Onko kukaan ollut synnyttäneiden osastolla jouluna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sanna"

Vieras
Kohdallani on todennäköistä, että olen siellä vauvan kanssa jouluna. Varmaan mies ja esikoinen tulee sinne välillä ja välillä käy vanhempieni luona syömässä... surettaa vaan, kun jää omalta osalta näkemättä esikoisen ilo pukin saapuessa yms.... onko siellä osastolla mitään erikoista jouluna?

Esikoisesta kotiuduin 23.12. Oli joulukuuset ja koristeet, joku ryhmä kävi laulamassa joululauluja, jouluna syntyville vauvoille kuulemma oli tonttulakit valmiina, jouluruokaakin kuulemma tarjolla.

Kuopuksesta oli laskettu aika 23.12. mutta en minä jouluna silti sairaalassa ollut. Et sinäkään välttämättä ole :)

[QUOTE="Sanna";24793683]Kohdallani on todennäköistä, että olen siellä vauvan kanssa jouluna. Varmaan mies ja esikoinen tulee sinne välillä ja välillä käy vanhempieni luona syömässä... surettaa vaan, kun jää omalta osalta näkemättä esikoisen ilo pukin saapuessa yms.... onko siellä osastolla mitään erikoista jouluna?[/QUOTE]

Minä olin. Synnytin 23.12. Tylsäähän siellä oli vaikka jouluaterian saihin. Mies kävi toki esikoisen kanssa käymässä. Kotiin pääsin 25.12. ja vietimme joulua silloin.

Mullakin oli laskettu aika 9.12. ja olin jo suunitellut että olen jouluun mennessä totutellut vauvan kanssa jo kotirytmiin...

mä kotiuduin kuopuksen kanssa vuorokauden kuluttua synnytyksestä, joten eipä siellä välttämättä koko joulua olis kulunu vaikka tuo sattuki syntymään viikkoa ennen joulua
jos sulla on suunniteltu sektio tiedossa niin eihän niiden ny aatonaattona tarvii leikata, vaan vaikka muutamaa päivää ennen, tietty sektion jälkeen monesti siellä osastolla vierähtää pitempään

Älä sure vielä asiaa. Kolme vuotta sitten mietein itse asiaa paljon kun la 21.12 mutta tyttö syntyikin jo 14.12. Sain viettääkkin jouluaaton kotona. Jouluihmisenä halusin olla kotona jouluaaton mutta olin myös valmistautunut oleen sairaalassa.

Joo olen, vuonna -74 kun synnyin. Ei muistikuvaa millaista oli. :D

No, mun esikoinen syntyi 18. joulukuuta ja kotiuduttiin 22. joulukuuta. Jäi mieleen kun joku kuoroporukka tuli laulamaan joululauluja osastolla, ja mulla oli oma pikkuvaavi sylissä - kyllä kyyneleet virtasi! Mutta aatosta ja päivästä en osaa sanoa.

Minä olin esikoisen kanssa jouluna synnärillä, eikä siellä silloin ollut mitään perhehuoneita edes. Eli kahden vauvan kanssa olimme, mutta enemmän jälkikäteen säälitti mies joka tuli sitten aattoiltana yksin kotiin viettämään "joulua". Sukulaiset yms. sen verran kaukana, ettei halunnut sinne lähteä, kun halusi kuitenkin olla sairaalassa aattona mahdollisimman pitkään, ja taas tulla joulupäivänä takaisin.

Jouluruokaa ja -koristeita siellä oli, muttei muuten juuri mitään erikoista. Siinä vastasyntynyt vauva kainalossa ei kauheasti harmittanut.

Olen viettänyt toisenkin joulun sairaalassa lapsen 7kk kanssa (RS-virus), silloin kyllä harmitti hieman enemmän, kun tuohon sairaalassaoloon ei liittynyt tavallaan mitään positiivista kuten vauvan saantiin. Silloin mies laittoi muiden lasten kanssa joulua kotona, ja joulupäivänä tulleita vieraita minä piipahdin tapaamaan miehen päivystäessä sairaalassa. Viikko siellä sairaalassa tuolloin vierähti.

Muutaman joulun töissä (sairaalassa) olleena kahden lapsen äitinä en tosiaankaan surisi joulua vielä. Jouluna on oma tunnelma sairaalassakin, sinulla ehkä oma pikkuinen ja kysehän on tod.näk.2-3 pvästä. Aattoja ja lasten iloja ehdit varmasti elämäsi aikana näkemään, jos se sattuisi nyt välistä jäämään.

mulla on kaksosten laskettu aika 25.12. Käynnistelevät todennäköisesti jo pari viikkoa aiemmin, mutta eihän tuota koskaan tiedä miten homma menee. Tällä hetkellä suunnitellulta sektiolta vaikuttaa joten sen takia ainakin vierähtäisi osastolla pidempi aika ja miten sitten vauvat, saanko ne vierihoitoon vai joutuvatko teholle. Viime joulun olin myös sairaalassa, aaton vastaisena yönä kaavittiin kun raskaus meni kesken. Lisäksi olen ollut lukuisia muita jouluja sairaalassa, tosin eri roolissa - töissä nimittäin. Ja kyllä se vaan on eri juttu olla töissä jouluna kuin potilaana. Töissä kun olet tiedät että jossain vaiheessa pääset kotiin!

Oltiin pojan antibioottejen takia jouluviikko niin, että poika oli vierihoidossa osastolla. Oli siellä kuuset ja kaikki koristeet esillä. Ei kyllä haitannut "joulun menetys" ollenkaan. Pääasia, että poika parani.

Vähän kyllä ihmetytti yksi pariskunta lastenosastolla, jota todella harmitti joulun vietto sairaalassa. Eikö se nyt ole aika pieni hinta terveestä lapsesta..

Itse koin synnyttäessäni 29.12. koko loppuodotuksen ja sairaalassaoloajan tosi juhlallisena asiana. Joulu meni onnellisessa odotuksessa, en osannut niinkään keskittyä jouluun ja lasten ilonpitoon vaan olin aivan omissa höyryissäni odottaessani mahdollisesti jouluksi syntyvää lasta. Vähän meni kuitenkin sitten myöhemmäksi.

Osastolla oli joulukuusi ja mukava tunnelma.

Yhteistyössä