Onko kukaan käynyt psykoterapiassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja millipilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siellä vaan jutellaan, eikä tarvitse puhua mistään mistä et itse halua. Suosittelen kaikille, ainahan se on hyvä päästä puhumaan itsestään jollekin ihan kunnolla ja ajan kanssa =)

Mä käyn. Psykoterapioita on erilaisia. Mä käyn kognitiivisessa jossa itse tehdään aloite ja saa puhua ihan mistä vaan ja terapeutti auttaa selvittämään mieltä painavia asioita. On ollu tosi auttavaa mulle! Oon käyny jo 1,5 v ja jatkan varmaa pari vuotta vielä... Mulla tosin syynä ei oo ero, vaan erittäin rankka lapsuus, mutta kyllä terapiasta voi olla apua vaikka mihin ongelmiin.

Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
Siellä vaan jutellaan, eikä tarvitse puhua mistään mistä et itse halua. Suosittelen kaikille, ainahan se on hyvä päästä puhumaan itsestään jollekin ihan kunnolla ja ajan kanssa =)

Niin, toi ajan kanssa... Tunnit 45 min, eli ei hirveesti ehdi yhden session aikana. Mulla jää aina juttu kesken. Käyn 2 kertaa/viikko.

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Juu, tälläkin hetkellä käyn. Kognitiivisessa terapiassa
Minkähän muotoinen terapia sulla tulee olemaan?

En mä tiedä yhtään... kun nuo ystävät sen on järjestänyt.

Mulla ainakin se on vaan sellasta jutustelua
Joka kerta terapeutilla on ideoita, mistä jutellaan ja mitä tehdään, poimii edellisen kerran jutusteluista ne tärkeimmät
"kotitehtäviä" on melkein joka kerran jälkeen, Nyt pitää antaa arvosana joka päivälle ja täyttää paperi, mitä mieltä on lapsuudestaan :D

mä olen käynyt aikoinani 3 vuotta psykoterapiassa, lähinn'ä lapsuuden aiheittamian syiden vuoksi..

siellä sain puhua aina siitä mistä huvitti ja mikä asia painoi.. terpeutti sitten ohjaili puhumaan jostain asioista enemmän..

olen ikuisesti kiitollinen terapialleni, musta tuli paljon ehjempi ja tasapainoisempi ihminen

suosittelen.. rohkeasti vain terapiaan ja vaikka se sattuu kun puhuu vaikeista asioita niin se todella autaa pidemmän päälle :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja N-U-P-P-U:
Alkuperäinen kirjoittaja N-U-P-P-U:
sä oot eronnu, menny ihan ohi...

Juu :/

No voi :( Oot vaan mieleen jääny, ni ihan siks kysyin, kun sait samaan aikaan sen pojan kun mä nuorimmaiseni

Meidän kuopus on vasta kahden viikon ikäinen :/ mutta parempi näin...

Voimia paljon tulevaan arkeen!!!

Siis miten sä olet päässyt jo? :o
Täällä joutuu odottamaan puolesta vuodesta vuoteen ja tarvii psykiatrin lähetteen.
Ellei halua maksaa itse kokonaan yksityiselle eikä ole tosiaankaan halpaa hommaa...

Miten sulla menee kotona nyt? Onko asunnosta kuulunut? Ettekös lasten kanssa saisi aika piankin asunnon ja pääsisitte jonon ohi kun tollanen "kriisi" kuitenkin. Muista soitella aktiivisesti PÄIVITTÄIN =) Me saatiin lasten kanssa viikossa asunto. Ero tilanne kans.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Täällä joutuu odottamaan puolesta vuodesta vuoteen ja tarvii psykiatrin lähetteen.
Ellei halua maksaa itse kokonaan yksityiselle eikä ole tosiaankaan halpaa hommaa...

No se on itseasiassa loppuvaiheen opiskelija jolle pääsen ja ilmaiseksi yksityisellä puolella

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten sulla menee kotona nyt? Onko asunnosta kuulunut? Ettekös lasten kanssa saisi aika piankin asunnon ja pääsisitte jonon ohi kun tollanen "kriisi" kuitenkin. Muista soitella aktiivisesti PÄIVITTÄIN =) Me saatiin lasten kanssa viikossa asunto. Ero tilanne kans.

Kiitos ihan kohtalaisesti menee... ei tää tietenkään mitään herkkua oo kun kaikki vielä saman katon alla ollaan. Huomenna selviää saadaanko asunto josta on tänään ollut kokous. Me ollaan ilmeisesti oltu etusijalla siinä kuitenkin :)

No se on itseasiassa loppuvaiheen opiskelija jolle pääsen ja ilmaiseksi yksityisellä puolella

Oletko päässyt siis suhteilla jonojen ohi?

Oletko päässyt siis suhteilla jonojen ohi?

Mä en tiedä mitä kautta ovat järjestäneet... tiedän vaan että on opiskelija/harjoittelija

Mulla on kelan kuntoutusraha, ja saan yksityisen terapian lähes ilmaiseksi. Kela maksaa n. 52 e ja mun terapia maksaa pari euroo yl 52 ei/kerta ja ne mä maksan ite, eli noin 20 e/kk.

Kiitos ihan kohtalaisesti menee... ei tää tietenkään mitään herkkua oo kun kaikki vielä saman katon alla ollaan. Huomenna selviää saadaanko asunto josta on tänään ollut kokous. Me ollaan ilmeisesti oltu etusijalla siinä kuitenkin :)

Hieno homma!!! Koittakaa nyt sinnitellä. Onko sulla kaikki huonekalut sun muut vai joudutko ne ostaan? Sängyt? :/

Hieno homma!!! Koittakaa nyt sinnitellä. Onko sulla kaikki huonekalut sun muut vai joudutko ne ostaan? Sängyt? :/

Huonekaluja onneksi saadaan tutuilta ja miehen vanhemmat lupasivat ostaa pojalle sängyn :)

Yhteistyössä