Onko kukaan käyttänyt työssään VANHEMMUUDEN ROOLIKARTTAA? Tai Verkostokarttaa?

• Viestiketjun aloittaja fdf
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
Tai kyllä mä teoriassa tiedän mihin niitä voi käyttää mutta en ymmärrä esim. verkostokartan päälle yhtään mitään :( Netistä löytyy ohjeita noille merkeille mutta onko se siis vaan niin, että ihminen pyydetään täydentämään se ympyrä sopivilla, häntä koskevilla merkeillä? Mitä sitten kun se on valmis? Keskustellaanko siitä? Mitä hyötyä siitä on?

dfghj
En ole käyttänyt verkostokarttaa työssäni, mutta oon täyttänyt monta kertaa. :) Meitä on vaan käsketty täyttämään se ympyrä ja sitten meiltä on kyselty kaikkea siitä. Sen avulla on siis varmistettu, että meillä on riittävät verkostot että jaksamme elämässä.

"a p"
En ole käyttänyt verkostokarttaa työssäni, mutta oon täyttänyt monta kertaa. :) Meitä on vaan käsketty täyttämään se ympyrä ja sitten meiltä on kyselty kaikkea siitä. Sen avulla on siis varmistettu, että meillä on riittävät verkostot että jaksamme elämässä.
Muistatko yhtään mitä työntekijä teille siitä kerto? Miten siis ohjas teitä kun ekan kerran pyysi täyttämään sen? Käviko se sitä teidän kans lopuks läpi?

Käytän useinkin, mutta en sitä ympyräversiota vaan yksinkertaistettua. Täyttämisen jälkeen yleensä juttelen asiakkaan kanssa kartasta. Käydään läpi verkostoon kuuluvia ihmisiä, millainen suhde asiakkaalla heihin on, keneltä saa tukea vaikeissa tilanteissa jne. Harvemmin käytän niitä merkkejä eli lähinnä mulla tuo käytössä vain keskustelun tukena.

Yhteistyössä