Onko kukaan kyseenalaistanut imettämistä pienirintaisuuden takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Aika röyhkeän kysymyksen sain tänään puistossa. Eräs melkeinpä tuntematon äiti kysyi minulta paljonko joudun antamaan lisämaitoa puolivuotiaalle vauvalle. Olin aivan äimistynyt ja sanoin etten yhtään. Kysyjä siihen kommentoi että ai jaa, hän vain oletti niin kun olet aika hoikka. Siis ei kehannu sanoa että pienitissinen. En ole koskaan törmänny tällaiseen tietämättömyyteen. En viitsiny jatkaa hänen kanssaan keskustelua aiheesta.

Mun hoikalle pienirintaiselle kaverille sanottiin kuulemma muutamia kertoja että "ei noin laihalla kropalla vauvaa imetetä ". Imetti miltei 2 vuotta...

Mulle on vaan täysin ventovieras nainen sanonut bussissa että "sulla on niin hyvännäköiset tissit että ei oo varmaan korvikemaitoja tarvittu!" :o . Oli talvi, mulla takki päällä = mistä se mun tissit edes näki, ja toisekseen lapsi sai pelkkää pullomaitoa jo siinä vaiheessa :D

Kyllä vaan mun A-kupin tisseistä tuli tulvimalla maitoa ja hyvin pärjäsi sillä iso poikavauva jonka paino meni reilusti plussakäyrällä koko imetysajan :D

Onneksi mulle ei kukaan ole tullut tuollaista suoltamaan, olisin varmasti vastannut samalla mitalla..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no ei ole! luulis että jokainen tietää, että pienirintaiselta tulee paremmin maitoa, koska maitorauhasia on enemmän kuin läskeillä :)

mä oon hoikka mutta mulla on silti isot tissit nyt kun imetän, ei meinaa edes löytyä tarpeeksi isoja liivejä ja bmi on 22. Ja maitoa tulee vaikka naapurin lapsilleki, että kiitos vaan. :)

Isotissiseltä taas on tivattu miksi ostan korviketta, ihan kaupassa on eräs toinen äiti kysellyt lastanruokahyllyllä.
Ihmetteli ettei minulla muka oma maito riitä?
No se kun ei sitä tarkoita että on isot tissit että niistä saisi sitä maitoa jopa yli tuotannon.

-tissit on kaikkien omaisuutta kuten maha raskaana ja läskit synnytyksen jälkeen

Eräs lähisukulainen totes kun olin raskaana, että ei sun taida paljon kannattaa edes yrittää imettää kun hälläkään ei maitoa tullut. Ei onnistunut imettämään kumpaakaan lastaan, vaikka hällä on todella isot rinnat. Mulla kun on vaan A kuppi niin eihän niistä sillon voi hänen mielestään riittää. En sanonu mitään, mutta kumpaakin lastani oon imettäny lähemmäs vuoden ilman että olis tarvinu lisämaitoa antaa rintamaidon vähäisen määrän takia.

Onhan mulle tullut joku päätään siitäkin aukomaan. Hyvin on maitoa tullut kumminkin. Kaikilta isotissisiltä ei tule maitoa ollenkaan. Ja luulisi, että ihmiset tietää senkin asian. Mutta se on se sama, kuin että kysellään että et kai synnytä alateitse, jos on pienen kokoinen ihminen, luullaan, että lantion tilavuus näkyy ulospäin.

Yhteistyössä