Onko kukaan osallistunut tollasiin tutkimuspaneeleihin tms. joissa saa palkintoja tutkimuksiin vastaamisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vier
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kolmessakin olen parhaillaan mukana. Sähköpostiin tulee aika-ajoin linkkejä kyselyihin, yksi on sanomalehdestä, yksi televesio ja radiojutuista ja kolmas on sitten kaikesta mahdollisesta, suurimmaksi osaksi mainoksista.

Kahdesta saa valita tietyistä palkinnoista (pääasiassa kauppaketjujen yms lahjakortteja), noiden kyselyt ovat aika lyhyitä ja niihin vastaa äkkiä. Kolmannessa sitten on hyvin vaihtelevan pituisia kyselyitä ja väliin heittää alkukysymysten jälkeen ulos ilmoittaen, että et kuulu tutkittavaan ryhmään, siitä muutaman kysymyksen ilosta saa pisteitä 10 tai 20 sentin edestä. Tuossa paikassa on laajin lahjakorttivalikoima. Ennen kyselyä ilmoitetaan monenko pisteen kyselystä on kyse ja aina voi jättää kyselyn väliinkin.

Aika moneen kyselyyn saa vastailla, että jotain saa, tosin tuosta viimeisestä oli kertynyt parikymppiä ihan huomaamatta, kun en ole niitä pisteitä seuraillut.

Noin vuoden olen ollut enkä koskaan ole saanut mitään. Ja aika hemmetinmoiseen määrään kyselyjä olen sinä aikana vastannut. Enää en jaksa aikaani moisiin tuhlata.

Onko nämä juuri niitä missä luvataan helppoa rahaa?
Kerran yritin sitä kokeilla, ja 20 kysymyksen jälkeen minulle ilmoitettiin "valitettavasti et ole tähän tutkimukseen sopiva henkilö" eli kaikki 10 min oli aivan turhaa!

Yhdessä ollaan mukana, sekä minä että mieheni. Ollaan kerätty pisteitä ja pisteillä valittu lahjoja vaikka kuinka paljon: leluja, pelejä, koruja, laukkuja, keittiötarvikkeita...

Jopa siitä, että parin kysymyksen jälkeen tulee vastaus "kiitos, mutta ette ole kyselymme kohderyhmää" saa parikymmentä pistettä. Pidemmistä kyselyistä noin kolmesataa pistettä. Aika nopeasti noilla kerää pisteitä ja siten lahjoja. Olemme tyytyväisiä.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
Yhdessä ollaan mukana, sekä minä että mieheni. Ollaan kerätty pisteitä ja pisteillä valittu lahjoja vaikka kuinka paljon: leluja, pelejä, koruja, laukkuja, keittiötarvikkeita...

Jopa siitä, että parin kysymyksen jälkeen tulee vastaus "kiitos, mutta ette ole kyselymme kohderyhmää" saa parikymmentä pistettä. Pidemmistä kyselyistä noin kolmesataa pistettä. Aika nopeasti noilla kerää pisteitä ja siten lahjoja. Olemme tyytyväisiä.

Mistä nuo pisteet näkee?

Olin ennen kuluttajatutkimuksessa ja se jäi kun ei jaksanut enää lasten kanssa kirjata kaikkia ruokaostoksia ja muita ostoksia niille. Sai lahjan, joka ilmoitettiin verottajalle veroa varten.
Nyt olen lehtipaneelissa ja seuraavan kyselyn jälkeen saa tilata jonkun lehden vähäksi aikaa.
Moneen ilmoittauduin, mutta en ole jaksanut olla mukana. Buzzadorista ja hopottajista saan aika hyvin testattavaksi tuotteita; legoja, ruokaa, voiteita, meikkejä jne.

Mutta ei niihin tutkimuksiin vastaamisesta ole saanut mitään....ainoastaan olen osallistunut lahjakorttien arvontaan. Ei ole koskaan arpaonni suosinut.
Miten tollasiin pääsee mukaan, josta saa lahjakortteja tai pisteitä.

olen ja olen tilaillut omilla pisteilläni mm lahjakortteja ikeaan ;) Vaihtoehtoja olisi vaikka aina lasten leluista hajuvisiinkin mutta itse tykkään tuosta lahjakortista :)

Taloustutkimuksessa olen mukana.

Ikinä en olisi uskonut että olisin voittanut mitään, mutta voitinpa hyvinkin kerran! Sai itse valita palkinnon ja valitsin 40€ S-ryhmän lahjakortin. Nyt odotan aina innolla että tulisi lisää niitä kyselyitä. Tykkään muutenkin vastailla tollasiin.

Oisko jollain suositella jotain sivua mikä olis luotettava eikä mitään huijausta? Mistä ihan oikeasti sitten tulis niitä pieniä "palkintoja" kun tarpeeksi on vastaillut?

[QUOTE="vieraana";29266951]Oisko jollain suositella jotain sivua mikä olis luotettava eikä mitään huijausta? Mistä ihan oikeasti sitten tulis niitä pieniä "palkintoja" kun tarpeeksi on vastaillut?[/QUOTE]

Norstatin ja jokun RAMpanelin kyselyistä olen saanut noita pieniä palkintoja. RAMissa aloitin toisenkin tutkimusjutun, siellä voi olla useammankin tahon tutkimuksissa mukana, joku 5 varmaan oli raja. Sanomalehden kyselyistä olen saanut useamman kerran palkintoja, olen ollut siellä monta vuotta mukana, maikkarin kyselyihin en vielä ole kovin moneen ehtinyt vastaamaan. Noissa näyttää olevan hieman eri palkinnot ja eri pistemäärillä, vaikka sama tutkimustaho ne toteuttaakin. Tuonne Norstatiin liityin jonkin puhelinkyselyn kautta.

Itse olin kolmessa tuollaisessa, ja joitain kuukausia jaksoin vahtia s-postia.
Kerran sain 80€ lahjakortin, tosin siinäkin kyselyssä huijasin, en muuten sitä olisi saanut (väitin omistavani erään esineen jota en oikeasti omista).

Sit jossain vaiheessa jäi s-postin tarkistaminen, ja jotenkin minusta tuntuu että suht nopeasti noi kyselyt loppuivat. Veikkaan että tilitkin on jo nollautuneet.

En tiedä jos sieltä sais paljon enemmän pisteitä jos huijais olan takaa, mutta itse sain melkein jatkuvasti myös noita "kiitos, mutta ette ole kyselymme kohderyhmää". Ehkä niitä ei ois tullu jos ois väittäny olevansa vaikka 70v mies mieluummin kuin 25v nainen.

Norstatin ja jokun RAMpanelin kyselyistä olen saanut noita pieniä palkintoja. RAMissa aloitin toisenkin tutkimusjutun, siellä voi olla useammankin tahon tutkimuksissa mukana, joku 5 varmaan oli raja. Sanomalehden kyselyistä olen saanut useamman kerran palkintoja, olen ollut siellä monta vuotta mukana, maikkarin kyselyihin en vielä ole kovin moneen ehtinyt vastaamaan. Noissa näyttää olevan hieman eri palkinnot ja eri pistemäärillä, vaikka sama tutkimustaho ne toteuttaakin. Tuonne Norstatiin liityin jonkin puhelinkyselyn kautta.

Pystyykö tohon Norstatiin liittymään ite, vai pääseekö siihen mukaan vaan tollasten puhelinkyselyjen kautta? En ainakaan sivuilta löydä liittymismahdollisuutta.

olin IROResearch Oy:ssa. Eilen laitoin kyselyä, että voisivatko poistaa mut postituslistalta..en jaksa/ehdi vastailla kysymyksiin enkä kertaakaan parin vuoden aikana voittanut s-ryhmän lahjakorttia.

Kuulun pariinkin tutkimuspaneeliin, sähköpostiin tulee linkki tutkimuksesta. Yleensä tutkimuksista saa 50sent-1€/ kysely, eli ei mitään huimia summia, mutta aika usein niitä teen huvikseni enkä sillä periaatteella että pakko saada rahaa. Rahat keräytyy paypal-tilille pikkuhiljaa, nyt mulla on n.20€ tutkimuksista saatua rahaa siellä (kuukausi-pari mennyt tuohon summaan), millä ostan jotain pientä aina netistä, yleensä kosmetiikkaa.

Olen YouGovssa. Siellä saa kyselyistä pisteitä ja kun on saanut 2500 pistettä kerättyä, saa 30€ superlahjakortin (käy siis kaikkiin presentcard.fi:n sivuilla oleviin liikkeisiin). Jos joku haluaa liittyä, niin saa liittyä mun referaali-linkin kautta:
https://yougov.fi/refer/2AcKqhsMxhduAIJYkrVxQQ/

Et menetä tuota kautta rekisteröitymisestä mitään. Minä sen sijaan saan pisteitä jos ja kun tuota kautta rekisteröitynyt on vastannut viiteen kyselyyn. :) Heti aluksi muuten saat 100 pistettä.

[QUOTE="Miu";29267978]Kuulun pariinkin tutkimuspaneeliin, sähköpostiin tulee linkki tutkimuksesta. Yleensä tutkimuksista saa 50sent-1€/ kysely, eli ei mitään huimia summia, mutta aika usein niitä teen huvikseni enkä sillä periaatteella että pakko saada rahaa. Rahat keräytyy paypal-tilille pikkuhiljaa, nyt mulla on n.20€ tutkimuksista saatua rahaa siellä (kuukausi-pari mennyt tuohon summaan), millä ostan jotain pientä aina netistä, yleensä kosmetiikkaa.[/QUOTE]

Voitko kertoo et missä paneeleissa oot mukana?

Yhteistyössä