onko korukauppiaita paikalla? Ennen kuin menen nolaamaan itseni kultaliikkeeseen, kysyn täältä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko mitään järkeä, tai ylipäänsä mahdollista teettää vihkisormus niin, että vie vaikka kultaisen panssariketjun tms sulatettavaksi? Budjetti olis pieni, mutta olis niin kiva tietysti saada kunnon vihkisormus. Voiko siis saada sormuksen halvemmalla jos vie itse siihen kullan muun korun muodossa? Että jäis vaan tyyliin timantit maksettavaksi. Vai kumoaako kullan hinta ja sen teettämis/suolattamistyön hinta toisensa?

mua kiinnostais kanssa tämä sulattamishomma, kun ajattelin lapselle rippiristin käydä sulattamassa vanhoista koruista. eli pitääkö työstä kuitenkin maksaa minkä verran? ja mimmoset korut ei käy?

jos et kehtaa mennä kasvotusten ollasta kysyyn ni soitappa sinne liikkeeseen ni saat varmasti oikean vastauksen ja ei tarvi nolata itteään paikan päällä.Ja jos soittaminen omalla nimellä tuntuu kans vaikeelta ni käytä vale nimeä ja sit kun meet liikkeseen käytät tietty omaa nimeäs.

Mulla on tossa pussissa romukultaa arviolta 24 g:n edestä ja kävin aiemmin kysymässä tätä sulatusta.Ottavat tietty pois kivet ja tarkastavat että kaikki on aitoja.
Kysyin 5 mm:n kihlasormuksen tekemistä ja tekopalkka oli 50e kun on omaa kultaa laittaa.
Kannattaa ehdottomasti viedä, kaupasta ostettaessa on hemmetin paljon kalliimpaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lis69:
Mulla on tossa pussissa romukultaa arviolta 24 g:n edestä ja kävin aiemmin kysymässä tätä sulatusta.Ottavat tietty pois kivet ja tarkastavat että kaikki on aitoja.
Kysyin 5 mm:n kihlasormuksen tekemistä ja tekopalkka oli 50e kun on omaa kultaa laittaa.
Kannattaa ehdottomasti viedä, kaupasta ostettaessa on hemmetin paljon kalliimpaa.

Sinulle suurkiitos vastauksesta! Pari edellistä vastaajaa voi haistaa paskansa :)

Ei kannata teettää omista koruista uusia, tulee tosiaan aika kalliiksi, tekopalkka voi olla satasen luokkaa jo yksistään plus materiaalit päälle. Myy se ketju vaihdossa romukullaksi, saat hyvitystä ostaessasi uuden korun. Yksittäisen korun teettäminen on aina kalliimpaa kuin ns. sarjatuotantokorun tekeminen. Asia on sitten toinen, jos korulla on tunnearvoa, esim. isoäidin vanha sormus, niin silloin teettäminen on järkevämpää. Tällöinhän ei ole kyse rahasta.

Kaikki liikkeet eivä tota romukultaa vastaan tai sulata sitä. Jotkut taas voivat ottaa kullan vastaan ja hyvittää siitä uuden korun hinnasta, mutteivat tee korua itse.
Mieti ensin mitä itse haluat. Haluatko että siitä omasta tuomastasi romukullasta tehdään juuri se uusi koru, vai ottavatko hyvityksenä ja tehdään muuten sitten uusi. Vai haluatko ylipäätään teettää korun vai vain edullisemman hinnan sormuksellesi.

Näistä riippuu se mihin kannattaa ketjusi kanssa mennä, koska vaikka siinä liikkeen ovessa lukee kultasepän liike ei se tarkota että siellä olisi kultaseppää välttämättä töissä ollenkaan.

Riippuu sitten siitä miten paljon sitä kultaa on, että mitä se sormus tulee maksamaan. Edullisin vaihtoehto saattaa teettämisen suhteen olla esim se että viet romukullan (ketjusi) sepälle ja hän hyvittää sen painon mukaisesti sinulle uudesta tekemästään sormuksesta. Näin säästät sulattamisen kulut. Seppä katsoo uuden sormuksen mallista riippuen mitä sormuksen teko tulee maksamaan.

Sitten siitä sormuksen hinnasta hyvitetään se ketjun arvo ja erotus jää maksettavaksi. Jos ketjusi on tarpeeksi painava, että kultaa on enemmän kuin sormukseen käytetään, voi siitä saada sitten katettua myös työn osuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja korukaupan myyjä:
Ei kannata teettää omista koruista uusia, tulee tosiaan aika kalliiksi, tekopalkka voi olla satasen luokkaa jo yksistään plus materiaalit päälle. Myy se ketju vaihdossa romukullaksi, saat hyvitystä ostaessasi uuden korun. Yksittäisen korun teettäminen on aina kalliimpaa kuin ns. sarjatuotantokorun tekeminen. Asia on sitten toinen, jos korulla on tunnearvoa, esim. isoäidin vanha sormus, niin silloin teettäminen on järkevämpää. Tällöinhän ei ole kyse rahasta.

Periaatteessa yksittäisen korun teettäminen on kalliimpaa kuin sarjatuotanto, mutta ei aina riippuu tekijästä ja sarjatuotannosta ja malleista.

Oulussa on ainakin koruliike joka tekee itse tuodusta kullasta koruja.
He nimenomaan sulattavat ja käyttävät vanhoja kultakoruja uusiin. Valmistavat kaiken käsityönä eikä hinta ollut sen kummempi kuin muissakaan liikkeissä. Oma vihkisormukseni valmistettiin siellä.
Käy ihmeessä kysymässä.
liikkeen www: http://www.kulta-albert.com/

Tuosta teetetty kalliimpi jutusta tuli mieleen, että oma vihkisormukseni on teetetty ja sen hinnaksi tuli n. 400e kun samantapainen mutta mallistossa oleva sormus olisi maksanut lähen tuplaten.

kun mä selvittelin tätä aikoinaan niin olisi tullut kalliimmaksi tehdä noin kuin ostaa valmiina. että riippuu varmasti hyvin paljon liikkeestä, apn on turha haistatella täällä paskojaan :xmas:

Mulla tuli halvemmaksi. Mun vihkisormus on teetetty isoisoisäni kihlasormuksesta. Sormusta kavennettiin ja pienennnettiin ja lisättiin kivi + kaiverrettiin tietysti. Ylijääneen kullan myin liikkeeseen eli vähennettiin hinnasta. Vihkisormukseni maksoi vähän alle 300 eur ja liikkeen mukaan halvempi kuin uusi vastaava.

Hei

Jos haluat eroon ylimääräisistä kulta koruista, älä epäröi ottaa yhteyttä. Ostan kultaa 14karaatista->. Kilpailukykyinen hinta! Parittomat korvikset, yksinkertaiset kihlat, panssariketjut, kaikki kelpaa!

OTA YHTEYTTÄ: kulta.kotka@luukku.com

Alkuperäinen kirjoittaja tuutikki:
Oulussa on ainakin koruliike joka tekee itse tuodusta kullasta koruja.
He nimenomaan sulattavat ja käyttävät vanhoja kultakoruja uusiin. Valmistavat kaiken käsityönä eikä hinta ollut sen kummempi kuin muissakaan liikkeissä. Oma vihkisormukseni valmistettiin siellä.
Käy ihmeessä kysymässä.
liikkeen www: http://www.kulta-albert.com/

Suosittellen. Mun uniikki vihkisormus on siellä tehty, halvemmaksi tuli kuin sormus, jonka liikkeestä meinasin ostaa. Teetäti sormuksen kihlsormukseni profiliin, timantti on hiemna suurempi kuin ns. malli sormuksessa ja malli lopulta toki hieman erillainen,mutta on parannettu versio eräästä Kalevalan sormuksetsa, joita tehdään liukuhihnalla.

onko kukaan teettäny omista kultahipuista koruja? olis tota hengetöntä hippua sen verran et voisin niistä teettää kihlasormuksen. ei taida ihan jokainen kultaseppä tehä?

Hei,

Taigakoru Rovaniemellä ja Sodankylässä valmistaa Lapin kultahipuista mm. uniikkeja vihkisormuksia.
Kultahippujen koosta riippuen niistä voidaan sellaisenaan valmistaa esimerkiksi riipuksia sekä korvakoruja. Www-sivuillamme osoitteessa : www.taigakoru.fi , on galleria, josta löytyy esimerkkejä mm. kultahipuilla koristelluista kihla -ja vihkisormuksista.

T. Sami V / Taigakoru / Rovaniemi

Develop a screen celebration. Look at making a eye-port exhibit which usually get to be the discuss on the village. Acquiring people to search as well as talk about your current window would be the tip pertaining to after that receiving these to phase interior. prentice capital management website Along the route, Loaded turned some sort of motley gang of personal computer retailers in true stores along with in the future had taken his very own enterprise to a number of retailers, serving a high end and also star clients that created 2 some other organizations: a single providing Wad of cash 500 clients-and a new below wholesale functioning of which supplied some other retailers. By way of his / her informative website/blog and also several documents, Loaded (better called Retail store Rich) instructs niche retailers how you can carry the outlets with a fresh degree of effectiveness and also gains though remaining 100% true towards the shop with their ambitions. Whether you want to are more resourceful, much more successful or even bolster your company by simply isolating yourself on the rivalry, Wealthy can assist using laughter along with difficult really like. If you want to be used severely as a shop these days prentice capital management website INTRAVENOUS. LIMITED LIQUIDITY

Yhteistyössä