onko kukaan opiskellut samalla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nimetön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nimetön"

Vieras
kun on ollut raskaana?? miten se on käytännössä toiminut??
oletko opiskelut aikuispuolella ja ollut työssäoppimassa raskaana ollessasi??

miten koulu on suhtautunut opiskeluusi??

itse sain muutama päivä sen jälkeen tietää olevani raskaana kun sain opiskelupaikan,nyt mietinkin miten se käytännössä onnistuisi jos jatkaisi opiskelua raskauden aikana.

toivoisin saavani asiallisia vastauksia enkä P''k'' niskaani!!!!!

[QUOTE="nimetön";25466100]kun on ollut raskaana?? miten se on käytännössä toiminut??
oletko opiskelut aikuispuolella ja ollut työssäoppimassa raskaana ollessasi??

miten koulu on suhtautunut opiskeluusi??

itse sain muutama päivä sen jälkeen tietää olevani raskaana kun sain opiskelupaikan,nyt mietinkin miten se käytännössä onnistuisi jos jatkaisi opiskelua raskauden aikana.

toivoisin saavani asiallisia vastauksia enkä P''k'' niskaani!!!!![/QUOTE]

Eiköhän sitä voi opiskella synnytykseen asti ja sitten jäädä äipälle ja opiskella sitten samalla, jos ehtii. Kouluilla on varmasti joku käytäntö tällaiseen.

Siis...miten se raskaus vaikuttaa siihen että istut siellä tunneilla? :D En nyt oikein ymmärtänyt kysymystäsi...mä HANKKIUDUIN raskaaksi ylioistiaikana, ei se raskaus vaikuttanu mihinkään. :O Olin vuoden poissa ja sen jälkeen toisen vuoden tein löyhemmin tenttimällä ja sitten jatkoin normaalisti. That's it.

Öööh.. no on opiskellut, miten se raskaus sen estäisi? Molempien raskauksien aikana opinto/jatko-opintoja. Synnytyksen jälkeen tenttimällä + etätehtävillä.

Vähän voisi auttaa jos kertoisit millaisesta koulusta kyse? Yliopistossa nyt ainakaan ei ole mitään ongelmaa kunhan itse jaksaa opiskella, mutta ilmeisesti nyt ei ole siitä ainakaan kyse.

Olen opiskellut molempien raskauksien aikana ja molemmilla äitiyslomillakin. Tosin en perusopiskelijana enkä nosta opintotukea ja raskausaikoina olen tehnyt töitä siinä sitten rinnalla. Raskaus ei vaikuttanut opintoihin mitenkään.

Miun kanssa samaan aikaan opiskeli parikin raskaana olevaa, ei siinä ollut mitään erikoisempaa hämminkiä. Puutarha-alalla on paljon käytännön töitä ja niissä muutama juttu joita raskaana oleva ei voi tehdä, esim. kasvinsuojeluaineiden ruiskutus. Ihan normaalisti he tekivät kaikkea muuta paitsi sitä ruiskutusta ja jos oli hommia joissa piti vaikka kiivetä jonnekkin korkealle niin siihen laitettiin joku muu =)

hyvin onnistui. Työharjoittelut meni ihan samalla tavalla kuin siinä tapauksessa etten olisi ollut raskaana. valmistuin juuri pari päivää ennen kuin äitiysloma alkoi =) Ei raskaus tarkoita sitä ettei joku asia onnistuis silloin jos haluaa. Tietenkin joitain asioita joutuu sumplimaan ehkä enemmän, esim. työharjoittelussa jos on jotain liian raskaita töitä, mutta muuten ei kyllä pitäisi olla mitään ongelmaa.

Olin lukion viimeisellä luokalla, kun tulin raskaaksi. Ylioppilaskirjotusten aikaan raskaus ei
vielä pahemmin näkynyt, eikä lakituksessakaan. Eipä koulu siitä tiennyt, mutta kaverit ja moni opiskelija kylläkin.

[QUOTE="nimetön";25466231]mä en vaan valmistuisi äitiysllomalle jäätyäni vaan opiskelua jäisi vielä puolet jäljelle...[/QUOTE]

Mitä sitten? En yritä kuulostaa töykeältä, vaan ihan oikeasti ihmettelen mikä tuossa on ongelma. Ja mikä sitten olis sun vaihtoehto, olla opiskelematta ollenkaan sen raskauden takia vai?

ei ei missään nimessä,haluan opiskella totta kai kun olen kerta hakenutkin paikkaa ja saanut sen..mutta mietin vaan antaako oppilaitos mun opiskella ja mikä on heidän suhtautuminen raskauteen opiskelun aikana??

Itse opiskelin amk:ssa kun odotin esikoista. Harjottelussa en kerinny olemaan raskauden aikana. Koulu alko elokuussa kun tyttö synty saman vuoden joulukuussa. Koulu suhtautu hyvin raskauteeni opiskelun aikana. Koulua kävin loppumetreille asti. Kerkesinköhän olla viikon vai kaks kotona ennen synnytystä. Äippäloman aikana kävin suorittamassa yhden kurssin. Tyttö synty joulukussa 2003 ja koulua jatkoin tammikuussa 2005 siitä mihin ennen äippälomaa olin jääny.

[QUOTE="nimetön";25466279]ei ei missään nimessä,haluan opiskella totta kai kun olen kerta hakenutkin paikkaa ja saanut sen..mutta mietin vaan antaako oppilaitos mun opiskella ja mikä on heidän suhtautuminen raskauteen opiskelun aikana??[/QUOTE]

He antavat sulle äitiyslomaa samalla tavalla kuin töistä saisi äitiyslomaa. Sitten jos haluat sen äitiysloman aikana tehdä jotain opintoja (pakko siis ei ole), niin voit neuvotella opettajien kanssa erikseen, miten se onnistuu. Ainakin mulla on aina ollut mahdollisuus tehdä opintojani, kun olen itse halunnut. Positiivistahan se vaan on, jos haluaa jotain tehdä senkin eteen, että opinnot etenee, vaikka ei silloin äitiysloman aikana ihan täyttä päivää pystyisikään tekemään.

Kaikki on ihan susta ja sun asenteesta kiinni. Jos olet itse innostunut opiskelemaan, niin ei sitä raskaana oleminen ja vauva pilaa.

Yhteistyössä