Onko kukaan maalannut keittiön kaapin ovia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nnbv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nnbv

Vieras
Meillä on täyspuiset ihan kivat keittiön kaapinovet, mutta pyökin väriset... Haluaisin vaaleat... Mies pitää ajatusta ovien maalaamisesta täysin hulluna...

Onko kellään kokemusta ja millaista lopputulosta on tullut? Kuvia?

Ystävä maalautti jossain nuorten tai työttömien työpajalla. Lopputulos todella siisti. Joten voin suositella. Toki itse jos maalaa, täytyy olla hyvät vehkeet, että saa siistin jäljen.

jonkunverran ollaan huonekaluja maalattu mut ei just keittiön ovia. jos siinä on joku petsi tai lakkapinta niin vaatii ensin tartuntapohjamaalin(tai vaihtoehtoisesti perusteellisen hiomisen mutta maalaus lienee helpompi vaihtoehto). sitte vaa joku huonekalumaali pintaan. mattapintanen on helppo saada siistin näköiseksi, kiiltävä ois tietty nätimpi, mutta vaatii harjoittelua ettei siihen jää siveltimen/telan jäljet näkyviin.
sit jos niissä on huonekaluvaha tms pinnassa niin en tiedä miten maalaus onnistuu

Mä maalasin eddellisestä kämpästä viitisen vuotta ennen sitten ihan oikeaa keittiöremppaa. Tuli niistä ainakin 100 kertaa paremmat, mitä ne olivat ennen maalausta, vaikka ne olivat vielä jotkut ihan hirveet lastulevyovet, joiden päällä oli joku muovinen pinnoite. Pitää vaan olla hyvää maalia, ettei se rupea hilseilemään.

jonkunverran ollaan huonekaluja maalattu mut ei just keittiön ovia. jos siinä on joku petsi tai lakkapinta niin vaatii ensin tartuntapohjamaalin(tai vaihtoehtoisesti perusteellisen hiomisen mutta maalaus lienee helpompi vaihtoehto). sitte vaa joku huonekalumaali pintaan. mattapintanen on helppo saada siistin näköiseksi, kiiltävä ois tietty nätimpi, mutta vaatii harjoittelua ettei siihen jää siveltimen/telan jäljet näkyviin.
sit jos niissä on huonekaluvaha tms pinnassa niin en tiedä miten maalaus onnistuu

Hmm... lakkapinta poistetaan siklaamalla :whistle:

Olen maalannut. Lopputulos on yrityksen ja erehdyksen kautta itseäni tyydyttävä (en ole turhan tarkka, vaan meillä saa olla rosoista ja rouheaa).

Alkuperäinen suunnitelma oli pelkästään valkolakata ovet, eli puun kuviointi jäisi sillä tavoin näkyviin. Ovia piti kuitenkin hioa toisista paikoista enemmän kuin toisista, niin osittain olemassa oleva lakka lähti kokonaan pois ja valkolakatessa ovista tuli läikikkäät. Joten suunnitelmia piti muuttaa, eli tehtiin niistä sitten ihan valkoiset. Alle Jehu-pohjamaali ja päälle sen jälkeen Maalarin valkolakka.

Maalauksesta on nyt pian pari vuotta aikaa ja maalaus on kestänyt hyvin, paitsi yhdestä kohdasta. Ehkä fiksaan sen kesällä, ehkä en... kun ei se hirveästi haittaa.

Kuvia... hetkinen :)

Me maalasimme omamme. Oli mäntyä ja sen värisetkin. Irroitimme ovet, hioimme ja maalasimme kahteen kertaan. Uudet kahvat paikoilleen ja hienot tuli. Kaapin ovet otettiin pois hiomista varten ja maalattiin paikoillaan.

Juu, mut meitin kaapit on semmosta pinnoitettua lastulevyä ja maali ikävästi kuluu ripojen kohdalta. Ehkä erilaisella maalivalinnalla lopputulos olis ollut onnistuneempi.

Tyhmää mielestäni lähteä maalaamaan täyspuisia kalusteita, mites jokin sävytetty petsi?

Ja kannattaa antaa homma muiden tehtäväksi, niitä ei itse kannata lähteä maalisudilla maalailemaan. Ammattilaisen annatte ruiskumaalata ne.

Wau! Meillä lähes samannäköiset ovet kuin teillä ennen. Nyt siis vain miestä läpipuhumaan!! Pakko vielä kysyä että mtä materiaalia teillä on tuo kaappien välitila? Se on kivannäköinen!

Se on dc-fixiä, joka on kuten kontaktimuovi, mutta helpompaa työstää, eli laittaa paikalleen ja irrottaa. Kun isompaan keittiöremppaan ei haluttu ryhtyä, mutta jotain päivitystä siihen mielestämme tarvittiin, niin päädyttiin tällaiseen pieneen pintaremonttiin :D
Dc-fixillä voi tuunata mitä vaan, mm. jääkaapin ovien värin olen nähnyt sillä muutettavan sähäkän punaiseksi :)

Yhteistyössä