Onko kukaan koskaan saanut...

nnn
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu ihan sieltä ja syvältä. Kela oli laskenut mun miehen tuloiksi viime vuoden perusteella 3000e/kk, siinä oli lomarahat, joulubonus ja ylityölisät (viime vuosi oli tosiaan poikkeus ylitöiden kanssa). Normaalisti siis käteen jää 1700e/kk, normipalkka on vähän yli 2000e, et hyvästi mun hoitolisät..
No nehän ovat tuloja, hyvänen aika. Kyllä kaikki alkaisivat selittää, että "on tosiaan poikkeus, että olin viime vuonna töissä".
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nnn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu ihan sieltä ja syvältä. Kela oli laskenut mun miehen tuloiksi viime vuoden perusteella 3000e/kk, siinä oli lomarahat, joulubonus ja ylityölisät (viime vuosi oli tosiaan poikkeus ylitöiden kanssa). Normaalisti siis käteen jää 1700e/kk, normipalkka on vähän yli 2000e, et hyvästi mun hoitolisät..
No nehän ovat tuloja, hyvänen aika. Kyllä kaikki alkaisivat selittää, että "on tosiaan poikkeus, että olin viime vuonna töissä".
Niin kyllä mä sori vaan kanssa olen tässä nyt vähän samoilla linjoilla, että noi rahat on viime vuonna tienattu ja ehkä kulutettu, vaikka sitä nyt miten päin ajattelis??
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nnn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu ihan sieltä ja syvältä. Kela oli laskenut mun miehen tuloiksi viime vuoden perusteella 3000e/kk, siinä oli lomarahat, joulubonus ja ylityölisät (viime vuosi oli tosiaan poikkeus ylitöiden kanssa). Normaalisti siis käteen jää 1700e/kk, normipalkka on vähän yli 2000e, et hyvästi mun hoitolisät..
No nehän ovat tuloja, hyvänen aika. Kyllä kaikki alkaisivat selittää, että "on tosiaan poikkeus, että olin viime vuonna töissä".
Juu juu, mutta se oli viime vuonna se ja mulla oli kaikista tositteet miehen työnantajalta, tuosta joulurahasta ja ylitöistä. Ylityöt johtuivat firman muutosta ja kaks liikettä toimi samaan aikaan ja oli liian vähän työntekijöitä. Jokatapauksessa tulot on nyt sitten ihan normaalit, ja katoin viimesen palkkakuitin, 2150e/kk. Meen kyllä tänään kelalla jutskailemaan, eihän se oo reilua, että tulot tippunut tonnilla ja silti sitä ei oteta huomioon. Nyt mulla on siis tammi-maaliskuun palkkatositteet, jossa kaikissa sama palkka.
 
työäiti
Alkuperäinen kirjoittaja nnn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu ihan sieltä ja syvältä. Kela oli laskenut mun miehen tuloiksi viime vuoden perusteella 3000e/kk, siinä oli lomarahat, joulubonus ja ylityölisät (viime vuosi oli tosiaan poikkeus ylitöiden kanssa). Normaalisti siis käteen jää 1700e/kk, normipalkka on vähän yli 2000e, et hyvästi mun hoitolisät..
No nehän ovat tuloja, hyvänen aika. Kyllä kaikki alkaisivat selittää, että "on tosiaan poikkeus, että olin viime vuonna töissä".
Pysyvästi muuttuneet tulot varmaan kannattaa tarkistuttaa. Ja tosiaan ne bruttotulot ovat se järkevin vertailukohta. Veroprosenttiin vaikuttavat myös matkakulut, eläkevakuutukset, lainan korot, kotitalousvähennykset jne...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja SeSaMa:
jenni87:
Miten se on siinä vaiheessa pieni juttu, kun tuloina otetaan huomioon 3500e/kk vaikka netto on tuosta 2000e/kk ?
Miten se 1500e joka menee valtiolle, auttaa meitä?
No niinhän se menee jokaiikalla, ne vaan sitten pienentäis rajoja, ei mitään syytä.
Juuri näin. Kaikilla sama juttu, joten kaikki ovat samalla viivalla. Jos otettais netot huomioon ni eiköhän se tehtäis sitten jo eri kaavan mukaan, jolloin käteen tuista jäis yhtä paljon...
Tämä on juuri se oikea syy. Veroprosentin kun kaikki saavat laittaa mieleisekseen. Sitä paitsi nuo tuet on hienoviritetty sen mukaan, mitä niistä lähtee keskimäärin veroja. Toimeentulotuki on sitten turvaverkkona, jos ei muuten elä.
 

Yhteistyössä