Onko kukaan matkustanut thomas cook airlinesin koneilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tietoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tietoa

Vieras
Olen lähdössä reissuun, ja ei näköjään olekkaan tuttu lentoyhtiö.
Mietin vaan osaako kukaan Suomea tollasessa? Jännittää lähteä ulkomaille, siitä on niin kauan kun viimeksi olen käynyt, enkä muista miten lentokentällä sielläpäässä toimitaan..
Enkkua osaan sen verran, että ruoat saadaan jne..

Oletko katsonut että se on myös operoiva lentoyhtiö? Joskus ne ovat eri, varsinkin pitkillä lennoilla. En muista olenko itse lentänyt tuolla, mutta olen lentänyt vaikka millä yhtiöillä ja aina olen pärjännyt. :) Kun menet kentälle niin kyllä se toiminta alkaa varmaan taas sun mieleen palailemaan ja varmasti pärjäät vaikka heikollakin englannilla. :)

Olen matkustanut ja ollut erittäin tyytyväinen. Lennoilla aina suomalainen henkilökunta. Hyvät lentokoneruoat (myös laktoositon ja gluteeniton vaihtoento). Lapsille tarjoillaan aina ruoka ensin!

Olen lähdössä reissuun, ja ei näköjään olekkaan tuttu lentoyhtiö.
Mietin vaan osaako kukaan Suomea tollasessa? Jännittää lähteä ulkomaille, siitä on niin kauan kun viimeksi olen käynyt, enkä muista miten lentokentällä sielläpäässä toimitaan..
Enkkua osaan sen verran, että ruoat saadaan jne..

Ööö....miten ajattelit siellä matkakohteessa suoriutua? Siellä tuskin kukaan puhuu suomea turistien lisäksi.

Tjäreborgin pakettimatka on kyseessä :)
Ei otettu lentokone ruokia, koska lento kestää vain 2h50 min.
Ja se oli aika kallis mun makuun... 18 euroa.
JA usein ruoka ei ole edes mun makuun.

Kiitos infosta teille :)

[QUOTE="tööt";23928360]Ööö....miten ajattelit siellä matkakohteessa suoriutua? Siellä tuskin kukaan puhuu suomea turistien lisäksi.[/QUOTE]

Kuules nyt. Mä oon pärjänny aikasemminkin oikein hyvin. Lähinnä se, että jos tulee kauhean hankala tilanne, niin menen lukkoon.
Hienosti mun mieskin pärjäs matkakohteessa, vaikka ei sanaakaan engantia.

[QUOTE="tööt";23928383]Niin. Kannattaa jatkossakin pysyttäytyä 'suomalaiskohteissa' sitten.[/QUOTE]

Ja miks ihmeessä? jos ei osaa täydellistä engalntia, niin pitäis pysyä täällä vai?
Ei herrenjumala mitä soopaa..

[QUOTE="tööt";23928383]Niin. Kannattaa jatkossakin pysyttäytyä 'suomalaiskohteissa' sitten.[/QUOTE]

Luuletko ettei mua harmita etten osaa Englantia? Vaikka kuinka sitä opiskelin, niin en sitä opi.
JA sen takia mun pitäis olla jossain "suomalais kohteissa" ?

Sinällään tuohon että jos ei osaa englantia, tulisiko matkustaa? -juttuun sen verran, että loppujenlopuksi tosi monissa maissa ei osasta englantia todellakaan kovin hyvin, välttämättä edes turistikohteissa.. Joskus meinaa alkaa naurattaa kun miettii että miten saisi selitettyä asia vielä yksinkertaisemmin englanniksi tai edes viitottua sen kun toinen ei vaan tajua.. :D Mutta sinällään mun ongelmahan se on ollut, koska en ole itse osannut niitä paikallisia kieliä. :)

Olen pahoillani kirjitusvirheistä, mutta en voi sille mitään.
Olen kyllä huomannut, että tälla palstalla osataan olla todella ilkeitä.
Onneksi itse tiedän, miksi virheitä tulee..

Mutta.. kiitos teille jotka vastasivat ystävllisesti.
JA tosiaankin.. itse oli Prahassa tossa 8-vuotta sitten. Siellä tarjoilija ei tajunnut edes sitä kun pyysimme ruokalistaa.

Otettiin kokeeksi Thomas Cookin lennot Las Palmasiin vaikka Finnairilla olisi ollut kympin per nuppi halvempi mennä kun ruoat lasketaan mukaan. Nettikeskusteluissa kehuttujen ruokien takia lähinnä. No, ruoka oli hitusen parempaa kuin finskillä normaalisti, mutta koko lennon aikana ei tarjoiltu mitään ilmaista juomaa, ei edes teetä/kahvia jos ei olisi ottanut maksullista ateriaa. Juomista aiheutui eestaas yhteensä muutama kymppi lisälaskua kahdelle sitten. Tuon olisi voinut mainita isolla jossain ehkäpä, olisi vaikuttanut lentoyhtiön valintaan. Palvelu oli ok ja suomenkielistä. Aikataulut oli ok muuten, mutta paluumatkalla vastatuulen vuoksi polttoaine kävi vähiin ja jouduttiin tekemään välilasku tankkauksineen Malmössä, jonka vuoksi lento oli pari tuntia myöhässä perillä. Tunnin myöhemmin lähtenyt samoissa olosuhteissa lentänyt finski oli aiemmin Helsingissä. Tuosta repäisystä niin pitkä miinus että ei enää Cookia, ellei sitten saa reilusti halvemmalla kuin muun firman lentoa.