[QUOTE="minnies";25064749]Tuosta ponnistusajasta vaan, että minä olin ponnistanut tasan 2 h ennen kuin ITSE pyysin imukuppia. Ponnistusvaiheen kestoksi merkittiin papereihin 2 h 20 min. Olisi kiva tietää, kuinka kauan antavat sairaalassa potilaan ponnistaa itse, ennen kuin tarjoavat imukuppia. Tuo 2 h oli minusta liikaa. Kysyin kätilöltä kauanko ponnistaminen olisi luultavasti kestänyt, jos ei olisi otettu imukuppia avuksi ja hän sanoi että ehkä 1 h vielä. Siis 3 h ponnistaminen olisi heistä ihan kohtuullista:O Kätilö ei kertonut meille sitä, mutta synnytyskertomuksesta luin jälkikäteen, että vauvan pää ei kiertynyt normaalilla tavalla ja siksi ponnistusvaihe pitkittyi.
Niin, minulle tehtiin eppari ja tikkejä tuli sen verran, etteivät suostuneet kertomaan kuinka paljon. Ehdotin sitten itse, että kymmenen ja kätikö sanoi "jotain sinne päin". Ei tullut repeämiä, mutta olihan ne vessareissut tosi hankalia pitkän aikaa, kun piti joka kertaa suihkuttaa alapää ja sain pissatulehduksenkin siitä suihkuttelusta, vaikka muuten ei ole sellaista koskaan.[/QUOTE]
Mä olin ainakin 1h ponnistusvaiheen jälkeen niin poikki, että lääkäri joutui miettimään imukupin ja leikkauksen välillä. Ite sit halusin imukupin, joka onneksi riittikin. 2h ponnistus kuulostaa musta ihan kauheelta.. :/