Onko kukaan käynyt Kuusamossa?

  • Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
Olen käynyt muutaman kerran miehen vanhemmilla. Rukalta (laskettelukeskus) löyty vaikka mitä. Hieno paikka. Ravintoloita, majoitusta - ja se kylpyläkin taitaa olla ihan Rukan lähellä (olen kerran käynyt siinä kylpylässä). Keskustasta löytyy jokunen ravintola, mutta joulun aikaan luulen, että se Ruka olisi se KOHDE, ei keskusta. Jos Kuusamo saa kunnolla lunta, niin joulu siellä voi olla todella elämys.

Itselleni oli aikoinaan niin kesäinen Kuusamo kuin myös talvinen Kuusamo iso elämys.
 
on "muutaman" kerran tullut käytyä

Kuusamon keskusta on normaali maaseudun pikkukaupunki mutta siellä on silti yllättävän hyvin ravintolaa yms joissa paikalliset käy

keskustasta muutama kilometri pohjoiseen on eläkeläisten suosiossa oleva kylpylä, sitä en juuri tunne

keskustasta 25km pohjoiseen sijaitsee Ruka, yksi Suomen suurimmista laskettelukeskuksista, sitä voi suositella turisteille
 
"asda"
siellähän on hesburgeria, citymarkettia ja prismaa, joku halpakauppa jne.. jotain pitserioita ja pari baaria.. siellä on jopa ammattikoulu. :D ei muutako meet googlemapsin street wiewillä kuusamoon. :) tai googleta.
 
Suosittelen! Ruka on yks hienoimmista ja monipuolisimmista laskettelukeskuksista mitä suomesta löytyy! Käyppä myös tunturin päällä siaitsevassa ravintolassa (siellä on myös majoitus mahdollisuus vissiin)! Aivan ihana tunnelma ja todella ihanat ruoat! Sinne pitää joka reissulla päästä! Ja ne maisemat jotka sieltä avautuu :D Kuusamo itsessään ei ole se nähtävyys koska kaikki mitä ihminen lomallaan tarvii ja kaipaa löytyy itse Rukalta. Ei sillä, kyllä kuusamossa kannattaa käydä tutustumassa koska välimatkaa ei niin kauheasti ole.
 
"tiina"
Suosittelen! Ruka on yks hienoimmista ja monipuolisimmista laskettelukeskuksista mitä suomesta löytyy! Käyppä myös tunturin päällä siaitsevassa ravintolassa (siellä on myös majoitus mahdollisuus vissiin)! Aivan ihana tunnelma ja todella ihanat ruoat! Sinne pitää joka reissulla päästä! Ja ne maisemat jotka sieltä avautuu :D Kuusamo itsessään ei ole se nähtävyys koska kaikki mitä ihminen lomallaan tarvii ja kaipaa löytyy itse Rukalta. Ei sillä, kyllä kuusamossa kannattaa käydä tutustumassa koska välimatkaa ei niin kauheasti ole.
pääseekö sinne tunturin päällä sijaitsevaan ravintolaan myös autolla vai ainoastaan suksilla? Parina talvena ollaan oltu rukalla, mies ja isompi poika laskettelevat, minä ja kuopus emme. Viime talvena olisin halunnut sinne ravintolaan syömään, mutta mies väitti että sinne pääsee ainoastaan hissillä sukset jalassa. Kusettiko mua?
 
[QUOTE="tiina";27529076]pääseekö sinne tunturin päällä sijaitsevaan ravintolaan myös autolla vai ainoastaan suksilla? Parina talvena ollaan oltu rukalla, mies ja isompi poika laskettelevat, minä ja kuopus emme. Viime talvena olisin halunnut sinne ravintolaan syömään, mutta mies väitti että sinne pääsee ainoastaan hissillä sukset jalassa. Kusettiko mua?[/QUOTE]

tuolihissiin voi mennä ilman suksia
 
"Mie"
Ruka on hyvä paikka jossa kaikki peruspalvelut toimivat. Yksi parhaista hiihtokeskuksista mielestäni (ja lähes kaikki on tullut koluttua...)
Kuusamo puolestaan pienehkö kaupunki.
Jos itse menisin, niin ottaisin yöpymisen Rukalta mahdollisimman keskeiseltä paikalta ja kävisin kylpylässä päiväseltään (sinne matkaa n 5km). Kuusamossa voisi kävästä tai jättää käymättä...
 
"Mie"
Jouluna Rukalla on paljon kaikenlaista ohjelmaakin. Jouluhartaus jäällä on jäänyt mieleen monen vuoden takaa. Ja lapsille oli jos jonkinlaista järjestettyä touhua.
Voi suositella!
 
[QUOTE="Mie";27529588]Ruka on hyvä paikka jossa kaikki peruspalvelut toimivat. Yksi parhaista hiihtokeskuksista mielestäni (ja lähes kaikki on tullut koluttua...)
Kuusamo puolestaan pienehkö kaupunki.
Jos itse menisin, niin ottaisin yöpymisen Rukalta mahdollisimman keskeiseltä paikalta ja kävisin kylpylässä päiväseltään (sinne matkaa n 5km). Kuusamossa voisi kävästä tai jättää käymättä...[/QUOTE]

kylpylästä on Kuusamoon noin 5km mutta Rukalle parikymmentä
 

Yhteistyössä