Onko kolmen vuoden ikäero lapsilla liikaa?

  • Viestiketjun aloittaja :O
  • Ensimmäinen viesti
:O
Oon aina halunnu lapsia pienellä aikavälillä. Jotta ne pystyy leikkimään yhdessä ja jotta niillä olis edes jotain samoja intresseJä. Nyt kuitenkin voimat todella lopussa jo tuon esikoisen kanssa, enkä todellakaan koe olevani vielä valmis toiseen lapseen. Jopa kaksi vuotta tuntuu minusta liian pienelle ikäerolle. Onko kolme vuotta "liikaa"? Onko kolmen vuoden ikäerolla saaduista lapsista seuraa toisilleen vai pitääkö aina toiselle olla keksimässä toista tekemistä ja toiselle toista? Huoh.. Oon pettynyt itseeni. Fyysinen vauvakuume on kova, mutta psyyke ei vaan kestä ihan heti uudestaan.
 
..
Meillä ikäeroa tasan 3v, pienempää ikäeroa olisin toivonut, mutta onnellinen olen, että ylipäänsä tuli toinen lapsi...

Mutta siis. Nyt meilläkin lapset 5 ja 2 ja yhteisleikit kyllä sujuu ja kovin rakkaita ovat toisilleen. Tietysti ne leikit sujuisi paremmin pienemmällä ikäerolla, mutta kyllä tämä näinkin kelpaa.
 
tinni
meillä esikoisen ja kakkosen ikäeroksi tuli 3v 5kk ja musta loistava ikä ero. leikkivät nyt loistavasti keskenään ja kakkonen oppinut leikkitapoja veljeltään. pojat nyt 6v 1kk ja 2v 8kk
 

Yhteistyössä