mä tiedän pariskunnan jossa sormukset haluttiin vaan siksi et kaikki muut näkee et he on nyt varattuja
varsinkin tää nainen halus et miehellä on se sormus aina sormessa et varmasti kaikki näkee.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:Jokaisella on varmaan omat syynsä. Naimisiinhan ei ole kenenkään pakko mennä.Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:Ei se mun mielestä nykyään enää mene noin. Tiedän useita pareja joyka on kihloissa (=vaihtaneet sormuksia), mutta heillä ei ole tarkoitustakaan mennä naimisiin.
Ja tätä mä ihmettelen... Miks ei mennä naimisiin? Mutta kuitenkin kihloihin?
Valaskaa mua ihmiset...
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:No mun tuttavapiirissä on varmaan poikkeuksia, kukaan ei ole mennyt teininä kihloihin. Eikä varsinkaan rahankiilto silmissä.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:Ei se mun mielestä nykyään enää mene noin. Tiedän useita pareja joyka on kihloissa (=vaihtaneet sormuksia), mutta heillä ei ole tarkoitustakaan mennä naimisiin.
Varsinkin nuoret menee nykyään kihloihin vain tavan vuoksi, kun kaveritkin menee ja monet velä rahan kiilto silmissä; laitetaan kihlaus lehteen ja saadaan paljon raha kihlalahjaksi.
Mun mielestä on ihan typerää, kun jo 14-15 vuotiaat menee kihloihin..Kukaan heistä ei nimittäin ole viettänyt kihlajaisia.
No tuo kuulostaa jo rahastukselta.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:No mun tuttavapiirissä on varmaan poikkeuksia, kukaan ei ole mennyt teininä kihloihin. Eikä varsinkaan rahankiilto silmissä.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:Ei se mun mielestä nykyään enää mene noin. Tiedän useita pareja joyka on kihloissa (=vaihtaneet sormuksia), mutta heillä ei ole tarkoitustakaan mennä naimisiin.
Varsinkin nuoret menee nykyään kihloihin vain tavan vuoksi, kun kaveritkin menee ja monet velä rahan kiilto silmissä; laitetaan kihlaus lehteen ja saadaan paljon raha kihlalahjaksi.
Mun mielestä on ihan typerää, kun jo 14-15 vuotiaat menee kihloihin..Kukaan heistä ei nimittäin ole viettänyt kihlajaisia.
Täälläpäin muistetaan kihlaparia kihlauksen julkaisemisen jälkeen. Ja vasta myöhemmin pidetään kihlajaiskahvittelut, tavallaan kiitokseksi muistamisista.
Eikä tyyliin; mentiin kihloihin, tulkaa lahjojen kanssa kahville! (kärjistäen)
Kuule kun en tiedä, ei ole tullut puheeksi.Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:Jokaisella on varmaan omat syynsä. Naimisiinhan ei ole kenenkään pakko mennä.Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:Ei se mun mielestä nykyään enää mene noin. Tiedän useita pareja joyka on kihloissa (=vaihtaneet sormuksia), mutta heillä ei ole tarkoitustakaan mennä naimisiin.
Ja tätä mä ihmettelen... Miks ei mennä naimisiin? Mutta kuitenkin kihloihin?
Valaskaa mua ihmiset...
Mitä ne syyt voi olla? Edelleen haluaa valaistusta... kiitos.
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Mä olen ollut kihloissa kaksi kertaa. Neitin isän kanssa ilmoitin jo heti, että naimisiin en mene ikinä mutta kihlat voidaan ostaa. Ja ne ostettiin, mun vaatimuksesta oikein paksut kultaiset sormukset, että erotutaan muiden teinikihlojen rinnalla (tai siis eihän mies ollut teini, mutta mä olin kohtuu nuori) koska mun mielikuvan mukaan yleensä nämä ei niin vakavat kihlat teinien keskuudessa ei vaadi juuri rautalankaa kummempaa sormustakaan, ja halusin siis erottua tästä porukasta.
Neitin isä olisi myöhemmin halunnut naimisiin, mutta mä olin siinä vaiheessa jo päättänyt lähteä kävelemään joskus, en vaan tiennyt että se tapahtuisi hyvinkin pian siitä ajankohdasta kun meillä oli naimisiinmenosta puhetta. Kieltäydyin siis jälleen.
Kun ostettiin kihlat nykyisen miehen kanssa, oli sanomattakin selvää että häät tulee myös. Tosin, kyllä se sitten kosikin, polvillaan olohuoneessa. Kun ne sormukset oli ensin käyty yhdessä ostamassa.![]()