Onko korrektia mennä kylään paljain jaloin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelenaPimeä:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Alkuperäinen kirjoittaja kehnis:
Minä olen paljasjaloin kesät talvet.
Ystävät missä kyläilen niin tämän tietävät ja asia o.k.
Jos nyt vieraampi kyläpaikka niin laitan sitten sukat ja hikoilen päänahkaa myöten : )
Kas,olen löytänyt kaltaiseni.Sukat ahdistaa =)

Täällä myös samanlainen =)

Mä myös kuulun tähän joukkoon. Ilman sukkia koko kesän olen ja aika usein talvellakin. Kaikkialle olen kylään kelvannut. Aikoinaan laitoin joskus sukat vieraampiin paikkoihin, mutta nykyisin en enää.

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
No voikos sit hameen kanssa laittaa sukat?

Nykyään myidään kaupoissa niitä kivoja avokassukkia, joissain on kivat koristeetkin yms. Ainakin Lindex myy sellaisia. Minusta sellaiset voi laittaa vaikka käsilaukkuun ja sujauttaa sitten kyläpaikasa jalkaan, jos haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Mä käytän aina kylässä sukkia. Meille saa tulla avojaloin, jos käy pesemässä jalat tullessaan tai käyttää ulkona kenkiä. Sama pätee omiin lapsiin.

Hyvin sanottu. Meillekin sa tulla avojaloin - tottakai.

Itse en sukkia käytä ja kaupungilla käytän erilaisia läpsyttimiä. Kyläpaikkaan mennessä ne jää eteiseen ja paljain jaloin kuljetaan sen jälkeen.

Nykyisin tosin joskus tulee liikuttua ihan kokonaan paljain jaloin naapurustossa ja ajeltua autollakin ympäriinsä. Mut kun jonnekin menen, niin tarvittaessa voin jalat pestä - yleensä sille ei ole kyllä tarvetta - sen verran siistiä täällä kaupunkiympäristössä on :-)

Alkuperäinen kirjoittaja milli:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sukat jalkaan vaan!Mä oon joskus miettiny et pitääkö aina laittaa sukat jalkaan kun meille tulee vieraita, me kun ollaan kotosalla usein paljain varpain, Jos on yhtään vieraampia vieraita oon laittanu.

No höps, miksi? Ymmärrän ehkä jos on joku kynsisairaus tai jaloissa jotain epämuodostumia tai hirmuisen paha hilseilevä iho, mut muuten en tajua, miksei voi olla paljain jaloin jos tykkää?

Mies laitto ennen sukat jalkaansa kun meille tuli vieraita. Nykyään sekin on aina paljain jaloin kotona ja kun pikkusen kannustaa, niin myös kylässä...

Kuljen avojaloin koko kesän jopa kaupungillakin ja pihalla ollessa. Harvoin on kenkiä jalassa. Ja en TODELLAKAAN mieti mitä kylässä ajatellaan mun avojaloin olemisesta. Ei tarvi kutsua kylään jos häiristee avojalkaisuus ja sen tuoma tomu/lika.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
No voikos sit hameen kanssa laittaa sukat?

Nykyään myidään kaupoissa niitä kivoja avokassukkia, joissain on kivat koristeetkin yms. Ainakin Lindex myy sellaisia. Minusta sellaiset voi laittaa vaikka käsilaukkuun ja sujauttaa sitten kyläpaikasa jalkaan, jos haluaa.

Juu ne kivat koristeet tekeekin sukista tosi kivat ja sopivat hameen kanssa.
Ja että on sitten kaunis näky: sukat ja hame *repeää*

Alkuperäinen kirjoittaja heh ja joo:
Kuljen avojaloin koko kesän jopa kaupungillakin ja pihalla ollessa. Harvoin on kenkiä jalassa. Ja en TODELLAKAAN mieti mitä kylässä ajatellaan mun avojaloin olemisesta. Ei tarvi kutsua kylään jos häiristee avojalkaisuus ja sen tuoma tomu/lika.

Just näin!

Mie olen varmaan maailman kamalin ihminen sitten, kö pari vuotta sitten menin ylioppilasjuhliinkin paljain varpain. Vaan eipä kukaan ainakaan suoraan kehdannut sanoa vaikka ois ongelma ollutkin. B)

Ja kävin myös vasta häissä sandaalikorkkarit jalassa, ilman sukkiksia. :whistle:

Mie ainakin tykkään omista näteistä varpaistani, ja kesäaikaan jaksa sukkia laittaa jos ei ole kylmä. Vieraisille kuin kotiinkaan. Ehkä ne varpaat vaan ei ole maailman vakavin asia.

mulla on kassissa mukana sukat. jos siis esim. sandaalit jalassa kesällä liikun. laitan sitten kyläpaikassa kenkiä riisuessani sukat jalkaan. meille saa tulla toki ilman sukkia, mutta mielestäni ei ole korrektia mennä vierailulle niin ;)

Yhteistyössä