Onko kukaan ajatellut, että kun testausmäärät on isot nyt, niin koronatartuntoja löydetään enemmän? Silti....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 927
19 189
113
....kuolleisuus on pientä. Eli korona niittää edelleen vain harvoja.

Eli mun teoria on se, että keväällä koronaa oli tosiasiassa paljon enemmän Suomessa, mutta se ei tullu vaan näkyviin kun porukka ei juossu joka yskäisystä testissä, koska testausta ei niin paljon ollut.

Mutta, mua kiinnostaa kuolleisuusluvut. Ja jos ne eivät nouse edes kausi-influenssan tasolle, en jaksa ressata.
Ei tämäkään aalto mitään paljoa tee.

*haukottelee*

Viimeksi muokattu:
Nii...mielipidettä tähän?

....kuolleisuus on pientä. Eli korona niittää edelleen vain harvoja.

Eli mun teoria on se, että keväällä koronaa oli tosiasiassa paljon enemmän Suomessa, mutta se ei tullu vaan näkyviin kun porukka ei juossu joka yskäisystä testissä, koska testausta ei niin paljon ollut.

Mutta, mua kiinnostaa kuolleisuusluvut. Ja jos ne eivät nouse edes kausi-influenssan tasolle, en jaksa ressata.
Ei tämäkään aalto mitään paljoa tee.

*haukottelee*
Enemmän mua huolestuttaa ne koronan potentiaaliset jälkiseuraukset:unsure::confused:

*ottaa särkylääkkeen vesilasillisen kera päänsärkyyn*

Keväällä oli vielä paljon asioita, joita ei osattu ottaa hoidossa huomioon kuten osalle potilaista kehittyvä veritulppariski. Nyt kun tällaiset tiedetään ja voidaan hoitaa ennakkoon, on kuolleisuus pudonnut jo todella alas. Pientähän se oli kesälläkin ja koski lähinnä vanhuksia, mutta nyt ollaan hoitokäytännöissä vielä paljon paremmalla tasolla.

Keväällä oli vielä paljon asioita, joita ei osattu ottaa hoidossa huomioon kuten osalle potilaista kehittyvä veritulppariski. Nyt kun tällaiset tiedetään ja voidaan hoitaa ennakkoon, on kuolleisuus pudonnut jo todella alas. Pientähän se oli kesälläkin ja koski lähinnä vanhuksia, mutta nyt ollaan hoitokäytännöissä vielä paljon paremmalla tasolla.
On teillä ne selitykset.

On teillä ne selitykset.

Ota selvää asioista.

Koronaan sairastava ei siis sairasta flunssaa tai influenssaa kuten aina yrität verrata tavalliseen flunssaa tätä sairautta.

Tämä virus myös muuttaa muotoaa, joten hoito voi olla jo erilaista loppuvuodesta. Ja tämän takia, olen miettinyt mahdollisten rokotusten hyötyjä.

On teillä ne selitykset.
En kiihkoile mihinkään suuntaan, mutta tuo pitänee paikkaansa. Toinen syy voi olla, että viruksen olisi tässä ajassa pitänyt jo mutatoitua.
Silloin, kun ei tiedetty, miten pitää hoitaa, tulokset erilaisia kuin nyt kun tiedetään enemmän.
Se, että onko Suomessa sitä ollut enemmän, voi periaatteessa olla mahdollista sekin. Enemmän oireettomia tai lievillä oireilla menneitä.

En kiihkoile mihinkään suuntaan, mutta tuo pitänee paikkaansa. Toinen syy voi olla, että viruksen olisi tässä ajassa pitänyt jo mutatoitua.
Silloin, kun ei tiedetty, miten pitää hoitaa, tulokset erilaisia kuin nyt kun tiedetään enemmän.
Se, että onko Suomessa sitä ollut enemmän, voi periaatteessa olla mahdollista sekin. Enemmän oireettomia tai lievillä oireilla menneitä.
Niin...mutatoituu helpompaan suuntaan. Olikos se viikko-pari sitten kun Iltiksen otsikot julisti että tämä syksyversio koronasta ei ole niin tappava.

Te hysteerikot kohkaatte aina karanteenien, maskien ja hoitamisien perään ja ok, mutta kun moni tauti itsessäänkin LAANTUU.

Mä vertaan edelleen influenssaan. Kyllä. Sekin aalto laantuu joka kevään jälkeen, ei influenssa käy kuin harvat läpi, ilman rokotuksiakin.

Niin...mutatoituu helpompaan suuntaan. Olikos se viikko-pari sitten kun Iltiksen otsikot julisti että tämä syksyversio koronasta ei ole niin tappava.

Te hysteerikot kohkaatte aina karanteenien, maskien ja hoitamisien perään ja ok, mutta kun moni tauti itsessäänkin LAANTUU.

Mä vertaan edelleen influenssaan. Kyllä. Sekin aalto laantuu joka kevään jälkeen, ei influenssa käy kuin harvat läpi, ilman rokotuksiakin.
Mitä kohtaa tuossa, en kiihkoile, et nyt ymmärtänyt?
Onhan meillä myös viiruksia, jotka eivät laannu itsekseen, kuten tuhkarokko. Mahdottomat jälkioireet.

Mitä epäilet, miksei afrikassa ole niin pahoja epidemioita?

Mitä kohtaa tuossa, en kiihkoile, et nyt ymmärtänyt?
Onhan meillä myös viiruksia, jotka eivät laannu itsekseen, kuten tuhkarokko. Mahdottomat jälkioireet.

Mitä epäilet, miksei afrikassa ole niin pahoja epidemioita?
Eli tuossa se teksti. Maailmalla nyt jylläävä korona on leviävämpi, mutta ei niin tappava kuin kevätversio.

Se laantuu tavalliseksi räkätaudiksi.
Niin käy monille influenssa/flunssapöpöille:ensin on ärhäkkä, sit teho laimenee.

Eli tuossa se teksti. Maailmalla nyt jylläävä korona on leviävämpi, mutta ei niin tappava kuin kevätversio.

Se laantuu tavalliseksi räkätaudiksi.
Niin käy monille influenssa/flunssapöpöille:ensin on ärhäkkä, sit teho laimenee.
Eli justiinsa sitä, mitä me sanottiin sulle, mutta oli pakko päästä tinkaamaan. Ja haukkumaan, vaikka osuikin väärään puuhun.

• Vau!
Reactions: Echo
Eli justiinsa sitä, mitä me sanottiin sulle, mutta oli pakko päästä tinkaamaan. Ja haukkumaan, vaikka osuikin väärään puuhun.
Siis täh?
Hysteerikothan pitää koronaa aina ja ikuisesti kamalan hirrrrrveän tappavana ja jälkioireet runtelee jokaisen elimistöä..

Viimeksi muokattu:
Aijaa? En tunne tällaisia hysteerikkoja. Mene kiusaan niitä, joita tunnet.
Mutta enpä ole hysteerikoiden suusta kuullut tuota uutista, että koronakin voi laantua, ja laantuu teholtaan. Eiks tuon luulis olevan ilouutinen?

Ikäänkuin he haluaisivat draamaa. Sori, korona ei ole sellainen tauti. Se on tylsä tauti.

Influenssikin tappaa kausitautina viileänä vuodenaikana, ei juuri kesällä. Ootetaan siis syssyä ja talvea, ja katsotaan mikä on tilanne kun huhtikuussa alkaa taas lämmin kesäkausi.

Yhteistyössä