Onko kukaan laskenut millä ikäerolla lapset olisi kannattanut tehdä tukien kannalta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"utelias"

Vieras
Jos ajattelee, että hoitaisi lapset kotona ihan kouluikään saakka, niin mikä ikäero olisi kannattavin tukien saamisen kannalta?

Elkää hermostuko, kunhan uteliaisuuttani kyselen, itse olen tyytyväinen yrittäjänä :) Tuli vain mieleen tuosta yhdestä erilaiset äidit jaksosta, että kuinka paljon noihin tukien määriin pystyisi itse vaikuttamaan.

En nyt tiedä mitä tukia tarkoitat ja millä lailla niitä voisi laskea, mutta jos puhutaan äitiyspäivärahasta, niin kolme vuottahan on se raja, jolloin saa saman äitiyspäivärahan, kuin edellisestä. Muita tällaisia "kikkailuja" ei tule mieleen.

Itse en Ole laskenut vaan lapset on tulleet omassa tahdissaan... Muuten ikäerot olisivat varmaan jotain muuta ja lapsia vähemmänkin... ;) mutta olen kuullut että paras on jos ikäeroa on n 2,5-3 vuotta siten ettei missään välissä tipu pois tukien piiristä.

[QUOTE="vieras";27805963]Olen vaan miettinyt niin, ettei lapsia olisi kuin max 1 tarhassa, kalliiks tulee kolmea pitää täysmaksuilla.[/QUOTE]

Noin 600e oli maksut/kk viime vuonna kun kaksi nuorinta oli päikyssä ja vanhin iltapväkerhossa koulun jälkeen...

No omasta puolestani voin sanoa, että järkevintä on käydä aina välillä sen verran töissä, että saa laskettua äitiyspäivärahat uusilla, korkeammilla tuloilla. Isäkin kun meillä osaa ja haluaa hoitaa lapsia.

Toinen juttu on sitten, jos puhutaan minimituilla kitkuttelusta.

No omasta puolestani voin sanoa, että järkevintä on käydä aina välillä sen verran töissä, että saa laskettua äitiyspäivärahat uusilla, korkeammilla tuloilla. Isäkin kun meillä osaa ja haluaa hoitaa lapsia.

Toinen juttu on sitten, jos puhutaan minimituilla kitkuttelusta.

Mutta kolme vuotta on se raja, että saa sen saman äitiyspäivärahan kuin edellisestä lapsesta, vaikkei välillä töissä käykään.

[QUOTE="miiuska";27806012]Noin 600e oli maksut/kk viime vuonna kun kaksi nuorinta oli päikyssä ja vanhin iltapväkerhossa koulun jälkeen...[/QUOTE]

Jestas! Paljon se ip kerho oikein maksaa?

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27806071:
Mutta kolme vuotta on se raja, että saa sen saman äitiyspäivärahan kuin edellisestä lapsesta, vaikkei välillä töissä käykään.

Saman joo, mutta yleensä työelämässä palkka tapaa vuosittain nousta ainakin inflaatioprosentin verran, yleensä enemmän.

[QUOTE="vieras";27805963]Olen vaan miettinyt niin, ettei lapsia olisi kuin max 1 tarhassa, kalliiks tulee kolmea pitää täysmaksuilla.[/QUOTE]

No nyt meillä nuorin tulee syksyllä sen 3v ja minä palaan töihin. Nyt mietittynä niin tosiaan se 3v ikäero olisi ollut taloudellisin, eli sillä ikäerolla nyt vain yhdestä menisi täyspäivämaksu, yksi olisi jo tokalla ja keskimmäinen eskarissa. Nyt ovat oikeasti siis 3v 4,5v ja 6v eli kahdesta tulee menemään täysi maksu+ sitten vanhimmasta eskaripäivän jälkeisen hoidon maksu. Taloudellisesti se, että minä lähden nyt töihin tulee todella 'kannattamaan' siis vasta parin vuoden päästä kun keskimmäinen siirtyy eskariin ja vanhin on koulutaipaleella.

Yhteistyössä