Onko kukaan lähettänyt pakettia UPS-palvelun kautta? Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "UPSis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"UPSis"

Vieras
Tilasin vaatteita ulkomaalaisesta nettikaupasta ja se toimitti paketit kotiovelle UPS:n tuomana. Jouduin palauttamaan osan vaatteista, joten pakkasin ne asianmukaisesti ja liimasin pakkausten mukana tulleet valmiit palautusosoitetarrat/rahtikirjat pakettien päälle. Tilasin UPS:lta pakettien noudon ja olin varma että saisin lähetiltä jonkun kuitin siitä, minä päivänä vaatteet lähtivät minulta takaisin (14 vrk palautusoikeus). No, mitään kuittia en saanut.

Lähetyksiä voi seurata UPS:n sivuilla. Valitettavasti en muistanut ottaa palautustarroista seurantakoodeja, mutta seuranta pitäisi onnistua myös itse määrittelemälläni viitenumerolla/viitetekstillä, joka piti kirjoittaa noutotilaukseen.

Paketit haettiin pe iltapäivällä ja tämä mies sanoi, että lähetykset kirjataan järjestelmään puolen tunnin sisällä. Kävin äsken taas tarkastamassa, mutta ko. lähetystä ei UPS:n järjestelmästä löydy. Alkaa kohta tulla tuskanhiki otsalle, on turhan paljon rahaa kiinni niissä vaatteissa jos eivät ehdi ajoissa perille. Ja miten todistan että paketit lähtivät minulta 14 vrk sisällä, kun en saanut kuittia eikä UPS:n järjestelmästä niitä paketteja löydy!

Mä tilasin muutama vuosi sitten tuotteita ulkomailta ja yhtäkkiä ovelle ilmaantui UPS-palvelun miehiä, ihan ilmoittamatta. Aiemmin päivällä olin saanut puhelun tuntemattomasta numerosta, mutta koska olin ruokatunnilla syömässä, en siihen ehtinyt vastata enkä tietenkään voinut soittaa takaisin. No, nämä miehet pyysivät rahaa ja enpä ollut moiseen varautunut. Pankkiautomaatti oli kuitenkin n. 20 m päässä rapustamme ja suostuivat pitkän suostuttelun jälkeen, että haen sieltä juosten rahaa. No, näillä miehillä EI OLLUT VAIHTORAHAA, joten saivat pitkän pennin extraa. Ikinä en moista palvelua enää käytä.

Mä tilasin muutama vuosi sitten tuotteita ulkomailta ja yhtäkkiä ovelle ilmaantui UPS-palvelun miehiä, ihan ilmoittamatta. Aiemmin päivällä olin saanut puhelun tuntemattomasta numerosta, mutta koska olin ruokatunnilla syömässä, en siihen ehtinyt vastata enkä tietenkään voinut soittaa takaisin. No, nämä miehet pyysivät rahaa ja enpä ollut moiseen varautunut. Pankkiautomaatti oli kuitenkin n. 20 m päässä rapustamme ja suostuivat pitkän suostuttelun jälkeen, että haen sieltä juosten rahaa. No, näillä miehillä EI OLLUT VAIHTORAHAA, joten saivat pitkän pennin extraa. Ikinä en moista palvelua enää käytä.

Et siis maksanut postikuluja vaatetilauksen yhteydessä? Tai sitten ne äijät vedätti sua. Minä tilasin vaatteita niin suurella summalla että kotiinkuljetus oli ilmainen (ja myös vaatteiden palautus on ilmaista 14 vrk sisällä).

^ Mulle tulee jatkuvasti tavaraa UPS:n kautta, mutta koskaan ei ole vielä rahaa pyydetty! Mä tosin maksan toimituskulut jo tilatessa. Eli tosiaan, oliko sulla sellanen toimitustapa, että maksat noudon / toimituksen yhteydessä, vai millä perusteella pyysivät rahaa? Ja mulle pojat on olleet aina ystävällisiä ja mukavia, eikä mitään ongelmaa vielä kertaakaan.

Lähettänyt en ole, joten ap:ta en osaa auttaa... :(

tilasin boozt.comista vaatteita ja ne oli sitten liian pieniä. Tilasin netistä ups palautuksen, lätkäisin paketin päälle palautustarran ja seuraavassa laskussa se palautus sitten näkyikin. Kaikki sujui todella hyvin.

^ Mulle tulee jatkuvasti tavaraa UPS:n kautta, mutta koskaan ei ole vielä rahaa pyydetty! Mä tosin maksan toimituskulut jo tilatessa. Eli tosiaan, oliko sulla sellanen toimitustapa, että maksat noudon / toimituksen yhteydessä, vai millä perusteella pyysivät rahaa? Ja mulle pojat on olleet aina ystävällisiä ja mukavia, eikä mitään ongelmaa vielä kertaakaan.

Lähettänyt en ole, joten ap:ta en osaa auttaa... :(

Siis maksoin tuotteetkin siinä samalla. Ja arvo oli useita satoja euroja. Saksasta tilasin. Postikuluja en muista paljonko oli, varmaan niin ison läjän tilauksessa sai postituksen ilmaiseksi.

Kun kerran käteismaksu oli mahdollista ja suotavaakin, ihmettelen miksei heillä ollut antaa vaihtorahaa. Ja muutenkin höpisivät "oikeasti olisit joutunut hakemaan paketin varikoltamme, mutta tämän kerran nyt joustimme ja annoimme hakea rahaa..." siis kun automaatti tosiaan ihan 20 m rapusta. Maksoin siis ylimääräistä n. 30 euroa tuosta hyvästä. Jos olisin tiennyt paketin tulosta, olisin hakenut rahat automaatilta etukäteen. Joku tekstari edes olisi kertonut enemmän kuin tuntemattomasta numerosta kerran pirautus.

UPS on paskin kaikista rahtifirmoista. Sanotaan, että tuote toimitetaan joskus päivän aikana, mutta ei suostuta kertomaan milloin. Lähetys voi sitten tulla sinä päivänä tai joskus jonain toisena päivänä. Paketit on usein rikottu matkalla. Välttäkää kuin ruttoa!

Minulla on siis yleisesti ihan hyvä käsitys UPS:n toiminnasta, ainakin meille on aina soitettu etukäteen ja ilmoitettu jos sovittu tuonti/noutoaika on viivästynyt. Mies on käyttänyt UPS:n palveluja aika paljon.

Ongelmani on siis se, että en löydä lähetystä UPS:n järjestelmästä ja minun pitäisi pystyä tarvittaessa todistamaan että palautus lähti 14 vrk sisällä vastaanottamisesta. Mies kyllä just sanoi, että monesti se UPS:n seurantajärjestelmä laahaa pahasti perässä ts. paketit on suunnilleen jo perillä kun järjestelmä vasta näyttää että ovat lähteneet liikkeelle.

Ei tässä auta muu kuin odottaa ja toivoa parasta. Tämä vaateliike kuulemma ilmoittaa sähköpostilla heti kun palautus on saapunut eli voi olla että sieltä tulee se tieto ennen UPS:n järjestelmää.

[QUOTE="vieras";25163571]UPS on paskin kaikista rahtifirmoista. Sanotaan, että tuote toimitetaan joskus päivän aikana, mutta ei suostuta kertomaan milloin. Lähetys voi sitten tulla sinä päivänä tai joskus jonain toisena päivänä. Paketit on usein rikottu matkalla. Välttäkää kuin ruttoa![/QUOTE]

No ei kait ne pysty sanomaan mihin aikaan tulevat, kun reittikin voi muuttua moneen kertaan ennen sitä, kun se paketti on sulla. Ja toiseksi, se varmaan on ihan joku turvallisuustekijä (eli heidän säännöissään), että reittejä sen paremmin kuin aikataulujakaan ei kerrota ulkopuolisille.

Ja rikkoutuneista paketeista aina reklamaatio firmaan tai anna "palaute" suoraan kuskeille.

Siis minkä alueen UPS:stä on kyse? Mulla ainakaan koskaan ole paketit ollut rikki ja toimituskin tapahtuu aina sovittuna päivänä, olin kotona tai en. Joskus soittavat, joskus pölähtää ilman soittoa, mutta kun tiedän millon suurin piirtein ovat meillä (sattuvat tulemaan hyvinkin samoihin aikoihin, korkeintaan tunnin - parin heitolla), niin ei ongelmaa. Ja jos en ole kotona, tietävät mihin jättää paketin. Eli kaikin puolin on pelannut ainakin meilläpäin. Ja onneksi niin, sillä tuo kuriiripalvelu on lähettävän firman päätös, ei minun... Tai sitten olen vaan sen verran "vakioasiakas", että homma toimii sen takia.

Olen nyt neljättä pävää odotellut UPS firmaa noutamaan pakettia, mutta vieläkään ei nouto onnistu sovittuun aikaan. Äsken tuli viesti, ettei sovittu aika sovikkaan heille ja kehottivat soittamaan ajojärjestelyn numeroon, joka ei tietenkään vastaa. Todella onneton firma. Pitäisi olla kuljetusfirma, mutta aivan perus hommatkaan ei onnistu.

Ups on erikoisen huono yritys, ainakin Turun seudulla pyörivä "osasto". Heillä on käsitys että paketin vastaanottajan tulisi osata ennustaa tai vaihtoehtoisesti päivystää ehkä viikkojakin pihamaalla ja odotella koska paketti tulee. He eivät välitä ilmoittaa koska tulevat(edes sillä noin kymmenennellä yrityksellä) ja ilmoitus siitä, että paketti on yleensä ollut tuloillaan, kerrotaan sen jälkeen kun paketti on jo palautunut. Lopulta kun paketti saadaan se on rikki. Asiakaspalvelu on ala-arvoista, suoranaista v***a. Eikä oikein ole mahdollista ottaa yhteyttä, kuin puhelimitse (johon ei vastata) tai nettisivujen kautta löytyy jokin epämääräinen yhteydenottolomake, johon voi lyhyen viestin jättää (johon ei kuitenkaan vastata). Varokaa kyseistä yritystä!

Minulle UPSin asiakaspalvelu kertoi, että kuljettajilla ei ole työpuhelinta. Siksi toimitukset ei aina toimi, sillä eivät nämä keikkakuljettajat omaan piikkiinsä soita työpuheluja. Yhdestä "toimituksesta" eli oharista viisastuneena toimin seuraavasti. Katsoin netistä UPSin toimipaikat (UPS Access Point) ja kirjoitin ylös minulle sopivimman nimen ja osoitteen. Soitin sitten UPSin asiakaspalveluun (piti jonottaa noin 20 min) ja pyysin virkailijaa kääntämään lähetyksen (tarvitset paketin seurantanumeron) tähän toimipaikkaan. Ja katso, sain pakettini jo seuraavana päivänä. Kävelyä tuli eestaas noin 2 km.
Eli älä jää odottelemaan toimitusta kotiin, vaan tee kääntö heti, kun näet seurannasta, että paketti on UPSin HALLUSSA, ja viimeistään heti ensimmäisen oharin jälkeen. Seurannan saat käyttöön rekisteröitymällä UPS My Choice -palveluun (voit poistaa tietosi sitten paketin saatuasi). Siinä näkyy myös paketin seurantanumero. Huomaa, että et voi tehdä kääntöä itse UPSin verkkosivuilla, vaan pitää pyytää asiakaspalvelua tekemään se. Ja he eivät pysty tekemään sitä, ennen kuin paketti on UPSin hallussa ja sillä on seurantanumero. Odotan nyt toista pakettiani toiveikkaana, sillä toimitusosoitteen vaihto onnistui yhdellä puhelulla jonotettuani ensin melkoisen tovin. On vaivan arvoista.

Yhteistyössä