Onko kukaan kokeillut vesisynnytystä, millaisia kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Eli onko synnytys tapahtunut kokonaan vedessä, vai niin, että avautumisvaihe altaassa ja itse synnytys sitten ihan "kuivalla maalla"? Millaisia kokemuksia teillä altaasta on?

"vieras"
[QUOTE="vieras";23019371]Eli onko synnytys tapahtunut kokonaan vedessä, vai niin, että avautumisvaihe altaassa ja itse synnytys sitten ihan "kuivalla maalla"? Millaisia kokemuksia teillä altaasta on?[/QUOTE]

Notelen, muakin nimittäin kiinnostaisi kuulla aiheesta. :)

"vieras"
en ollut hetkeäkään kiinnostunut, kun ajattelen mitä vauhtia mikrobit lisääntyy lämpimässä vedessä...
Mä synnytin kumpaakin toista vuorokautta, kiitos kaunis että sairaalassa tuhahdeltiin kaikelle "vaihtoehtoiselle". En nääs olisi kestäny ilman epiduraalia.

Olen kokenut vesisynnytyksen niin, että olin lähes koko avautumisvaiheen ajan ammeessa. Ainoastaan kohdunsuun tutkimista varten piti pari kertaa nousta pois vedestä. Vesi oli hyvinkin rentouttavaa, torkahdinkin sinne muutamaan otteeseen :)

Lapsi syntyi lopulta kuivalla maalla, jakkaralla. Olisin kyllä ollut valmis veteensynnytykseenkin, samoin kätilö jo jossain vaiheessa puhui siitä, mutta sitten avautumisvaiheen lopussa se sikiön sydänääniä mittaava laite ei suostunut toimimaan kunnolla vedessä. Eli oli turvallisempaa nousta maalle. Mutta jakkara oli hyvä siinä vaiheessa.

Vesi vei aika hyvin kipua pois, samoin se rentoutti ja rauhoitti itseä. Veden lisäksi mulla oli käytössä lämpöpussit (ostin itse 2kpl apteekista, käytin niitä aluksi kotona ja otin sairaalaan mukaankin) ja ilokaasu.

Sairaalaan saapumisesta lapsen syntymään meni vähän yli 8 tuntia aikaa. (Supistukset toki alkoivat jo kotona, ja kestivät yhteensä yli vuorokauden. Kotona auttoi lämpimässä suihkussa istuminen ja ne lämpöpussit.)

"vieras"
itse olin altaassa 2cm-9.5cm eli ponnistus vaiheen sit hoidin salissa... itsellä oli vähän pelko et jos tulee ulostetta veteen samalla niin se olis ollu ei kiva juttu :D

h.
synnytin v. 2006 veteen.

niin mitä siitä nyt voi sanoa. nousin ammeeseen n. klo 18. siinä sitten köllin yritin ettiä asentoo. vettä oli liikaa joten mies joutui pitää musta kiinni kainaloitten alta. sain ilokaasua samaan aikaan jos halusin. niih..kipuun ei auttanu juuri yhtään mutta sain jotenkin sinnitelty etten alkanu heti ponnistaa kun tuli paineen tunne. kun lopuksi ei pystynyt enää vastustaa ponnistin minkä jaksoin ja ekalla ponnistuksella klo 18:16 syntyi tyttö. siinä sitten noustiin aika nopeesti ylös. isi meni tytön aknssa toiseen huoneeseen mittaamaan ja pesulle ym. nousin ite pois ja sillon vasta huomasin että koko ammeen ves oli punainen. että ei ollu kovin fresch-olo siitä. kaiken kaikkiaan oli mukava kokemus ja synnytyskin oli sopivan nopea. :)

kun
aina vouhkataan siitä luonnollisuudesta ja miten asiat menee eläinkunnassa, niin mielenkiinnosta kysyn, että mitä luonnollista on veteen synnyttämisessä. Onko olemassa mitään eläintä, joka elää täysin kuivalla maalla ja menee veteen synnyttämään?

...
[QUOTE="vieras";23022960]en ollut hetkeäkään kiinnostunut, kun ajattelen mitä vauhtia mikrobit lisääntyy lämpimässä vedessä...
Mä synnytin kumpaakin toista vuorokautta, kiitos kaunis että sairaalassa tuhahdeltiin kaikelle "vaihtoehtoiselle". En nääs olisi kestäny ilman epiduraalia.[/QUOTE]

Anteeksi nyt ihan kauhesti, mutta näin niinkuin yleisesti ottaen ihmettelen, miksi selkeään, siis oikeesti helvetin selkeään kysymykseen pitää tulla kommentoimaan mitään, kun aihe ei kiinnosta ja kokemusta ei todellakaan ole? Anteeksi, kun pahoitan mielesi, mutta todella turhauttavaa lukea itseään kiinnostavasta aiheesta kommentteja, joissa ei periaatteessa ole mitään muuta kun turhanpäiväistä jeesustelua. Vähän sama kun joku tulee uikuttaa ettei lähtis thaikkuihin vauvan kanssa kun se vois vaikka sairastua sellaselle, jolla aiheesta on aivan eriävä näkemys ja kokemus.. Vai onko tälläsen vastauksen kirjoittaja sellainen joka käy sitten joka jutun läpi jä kirjottaa ihan mitä vaan, kuhan saa sanottua jotain?

Mä toivon saavani synnyttää vedessä, pelkään ajatusta, etten pääsis ees avautumis vaiheessa ammeeseen. Oon kaikkien lasten kaa ollu ja kokenu sen hyvänä, aiemmin ei oo ollu ainakaan mahollista vesisynnytys. Tietysti luopusin tästä jos jotain ois vialla tai kunto heikkenisi itseltään. Kaikki kun on mahdollista aina.

Minua kiinnostaa myös vesisynnytyskokemukset.

Harrastan uimista "muutenkin" ja se on tällä hetkellä (23+1) ainoa liikuntamuoto joka tuntuu mukavalta painottomuuden takia. Näin ilman kokemusta aiheesta voisin kuvitella vesisynnytyksenkin olevan huomattavasti lempein ja kivuttomin tapa synnyttää, mutta kertokaa tämän kokeneet lisää!

"vieras"
utealiaana avasin ketjun kun en vesisynnytyksestä tiennyt mitään, mutta hokasin sitten että lilluinpa minäkin ammeessa avautumisvaiheessa. Minusta kivun takia ammeessa oli vaikea olla, mutta tosiaan kokemusta ei oo siellä synnyttämisestä.

Yhteistyössä