Onko kukaan käynyt lapsen kanssa lääkärillä kun tehdään ala pää tutkimus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua

Vieras
Eli mulla on tällainen tilanne,odotan neljättä lastamme rv 10+4 ja viikon päästä ti minulla on ensimmäinen lääkäri neuvola jossa ytehdään sisätutkimus ja ultra.Esikoinen on silloin eskarissa ja keskimmäine srk kerhossa mutta kuopus(2v1kk)minun olis pakko ottaa mukaan kun mies ei pääse häntä vahtimaan kun on töissä.Niin eli sitä kysyn että onko kukaan muu joutunut ottamaan lapsen mukaan tuollaiselle lääkäri käynnille?

eiköhän se lapsi siellä mukana mene. eihän se mukavaa ole ottaa mukaan lasta sinne, mutta jos siinä olisi terppari tai hoitaja sen verran että katsoisi hiukan pikkuista sisätutkimuksen ajan.

joo niin se on tehtävä minun että otan pojan mukaan,ajattelin vaan jo sitä että kuinkahan poitsu mahtaa pysyä edes aloillaan sen tutkimuksen ajan kun on tosi liikkuvainen taapero.

sinne vaan! ota lapsi tuolille sinne sun pääpuoleen :) eihän sen nyt tarvii ihan tyrkyllä olla.
ja henkilökunta kyllä osaa homman, et ole ainoa joka tulee sinne lapsen kanssa! rohkeasti vaan!

Mulla on ollut lapset useasti mukana. Ihan sujuvasti ovat leikkineet leluilla kokoajan, ei niitä ole äidin tutkimukset edes kiinnostaneet. Meillä on kyllä kiva pieni neuvola jossa uskallan jättää lapset ihan vaikka oven toiselle puolelle leikkimään ja mennä itse tutkimushuoneeseen.

Olen käynyt sisätutkimuksessa pojan kanssa monta kertaa raskausaikana, viimeksi se oli mukana jälkitarkastuksessa ja ikää tuolloin oli 2v2kk. Ei se siitä mitää ole ymmärtänyt, leikkinyt leluilla sen aikaa. (meillä terkka tarjoutui vahtimaan lääkärintarkastuksen ajan, en kokenut sitä tarpeelliseksi.. kysy jos sullaki terkka vahtis. nii ja mä olisin kyllä käytävällekin jättänyt mut poika ei halunnut jäädä )

ja ultraan meillä Tampereella ei pääse mukaan lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja ccws:
sinne vaan! ota lapsi tuolille sinne sun pääpuoleen :) eihän sen nyt tarvii ihan tyrkyllä olla.
ja henkilökunta kyllä osaa homman, et ole ainoa joka tulee sinne lapsen kanssa! rohkeasti vaan!

Ja sä meinaat et 2v. istuu ihan koko toimituksen ajan kiltististi siinä tuolilla...juu näinhän se menee.

Olisiko mahdollista ottaa mukaan jotkut kevyet rattaat, joissa on valjaat? Meidän eläväinen 2,5-vuotias istui rattaissaan sen lyhyen hetken, tosin etukäteen piti moneen kertaan puhua, että istuu kans kiltisti siinnä :)

Otin lapsen siinä selälläni mahan päälleni istumaan (tietty kasvot kasvoihin päin) jos nyt joku muuta luulee..
Siinä juttelin lapselle ja laulelin, ei tainnut edes tajuta mitään : )
Lääkäri kehui, että sinä selviät varmaan kaikesta! Sanoin, että vähän pakko, kun ei ole ketään oikein kuka jeesaisi..

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Otin lapsen siinä selälläni mahan päälleni istumaan (tietty kasvot kasvoihin päin) jos nyt joku muuta luulee..
Siinä juttelin lapselle ja laulelin, ei tainnut edes tajuta mitään : )
Lääkäri kehui, että sinä selviät varmaan kaikesta! Sanoin, että vähän pakko, kun ei ole ketään oikein kuka jeesaisi..

Tutkimusta tehdessä lääkäri painelee myös vatsan päältä. Voi olla vaikeaa, jos lapsi istuu siinä.

noh, täsmennetään että lapsi istui ylävatsan tai ehkä lähinnä rinnan päällä, kuitenkin niin että tutkimus tehtiin perusteellisesti. Ja joo vaikeaa voi olla mikä vaan tässä maailmassa jos vaikeaa elämästään tekee.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
noh, täsmennetään että lapsi istui ylävatsan tai ehkä lähinnä rinnan päällä, kuitenkin niin että tutkimus tehtiin perusteellisesti. Ja joo vaikeaa voi olla mikä vaan tässä maailmassa jos vaikeaa elämästään tekee.

Nimenomaan! Todellakin kaikki on vaikeaa, kun siitä vaikeaa tekee! Musta aivan mahtavaa kekseliäisyyttä laulattaa taaperoa mahan päällä tutkimuksen ajan! Bravo! :)