Onko kukaan käynyt siedätyshoidossa (koira-allergia)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KAUSIANA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KAUSIANA

Vieras
Miehellä koira-allergia. Oireilee nuhalla, silmien kutinalla, yskällä, ihon lehahtelulla. Jos altistuu pitempään (= päiviä) alkaa hengitys vinkua ja ahdistaa henkeä. Haavenamme on kuitenkin koira.

Mies kävi allergiaverikokeessa, jossa koira-allergiataso oli 10.5 (normaali on alle 0.35) ja hän aloittaa nyt siedätyshoidon (kerran viikossa 15 viikon ajan ja sitten harvemmin kolmeen vuoteen saakka). Onko kukaan käynyt siedätyshoidoissa ja millaisia tuloksia niistä on ollut?

Mun mies on alottanut juuri kuukausi sitten, tosin siitepölyihin. Oon luullu ja meille annettu ymmärtää, että eläimille ei sais siedätyshoitoo, paitsi jos työssään joutuu niiden kanssa pakosti tekemisiin. Mutta siis en miehen puolesta vielä osaa sanoa miten tehoo. Mun hyvä ystävä kävi vuosia sitten myös siitepölyn vuoksi siedätyshoidoissa ja hänelle ne autto tosi hyvin. Ensimmäisenä keväänä alotuksesta oli allergia-oireet helpottanu aika paljon, pärjäs siis normi allergialääkkeillä ja kun oli sen kolme vuotta käynyt niin allergia-oireet hävinneet kokonaan, tarvii sillon tällöin kesällä lääkettä, mutta todella harvakseltaan kun ennen ei pystynyt kesällä olemaan ulkona yhtään ja silti oli todella paha allergia.

Vastaan vaikka menee vähän aiheen vierestä. Perheeseemme tuli kaksi kania jotka majailivat toisessa päässä taloa kuin missä minä nukuin, puolessa vuodessa tilanne kärjistyi niin että vinguin kuin sika nukkumaan mennessä jolloin asetin ehdoksi että kanit lähtee tai minä. Kanit lähti. Jyrsijät ovat pahimpia allergisoijia. Tämän jälkeen lapsemme aloitti ratsastuksen ja alku oli yhtä helvettiä minulle korvien, nenän ja suun kutinan takia ja se rään valuminen ja pärskiminen. Sitkeästi kerran viikossa tallille ilman histamiinia ja olen neljässä vuodessa siedättynyt niin etten saa oireita enään ja kotona on kaksi koiraa : )

Meillä olen minä allerginen ja olen siedättynyt aikaa myöten omille koirille (tällä hetkellä 2,kohta 3) mutta muiden koiria en kestä.Tämähän on tietenki uhkapeliä ottaa koiraa jos on tiedossa allergia mutta meillä ainakin toiminut.Meillä on karvaamattomia koiria jotka pestään aika usein.

Meillä olen minä allerginen ja olen siedättynyt aikaa myöten omille koirille (tällä hetkellä 2,kohta 3) mutta muiden koiria en kestä.Tämähän on tietenki uhkapeliä ottaa koiraa jos on tiedossa allergia mutta meillä ainakin toiminut.Meillä on karvaamattomia koiria jotka pestään aika usein.

Meillä ollaan kokeiltu ottaa koira, mutta ollaan jouduttu heittämään hanskat tiskiin 3 viikon jälkeen, kun mies ei saa hengitettyä.

Meillä mies on ollut koira- ja kissa-allergian siedätyksessä. Hän aloitti vuonna 2008 ja ainakaan silloin eläinallergioiden siedätystä ei saanut julkisella puolella, vaan ainoastaan yksityisellä.

Hänellä oli siis aivan alkuun 4 kuukauden jako about kerta viikkoon siedätyspiikkejä. Tämän jälkeen alkoi noin kolmen vuoden kerta kuukauteen ylläpitovaihe. Koiran osalta homma on mennyt hienosti, otimme koiran jo neljän kuukauden kuluttua siedätyshoidon alkamisesta. Lääkäri tosin varoitteli, että olisi kannattanut odottaa hieman pidempään. Kissan osalta hoito pitkittyi, mutta nykyään meillä on kissakin. Kaikki elukat (kaksi koiraa ja kissa) nukkuvat vähän väliä miehen kainalossa (yöks!). Koirien osalta ei ole ollut mitään ongelmaa, mutta kissa kuulemma saattaa joskus aiheuttaa hieman tukkoisuutta, jos ovat monta yötä peräkkäin nukkuneet samalla tyynyllä...

[QUOTE="vieras";28999484]Meillä mies on ollut koira- ja kissa-allergian siedätyksessä. Hän aloitti vuonna 2008 ja ainakaan silloin eläinallergioiden siedätystä ei saanut julkisella puolella, vaan ainoastaan yksityisellä.

Hänellä oli siis aivan alkuun 4 kuukauden jako about kerta viikkoon siedätyspiikkejä. Tämän jälkeen alkoi noin kolmen vuoden kerta kuukauteen ylläpitovaihe. Koiran osalta homma on mennyt hienosti, otimme koiran jo neljän kuukauden kuluttua siedätyshoidon alkamisesta. Lääkäri tosin varoitteli, että olisi kannattanut odottaa hieman pidempään. Kissan osalta hoito pitkittyi, mutta nykyään meillä on kissakin. Kaikki elukat (kaksi koiraa ja kissa) nukkuvat vähän väliä miehen kainalossa (yöks!). Koirien osalta ei ole ollut mitään ongelmaa, mutta kissa kuulemma saattaa joskus aiheuttaa hieman tukkoisuutta, jos ovat monta yötä peräkkäin nukkuneet samalla tyynyllä...[/QUOTE]

jakso...

[QUOTE="aapee";28999426]Meillä ollaan kokeiltu ottaa koira, mutta ollaan jouduttu heittämään hanskat tiskiin 3 viikon jälkeen, kun mies ei saa hengitettyä.[/QUOTE]

Eihän tämä toki kaikilla toimi,mutta joillakin ja mahdoton tietää etukäteen mikä kenellekin sopii.Oletteko kokeilleet tuleeko kaikista roduista oireita?jos haluaa ja mahdollista niin tuttavien tai kasvattajien luona kannattaa kokeilla eri rotuja koska kaikki roduthan ei hilseile samanlailla ja karvanlaatu on erlainen..Esim bichon rodut ,villakoirat yms ja karvattomathan ei hilseile samalla lailla kuin jotkut ns tavalliset karvarodut.

En ole käynyt missään hoidoissa, mutta omiin koiriin siedätyn aina parissa viikossa, voisin kuvitella että rodusta riippumatta, kaikenkarvaisia on ollut. Koirat ei ole koskaan kylläkään aiheuttaneet mulle hengenahdistusta, vaan oireet on olleet lähinnä aivastelua sekä iho- ja silmäoireita.

Pystyn hoitamaan koirien turkit, leikkaamaan kynnet, olemaan autossa niiden kanssa ym.
Ainoastaan heti peseytymisen jälkeen normiarjessa tulee mitään oireita, kun ihosta on tavallaan poistunut suojakerrosta - näin sen ainakin ajattelen.
Nyt kun oltiin 2 viikkoa ulkomailla ilman koiria, takaisin kotiin tultuamme oli taas hiukan oireita, mutta ne menivät ohi melko pian.

En käytä mitään allergialääkkeitä.

Yhteistyössä