Onko kukaan laihduttanut pv:n imetyspisteillä ja päässyt imetysaikana tavoitepainoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla lapsi reilu vuoden ja nyt olen lopettelemassa imetystä. Vauvan ollessa vajaat 8 kk aloitin imetyspisteillä laihdutuksen eli + 5 pistettä.
Viimeiset pari kuukautta on rintamaitoa saanut enää aamuhörpyt ja nekin ajattelin nyt lopetella kun tuo lapsi on ruvennut vaan pelleilemään aamulla eikä varsinaisesti ime, joten mitä sitä turhaan enää tuonikäiselle pojalle tyrkytän.
Huomasin, että olen oikeastaan jo tavoitepainossa max. pari kiloa voisi vielä lähteä, mutta sitten olen tyytyväinen.
Nyt kun lopetan imetyksen samaanaikaan kun rupean ns. tasapainoilemaan niin minä syön siis saman määrän pisteitä kun tuolla osittaisimetykselläkin? Ymmärsikö oikein?
Eli jos normaali pistemääräni on 21 ja siihen lisäsin 5 imetyksestä. Ja nyt kun lopetan imetyksen ja tasapainoilen (siis lisään sen 4-5 pojoa) päivittäisiin niin pistemäärähän pysyy samana? Vai ymmärsinkö nyt ollenkaan oikein?

Olen laihduttanut imetyspisteillä itseni tavoitepainoon. Tosin olen vielä senkin jälkeen jatkanut imetystä. Varsinaista tasapainoiluvaihetta en pitänyt sillä "opin" oikeat ruokailutavat siten, että ne tulee kyllä ihan itsestään.
Nyttemmin imetys jo loppunut ja en ole ainkaan lihonnut, päinvastoin:)
Mutta kysymykseesi niin kyllä, tuo kuullostaa ihan oikealta periaatteelta.

Minä aloitin aika pian tuon rompun avulla, olisikohan vauva ollut pari kuukautta (muistaakseni ristiäisten jälkeen). Puoli vuotta meni ja olin tavoitepainossa. Nyt vauvani on jo reilut vuoden ja en ole ainakaan lihonnut takaisin vaan pisteiyjen jälkeen vielä laihduin pari kiloa ja sen jälkeen pitänyt painoni samassa +- pari kiloa.
Kyllä aika paljon ja monipuolista ruokaa saa täysimetykselläkin syödä kun pisteitä saa tosiaan lisätä sen 10. Eli jos syö monipuolisesti ja hyvin tuon pistemäärän rajoissa niin eipä sitä voi miksikään laihdutukseksi kutsua ja silti paino laskee.

Yhteistyössä