Onko kukaan kokeillut? Pesukoneen puhdistus sitruunahapolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koneenpuhdistustalkoot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koneenpuhdistustalkoot

Vieras
Kuinka paljon sitä uskaltaa laittaa ja saako sen kanssa laittaa "keittopesun" (95 astetta)? Mulla jauhemaisena tuo sitruunahappo. Riittääkö esim. 3 rkl 3-4kg koneeseen? Aattelin vaan, kun puhdistan kahvinkeitintäkin välillä tuolla sitruunahapolla, niin kait se sopii pesukoneeseenkin... Ainoana pelkään nuita kumitiivisteitä, miten tuohon happoon reagoi...

Meillä kestikone ihan hyvin juuri tuollaisen määrän. Tein vielä niin kun yksi pesu ei auttanut nin latoin ohjelman kesken kun kuumat vedet oli koneen sisällä. Annoin muhia noin vartin ja sitten huuhtelu. Tuli muuten mahtavia saostuma kokkareita ulos.

Kyllä mä käytän tasaisin väliajoin ja koko pussin kait mä sinne koneeseen kaadan, niiden apteekin ohjeiden mukaan toimin. Ja muistelen että ainakin pyykkikone pyörii 90 asteen pesun sen aineen kanssa mutten varmaks enää muista. Tietty niitä tais olla erikokosia pusseja pyykkikoneelle ja astianpesukoneelle

hyvin käy. itse laitoin semmosen pussillisen mitä apteekista saa ostaa (oiskohan 200g??) suoraan rumpuun ja sit kuumin ja pisin pesuohjelma. ja sit sen jälkeen vielä tyhjänä pesuaineella. Hyvä tuli!

Tuolla neuvotaan noin;
http://www.tts.fi/kodinenergiaopas/pyykkays/pyykinpesu.htm
SITRUUNAHAPPOPESU TEHOPUHDISTAA PESUKONEET

Tehopuhdista pyykinpesukone saostumista apteekista saatavalla sitruunahappojauheella: annostele 100 g jauhetta pesuainekoteloon ja pese kone tyhjänä +95 °C:ssa. Pese toistamiseen tyhjiltään tavallisella pyykinpesuaineella. Huom! Sitruunahappo puhdistaa myös astianpesukoneen - annostus on 50 g ja pesuohjelma +65 °C.

Yhteistyössä