Onko kukaan muu äiti niin alkkis kuin minä, että ottaa joka viikonloppu?

  • Viestiketjun aloittaja kolmen kaljan kooma
  • Ensimmäinen viesti
kolmen kaljan kooma
Eilen join kolme olutta, tänään menossa jo neljäs.
Juon lähestulkoon joka pe ja la ainakin saunakaljan, jos ei muuta. Yleensä menee kahdesta kolmeen tölkkiä (isoja) olutta per päivä tai pullo punkkua viikonloppuun.
Mitenkään en puolustele juomistani, mutta onko muita jotka rentoutuvat tällä paheellisella tavalla viikonloppuisin?
Ja juu tiedän, että monen mielestä olen tosiaan alkoholisti ja vaikka mitä, mutta en oikeastaan edes halua eroon tästä tavastani...
 
sissoo
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen kaljan kooma:
Eilen join kolme olutta, tänään menossa jo neljäs.
Juon lähestulkoon joka pe ja la ainakin saunakaljan, jos ei muuta. Yleensä menee kahdesta kolmeen tölkkiä (isoja) olutta per päivä tai pullo punkkua viikonloppuun.
Mitenkään en puolustele juomistani, mutta onko muita jotka rentoutuvat tällä paheellisella tavalla viikonloppuisin?
Ja juu tiedän, että monen mielestä olen tosiaan alkoholisti ja vaikka mitä, mutta en oikeastaan edes halua eroon tästä tavastani...
Sinähän kerrot asian laidan tuossa jo itsekin... Alkoholisti oletkin, koska haluat ja tarvitset "rentouttavaa pahettasi". Anoppini oli juuri tuollainen ja inhosin sitä yli kaiken! Hän kuitenkin ryhdistäytyi ja lopetti tupakapolton ja viikonlopputissuttelun, appi sitä jatkaa, mutta onneksi edes toinen järkiintyi.
Sääliksi toisaalta sinua käy, koska missaat niin paljon tuon pinttyneen tavan takia. Ja lapsiasi säälin vielä enemmän kuin sinua, he ansaitsisivat toisenlaisen ilmapiirin kotiin.

Voit tietysti sanoa, että et humallu ja lapset eivät sitä huomaa. Mutta siihen voin kyllä kertoa, että kyllä he huomaavat, valitettavasti.

Yksin et varmasti tuosta pääse eroon, varsinkaan kun et siitä edes halua eroon. Mutta alkoholismi onkin sairaus ja sitä varten on ammatti-ihmiset, jotka voivat sinua ja perhettäsi auttaa.
 
lady of the lake
En juo joka viikonloppu, tälle tammikuulle otan ekaa kertaa mitään alkoholipitosta tänään.Toisaalta voin olla jäävi sanomaan mitään tähän, alkoholisti-isän lapsena kantani alkoholiin on tiukka.Jos olet yhdenkään lapsen vanhempi niin sen haluan vain sanoa ettei lapsistasi luultavasti tunnu kovinkaan hyvältä nähdä sinun jatkuvasti juovan.Vaikka et itse kokisikaan juovasi haitallisesti niin lapsi voi silti tuntea ahdistusta asiasta.Onko kukaan lähimmäinen koskaan sanonut juomisestasi mitään?
 
sama alkkis ap
Juu on minulla lapsia. En koskaan juo heidän aikanaan, vaan sitten korkkaan tölkkini kun ovat nukkumassa. Ja puolustuksekseni, että tosiaankin saattaa olla vaan se yksi olut lauantaisin tai sitten tosiaan se pari-kolme sekä pe, että la. Tämä on vaan tapa. Raskaus- ja imetysaikoina (imetin vuoden molempia lapsia) ei mitään tiukkaa tehnyt.
 
et ole
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen kaljan kooma:
Eilen join kolme olutta, tänään menossa jo neljäs.
Juon lähestulkoon joka pe ja la ainakin saunakaljan, jos ei muuta. Yleensä menee kahdesta kolmeen tölkkiä (isoja) olutta per päivä tai pullo punkkua viikonloppuun.
Mitenkään en puolustele juomistani, mutta onko muita jotka rentoutuvat tällä paheellisella tavalla viikonloppuisin?
Ja juu tiedän, että monen mielestä olen tosiaan alkoholisti ja vaikka mitä, mutta en oikeastaan edes halua eroon tästä tavastani...
jep et ole alkkis tuolla juomisella lähimainkaan :)

Eräässä tutkimuksessa todettiin että 1-14 alkoholiannosta viikossa on hyväksi sydän ja verisuonten tautien torjunnassa.
 
Alkoholisti-isän lapsena voin sanoa, että et ole alkoholisti jos juomisesi pysyy tuossa!! Toki jotkut saivartelevat, että alkoholisti on vaikka ei joisi kun yhden kaljan viikossa jos siitä on riippuvainen. Mutta ihan alkoholismi on sitten jo ihan muuta, usko pois tiedän :(
Mutta jos itseäsi tai läheisiäsi häiritsee tuokin määrä niin sitten asialle täytyisi tehdä jotain.
 

Yhteistyössä