Onko kukaan koskaan saanu vuokrakämpän avaimia just vasta sillon kuun 1.päivä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kun ne laillisesti pitää palauttaa, me ollaan muuttamassa ja 1.6 vapautuu tää asunto, eikä olla vielä saatu avaimia...nyt alkoi mietityttämään että jos entinen asukas jättääkin niiden palauttamisen ihan viimiseksi päiväksi ja mä ehdin sopia muuttoauton sunnuntaille 31.päivä, kun ajattelin että kyllä kai se nyt siihen mennessä ne on palauttanu, että edes ennen v-loppua sais. Hemmetti!!

Onhan tässä vielä muutama päivä aikaa, mut pahalta näyttää. Monesti ollaan vastaavissa tilanteissa saatu avaimet jo pari viikko ennen varsinaista palautuspäivää.

Kyllä! Ja silloinkin vähän myöhässä... Eli tuo eka päivä osui viikonloppuun ja saatiin avain vasta seuraavana arkipäivänä ja silloinkin jouduin odottamaan asuntotoimistossa reilun 15 min ennenkuin edellinen vaivautui tuomaan avaimet. Ja tuolloinkaan ei ollut vielä kaikkia tavaroitaan viennyt pois.

Vuokralaisella on asumisoikeus kuun loppuun - tai siihen, mihin sopimus päättyy + yksi arkipäivää aikaa muuttaa pois sen jälkeen. käy skysymässä edelliseltä asukkaalta, koska muuttavat, niin ei tule pettymyksiä.

No minä ainakin olen palauttanut vasta siinä viimesenä päivänä, siivonnut muuton jälkeen ja palauttanut sitten vasta kun on pitänyt. Vuokralaiset on sitten yleensä tulleet vasta seuraavasta kuusta tai ovat saaneet puolikuuta kaupantekijäistä ja muuttaneet kun ovat ehtineet.

Niin mutta jos mun soppari alkaa 1 päivä niin oletan silloin saavani avaimet heti enkä viidestoista päivä... Maksan kuitenkin joka päivästä vuokraa....

Alkuperäinen kirjoittaja viimeksi muuttaessa kävi näin:
Niin mutta jos mun soppari alkaa 1 päivä niin oletan silloin saavani avaimet heti enkä viidestoista päivä... Maksan kuitenkin joka päivästä vuokraa....

silloin saat ne avaimet 1.pvä kun sopimuksesi alkaa.

Eiks se niin mee, että jos sopimus alkaa 1. päivä niin sillon saat vasta muuttaa ellei toisin oo sovittu.. Edellesillä asukkaalla on siis oikeus asua asunnossaan 31. päivään asti, koska on maksanut vuokran koko kuulta..

Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä:

Niinhän sen pitäis mennä, mutta viimeksi saatiin vasta 3 päivä

Meillekin asuntotoimistossa sanottiin että edellisen asukkaan pitää palauttaa avaimet viim. 1. päivä klo 12 mennessä....oon aina luullu että ne kuuluu palauttaa kuun viiminen päivä niin että kun meillä vuokrasopimus alkaa 1.6 niin ne avaimet pitäis sillon jo olla mulla, niin et pääsen muuttamaan vaikka heti aamusta.

Alkuperäinen kirjoittaja edellisen kirjoittanut:
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä:

Niinhän sen pitäis mennä, mutta viimeksi saatiin vasta 3 päivä

sit teidän ois pitäny vaati hyvitystä vuokrasta. Saitteko sen kuitenkin?

Aikoinaan kans isännöitsijä meinasi että avaimet tuodaan hälle ja hän antaa ne maanantaina sitten ja sovittiin muiden muutajien kanssa että tuodaan tavaraa toisesta ovesta kun toisesta viedään ja muutetaan kaikki sinä päivänä. Eli mun tulevasta kämpästä muuttivat isompaan ja sieltä isompaan eli 3 muuttoa. Tehtiin kaikki sunnuntaina ja isännöitsijälle maanantaian soitettiin ettei tarvi vaivautua, ollaan avaimet jo laitettu eteenpäin, katselmukset oli pidetty jo ennemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillekin asuntotoimistossa sanottiin että edellisen asukkaan pitää palauttaa avaimet viim. 1. päivä klo 12 mennessä....oon aina luullu että ne kuuluu palauttaa kuun viiminen päivä niin että kun meillä vuokrasopimus alkaa 1.6 niin ne avaimet pitäis sillon jo olla mulla, niin et pääsen muuttamaan vaikka heti aamusta.

esim. jos se vikapvä. on pyhä ni sit luulis et palautetaan seuraavana arkipäivänä.
Mut musta ne pitäis viedä heti kun se toimisto aukee tai ainakin mä veisin:)

Minusta ei olisi mitenkään mukavaa, että vuokranantaja antaisi ennakkoon jollekin minun kämppäni avaimia. Sinnehän on näppärä mennä vähän katsastamaan muiden tavaroita....

Kyllä se on muutot sitten tehtävä 1 päivä tai sitten pidät kahta kämppää yhtä aikaa vuokraalla. Ainakin itse pidin vuokrakämppää kyllä itsellä kun muutimme omaan asuntoon. Mukavuudesta pitää maksaa.

Lain mukainen muuttopäivä on vuokrasopimuksen päättymisen jälkeinen ensimmäinen arkipäivä. Eli ennen ekaa päivää on turha avaimia vaatia mut neuvotella toki voi:)

Meille kauan sitten kävi niin että talonmies avasi oven kun muutettiin aamupäivällä ja asukas oli jo lähtenyt ja talkkarin mukaan asunto oli vapaa mutta avaimet saatiin vasta iltapäivällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Minusta ei olisi mitenkään mukavaa, että vuokranantaja antaisi ennakkoon jollekin minun kämppäni avaimia. Sinnehän on näppärä mennä vähän katsastamaan muiden tavaroita....

Kyllä se on muutot sitten tehtävä 1 päivä tai sitten pidät kahta kämppää yhtä aikaa vuokraalla. Ainakin itse pidin vuokrakämppää kyllä itsellä kun muutimme omaan asuntoon. Mukavuudesta pitää maksaa.

me maksetaan kesäkuun vuokra molempiin asuntoihin, että ei me ilman asuntoa jäädä, vaikka ei avaimia saataiskaan ennen 1.päivää.

Hirveä hinku vaan muuttaa, kun tässä on niin kauheet naapurit ja kun tuli tosiaan tuo muuttoautokin sovittua sille sunnuntaille, mut se pitää sitten perua ja siirtää se muuttopäivä, jos ei avaimia aikasemmin saada.

Ja se joka muuttaa pois on varmaan maksanut oman vuokransa siltä kuun viimeiseltäkin päivältä, joten miks ihmeessä hänen pitäis vipata kamansa aikaisemmin asunnosta pois ja luovuttaa avaimet aikaisemmin ja näin ollen maksaa turhasta?

Ja mihin hän omansa sit veis jos vaikka itse saa toisen asunnon avaimet vasta kuun ekapäivä?

Olen muuttanut viimeisen 10 vuoden aikana 6 kertaa ja vuokrayhtiöstä huolimatta tämä on ollut käytäntö kaikkialla. Eli minä vanhana asukkaana palautan avaimet 1. päivä klo 12 (tai klo 10) mennessä ja uutena asukkaana saan avaimet 1. päivä klo 12 jälkeen.

Muutamassa tapauksessa olen saanut sumplittua muuton aiemmin eli edelliselle viikonlopulle, mutta tätähän ei voi olettaa, koska myös edellinen asukas saattaa saada avaimet uuteen kämppään vasta 1. päivä =)

Yhdessä yhtiössä (taisi olla TA) oli käytäntö, ettei muuttaa saanut ennen 1. päivää, vaikka asunto olikin tyhjillään!!

Eihän sulla sitten mitään hätää ole:) Viimeksi kun mä muutin niin se meni yhtiön kaupungin vuokrataloyhtiön sisäisenä siirtona niin että sain asua ilmaiseksi viikon vanhassa asunnossa joten ei haitannut että sain avaimet aivan vasta pari päivää ennemmin kuun vaihdetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Ja se joka muuttaa pois on varmaan maksanut oman vuokransa siltä kuun viimeiseltäkin päivältä, joten miks ihmeessä hänen pitäis vipata kamansa aikaisemmin asunnosta pois ja luovuttaa avaimet aikaisemmin ja näin ollen maksaa turhasta?

Ja mihin hän omansa sit veis jos vaikka itse saa toisen asunnon avaimet vasta kuun ekapäivä?

Ne on muuttanu tavaroitaan sieltä jo 2 viikkoa, eivät edes asu siinä enää...joten eiköhän niillä ole joku kämppä missä asuvat. Silloin kun oli näyttö, niin huomasin että jääkaappikin oli jo otettu pois päältä. Petivaatteet ym. oli viety pois.

Olen asunut vuokralla yksityisellä. Muutin pois noin viikko ennen kuunvaihdetta ja uuden asukkaan (ja vuokranantajan) kanssa sovittiin, että uusi asukas maksoi minulle vuokran niistä loppukuun päivistä, jotka minä olin jo vuokranantajalle maksanut. Näin minä säästin hiukan rahaa ja uusi asukas pääsi muuttamaan rauhassa jo hiukan etukäteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Ne on muuttanu tavaroitaan sieltä jo 2 viikkoa, eivät edes asu siinä enää...joten eiköhän niillä ole joku kämppä missä asuvat. Silloin kun oli näyttö, niin huomasin että jääkaappikin oli jo otettu pois päältä. Petivaatteet ym. oli viety pois.

Mutta he ovat maksaneet varmasti vuokran KOKO kuukaudelta, joten heidän pitäisi palauttaa ne avaimet aikaisemmin.

Onhan teilläkin asunto missä voitte asua vaikka noita avaimia ette aikaisemmin saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Joe80:
Olen asunut vuokralla yksityisellä. Muutin pois noin viikko ennen kuunvaihdetta ja uuden asukkaan (ja vuokranantajan) kanssa sovittiin, että uusi asukas maksoi minulle vuokran niistä loppukuun päivistä, jotka minä olin jo vuokranantajalle maksanut. Näin minä säästin hiukan rahaa ja uusi asukas pääsi muuttamaan rauhassa jo hiukan etukäteen.

Mä oon noin muuttanu, tosin mä olin se maksava :D

tulee ihan tunne kuin ois meistä kirjoitettu :laugh:
Eli meillä on kans muutto viimeisten kamojen osalta edessä viikonloppuna ja tulevat asukkaat on nyt pyydelleet jo avaimia ja tietoa siitä pääsevätkö muuttamaan tähän asuntoon jo mahd la tai su.
Meillä kaikki ainakin riippuu tasan tarkkaan siitä olenko minä vielä yhtenä kappaleena ja millainen viikonloppu miehelläni on työn osalta. Eli mies on yksityisyrittäjä ja jos ei saa duuneja tehdyksi aikataulun mukaan niin töitä pitää jatkaa viikonloppuna...ja sitten muuttoa tehdään heti kun ns työpäivä päättyy.
Joten mä kyllä oletan, että kun ollaan maksettu vuokra kuun loppuun niin ei meidän tarvitse hoputtaa omaa aikatauluamme toisten takia tai antaa avaimia sen aiemmin mitä sopparit sanovat.

Me ollaan aina saatu avaimet ajoissa. Ekaan yhteiseen Suomen-kämppään saatiin avaimet joulukuussa, ennen joulua jo, ja muutettiin 1.1. tai siis vuokrasopimus alkoi silloin.
Seuraavaan kämppään saatiin avaimet maaliskuun ekalla tai tokalla viikolla, ja vuokrasopimus alkoi vasta 1.4.
Ja tämän nykyisen asunnon avain saatiin joskus toukokuun puolessavälissä, kaikki kamat olivat jo olleet ainakin kaksi viikkoa täällä ennen kun vuokrasopimus alkoi 1.6.

Eikä olla maksettu senttiäkään ekstraa.

Yhteistyössä