Onko kuinka yleistä, että hääkutsu esitetään vain ja ainoastaan yhdelle ihmiselle perheessä?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Tuli nyt sitten kaveriltani hääkutsu. Kutsu nimenomaan koskee vain minua, ei miestäni, eikä lapsiamme :O minä kyllä hieman tätä asiaa kummaksun. Vaikka pienistä häistä lienee onkin kyse, niin kyllähän sitä avec pitäisi saada mukana olla, vai olenko väärässä?
 
outoa
No empäs ole koskaan tuollaista kuullut. Kyllä nyt yleensä avecin kanssa ja jos mies on olemassa niin luulis että molemmat kutsutaan. Aika outo kutsu. Lapsethan välillä jätetään kutsumatta häihin. Vaikka mun mielestä häät on perhejuhla, mutta se onkin jo ihan toinen juttu...
 
vieras
No on munkin mielestä vähän kummallista. Jos olette vakiintunut pari ja lapsiakin vielä, ei siis mikään uusi poikaystävä kyseessä. Sen ymmärrän hyvin, että lapset jätetään kutsumatta mutta aviomies... ei tajua.
 
vieras
Heillä on varmaan omat syynsä laittaa kutsu noin. Jos on pienet häät ja kaikille lähtee kutsut perheineen tai edes avecceineen, on sitten pakko jättää monta tärkeää ihmistä kutsumatta, että nuo vieraiden puolisot ja lapset (jotka eivät välttämättä ole hääparille mitenkään läheisiä edes) mahtuisivat mukaan.

Jos kutsu olisi kohdistettu avec tai koko perheelle, siinä olisi kyllä lukenut niin. Minusta olisi vähän noloa soittaa ja yrittää "väkisin" tunkea sitä avecciaan mukaan.
 
oisin halunnu esitää toiveen,ettei lapsia,kun 50 hlön häissä oli puolet lapsia...joutu jättää ihmisiä kutsumatta,kun oli niin paljon lapsia ihmisillä.Ei kyllä kehdattu mitää rajotuksia laittaa kuitenkaan. Pienissä häissä kyl vähä tylsää,et melkee lasten kutsut.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Satuja:
Häät on intiimi tilaisuus ja ymmärrän kyllä jos sinne ei haluta vieraita ihmisiä paikalle.
No mutta kyllä yleensä kaverit kutsutaan pariskuntana, jos on vakiintunut suhde. Hyvät käytöstavat hukassa, jos näin ei tee.
 
ap
eihän tämä sinänsä haittaa, kun eivät he miestäni tunne kovin hyvin ja eipä tuota olisi varmasti kauheasti edes kiinnostanut lähteä. mutta hieman kyllä ihmettelin, kun kuitenkin tietävät että olemme pariskunta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eihän tämä sinänsä haittaa, kun eivät he miestäni tunne kovin hyvin ja eipä tuota olisi varmasti kauheasti edes kiinnostanut lähteä. mutta hieman kyllä ihmettelin, kun kuitenkin tietävät että olemme pariskunta.
Miksi he kutsuisivat häihinsä ihmisen, jota eivät kunnolla edes tunne, ja jota ei kiinnosta itseään sinne tulla?
 
Meille tuli ensimmäistä kertaa kutsu häihin, johon kutsuttuna oli pelkästään minä ja mies, ei siis lapset. Ilman tätä palstaa en olisi todellakaan edes tajunnut, että kutsu voi koskea vain meitä... Varmistin asian vielä morsiameltakin ja näin tosiaan on. Ilman miestä en häihin lähtisi (jos kutsu pelkästään minulle), mutta pitää nyt miettiä mitä tehdään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eihän tämä sinänsä haittaa, kun eivät he miestäni tunne kovin hyvin ja eipä tuota olisi varmasti kauheasti edes kiinnostanut lähteä. mutta hieman kyllä ihmettelin, kun kuitenkin tietävät että olemme pariskunta.
Miksi he kutsuisivat häihinsä ihmisen, jota eivät kunnolla edes tunne, ja jota ei kiinnosta itseään sinne tulla?

no kun minä olen ajatellut että yleensä tuollaiset kutsut tulee automaattisesti pariskunnille/perheille, eikä vain ja ainoastaan yhdelle ihmiselle
 
Minusta taikasanat ovatkin juuri siinä että "...eivät he miestäni tunne kovin hyvin..."
Häät ovat iso kustannus. Joillakin vierasmäärä voi olla hyvinkin tiukka jo kustannussyistä. Kaverisi ei voi ehkä kutsua "ketä vain", mutta haluaa silti sinut juhlimaan tärkeää päiväänsä. Minusta siinä ei ole mitään ihmeellistä ettei kutsuta lähes vierasta ihmistä häihin. Ja jos yhden kutsut, on kaikkien muidenkin kavereiden puolisot kutsuttava "kun kerta sekin kutsuttiin". Vierasmäärä kasvaa samalla iloisesti...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eihän tämä sinänsä haittaa, kun eivät he miestäni tunne kovin hyvin ja eipä tuota olisi varmasti kauheasti edes kiinnostanut lähteä. mutta hieman kyllä ihmettelin, kun kuitenkin tietävät että olemme pariskunta.
Miksi he kutsuisivat häihinsä ihmisen, jota eivät kunnolla edes tunne, ja jota ei kiinnosta itseään sinne tulla?
Miksi he kutsuvat häihinsä ihmisen, jonka puolisoon he eivät halua tutustua?
 
määäää
voisithan vaikka tekstiviestillä kysyä mahtuuko avecci mukaan? jos ovat "unohtaneet" laittaa siihen.. mutta en uskoisi myöskään.. eli sulle vain kutsu. mun mielestä typerää.. toisaalta ei,jos eivät miestäsi tunne. lapsien poisjätön ymmärrän,jos sellaiset häät mitkä eivät sovi lapsille..
 

Yhteistyössä