuu et ois kiva jos ne sais vaihtaa.. Mut en tiiä et ottaako kyseinen liike niitä takas (Näkökeskus).

No luulis kyllä että ei saa vaihtaa "kun en nyt tykännytkään vaikka itse valitsin"... jos olisi joku linsseistä johtuva syy, niin tietysti, mutta toi on nyt pikkasen eri asia.

Miksi ne pitäisi saada vaihtaa, eri asia tietenkin jos niisä on valmistusvirhe. Kehyksiä ei kukaan muua enää halua ostaa "käytettyinä" ja linssiit on hiottu sinun "reseptisi" mukaan valitsemiisi kehyksiin eli niitäkään ei voi enää muut hyödyntää.

Riippuu tosiaan liikkeestä. Joillakin liikkeillä on 100% tyytyväisyystakuu ja tarkoittaa myös sitä, että saa vaihtaa vaikka syynä olisi vain se, että esim. kehysten väri ei miellytä.

mielestäni siinä tapauksessa optikko ei ole tarkastanut kehyksien kokoa oikein jos jatkuvasti valuvat paikaltaan. silmäålasit ovat kuitenkin niin paljon käytetty ja kallis hankinta että pitää optikon osata katsoa että asiakas ei valitse laseja joita saa olla koko ajan tökkimässä ylöspäin. käy kysymässä....

Mietin just sitä ku mulla on tosi pieni nenä ja nää on sellaset et ei oo nenätyynyjä ollenkaan, siis muoviset.. Mä kysyin sitä et miten ne pysyy sit päässä niin ne meinas et korvan takaa vaa väännetää. Mut eipä pysy vaikka eilen kiristettiin.. Ja ehkä on ihan pikkasen liian leveät siis silleenki et ei mee aisat suorana korvan taa.

Mietin just sitä ku mulla on tosi pieni nenä ja nää on sellaset et ei oo nenätyynyjä ollenkaan, siis muoviset.. Mä kysyin sitä et miten ne pysyy sit päässä niin ne meinas et korvan takaa vaa väännetää. Mut eipä pysy vaikka eilen kiristettiin.. Ja ehkä on ihan pikkasen liian leveät siis silleenki et ei mee aisat suorana korvan taa.

Ei kauhean ammattitaitoista asiakaspalvelula ole ollut. Kehyksiä sovittaessa jo täytyy saada tuntuma, että istuvat hyvin. Itse työskentelen optikkoliikkeessä, enkä kovin helpolla pieninenäisille ns muovikehyksiä edes suosittele.

^ voi ei.
Mulla nimittäin oli joskus 10 vuotta sitten muovit ja nei pysyny päässä vaikka kuinka käännettiin aisaa korvan takaa. ne roikku aina nenän päässä .. aattelin et ne on siitä kehittyny.
mulle sanottiin et sul on kapeet kasvot ja dior tekee kapeita kehyksiä.. Otin sitte hulluuksissa ne.

^ voi ei.
Mulla nimittäin oli joskus 10 vuotta sitten muovit ja nei pysyny päässä vaikka kuinka käännettiin aisaa korvan takaa. ne roikku aina nenän päässä .. aattelin et ne on siitä kehittyny.
mulle sanottiin et sul on kapeet kasvot ja dior tekee kapeita kehyksiä.. Otin sitte hulluuksissa ne.

Niin se on, että muovikehysten on istuttava nenällä täydellisesti, jotta pysyisivät. Silloinkin helposti voivat valua. Pieninenäiselle on aina parempi vaihtoehto ns tyynylliset.
Olen täällä muitakin välillä yrittänyt kykyjeni ja tietojeni rajoissa auttaa, eli laita vaan myöhemminkin yv:tä jos tulee jotain kysymyksiä mieleen. :)

^
öö. mitä luulet et ne alkaa tekeen tän asian kans? Onko tässätapauksessa reklamaatiooikeutta jos ne ei rupea päässä pysymään?
Valitsinko mä vaan väärin vai jääkö vastuuta myyjälle?

Näin yhtäkkiseltään ajattelisin tuossa olevan aihetta reklamaatioon. Sulle on selkeästi myyty vääränkokoiset ja malliset kehykset. Jos myyjä olisi osannut hommansa, ei hän olisi saanut sulle myydä tuollaisia kehyksiä.
Kun katsot läheltä niitä laseja päässäollessa. Istuuko ne nenällä niin, ettei siinä nenäkolossa näy minkäänlaista rakoa ylhäällä tai sivuilla?

Kävin peilailemassa mutta en äkkiseltään huomannu rakoa tuossa. Mutta eilen kun olin töissä ja heiluin kokoajan niin jouduin ihan jatkuvasti nostelemaan laseja. Eilen siis hain nämä. Ja nytkin kun ne nostaa kunnolla siihen oikeeseen kohtaan niin ne valuu heti noin sentin-pari alemmas, siihen missä nenässä on se luu (vähän sellanen kyömympi kohta mutta ei kuitenkaan näy päällepäin..)
Mä inhoon sellasia laseja jotka roikkuu, ne saa ihmisen niin tyhmän näköseks.

Apua!
Haluaisin kokemuksia siitä että rupeaako liikkeet mielellään vaihtamaan silmälaseja toisiin jos asiakas on sitä mieltä että nei passaakaan?
Hain eilen silmälasit ja mielestäni ne on hiukan liian leveät mun kasvoihin. Ja tuntuu et ois kiva jos ne sais vaihtaa.. Mut en tiiä et ottaako kyseinen liike niitä takas (Näkökeskus).

Ei niillä ole lain suomaa palautusoikeutta sillä perusteella, ettet pidäkään niistä. Se on ihan kauppiaan tahdosta kiinni, ottaako takaisin. Epäilen kyllä ettei ota, linssithän ovat sinulle yksilöllisesti hiottu ts. tilaustuote.

Kävin peilailemassa mutta en äkkiseltään huomannu rakoa tuossa. Mutta eilen kun olin töissä ja heiluin kokoajan niin jouduin ihan jatkuvasti nostelemaan laseja. Eilen siis hain nämä. Ja nytkin kun ne nostaa kunnolla siihen oikeeseen kohtaan niin ne valuu heti noin sentin-pari alemmas, siihen missä nenässä on se luu (vähän sellanen kyömympi kohta mutta ei kuitenkaan näy päällepäin..)
Mä inhoon sellasia laseja jotka roikkuu, ne saa ihmisen niin tyhmän näköseks.

Jos mitään koloa ei näy, niin istuvuus siinä nenän päällä on ok. Siis näin luetun kautta. :D
Toinen on tietysti se, onko ne säädetty oikein. Vaikea tosiaan näkemättä sanoa, onko kehys ok. :)
Se miten se vaihto tai palautusoikeus määritellään on liikkeen ilmoittamista ehdoista kiinni. Mun työpaikalla on tuo 30pvä tyytyväisyystakuu, eli siinä mielessä ei niitä tarvitse paljoa pohtia. Toki sitten etukäteen kauppaa tehdessä tulee mietittyä sitäkin enemmän. :D

Sanotaanko firman nettisivuilla mitään tuosta? Yleensä monet joilla tuo tyytyväisyystakuu on, kyllä mainitsevat sen erikseen. :)

Olen palauttanut. Nissenille.
Syynä oli se, että mulle pitää ehdottomasti olla nikkelittömät ja muutaman kokeilun perusteella en voinut tietää (myyjän vakuutteluista huolimatta) että niissä on kuitenkin pieni määrä nikkeliä. lasit olivat käytössä parisen viikkoa, kunnes kutina yltyi siinä määrin että oli pakko marssia optikolle. Tietysti sain ne vaihtaa, harmi vaan että uudet pokat ei olleet yhtään niin kivat :( Nikkelittömiä on tosi vähän markkinoilla.

Ei tuolla mitn näy. Mut onko se niin että kun on asiakaan tilaama tuote niin sitä ei saa vaihtaa? Käyn nyt huomenna ainakin väännättämässä näitä et jos ne rupeais pysymään. Hirveen vaikee löytää sopivia..

Yleensä se niin menee, että liikkeellä ei ole velvollisuutta purkaa kauppaa tms, ellei kyseessä ole selkeä valmistusvirhe. :( Perustuu juuri siihen, että tällainen tuote on vartavasten asiakkaan tiedoilla valmistettu, eli sitä ei voi jälleenmyydä. Korkeitaan kehys päätyy varaosiksi, jos jollain samanlainen rikkoutuu ja linssit roskiin.
Mun käsityksen mukaan kuitenkin suurin osa liikkeistä on suht joustavia reklamaatiotilanteissa, koska kilpailu alalla on kovaa ja asiakkaista halutaan pitää kiinni.