Teiltäkö evättiin koko tuki? Myös se 'perusosa'?Alkuperäinen kirjoittaja ...:minä valitin. Saatiin hylätty päätös vammaistukea kun haettiin. Sairaalassa kuitenkin sanoivat, että meille kuuluu se. Tein valituksen päätöksestä ja kuukauden päästä siitä saatiin myöntävä päätös. Kannattaa valittaa!
Jep. Diagnoosissa kun luki, että epäily, niin Kelan lääkäri ei ollut vissiin lukenut koko lääkärintodistusta sitten ollenkaan, vaan hylännyt hakemuksen tuon epäilyn perusteella., koska "sairautta ei ole vahvistettu". Meillä kuitenkin vaikeuksia lapsen kanssa joka päivä ja sairaalasta sanoivat, että kun pieni (3v ) lapsi kyseessä, niin 100% varmaa diagnoosia ei haluta vielä tehdä. Lisäksi määrättiin lapselle eri hoitomuotoja, joihin menee rahaa ym. ym. Uudessa päätöksessä ne oli sitten otettu huomioon.Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Teiltäkö evättiin koko tuki? Myös se 'perusosa'?Alkuperäinen kirjoittaja ...:minä valitin. Saatiin hylätty päätös vammaistukea kun haettiin. Sairaalassa kuitenkin sanoivat, että meille kuuluu se. Tein valituksen päätöksestä ja kuukauden päästä siitä saatiin myöntävä päätös. Kannattaa valittaa!
Sairauden 'rasitukset' arkea ajatellen- eli kuskaamiset terapiaan, lääkitykset, poissaolot töistä, töiden uudelleenjärjestelyt.Alkuperäinen kirjoittaja hakija:Millaisin perustein olette saaneet vammaistuen?
Vein hakemuksen eilen ja pelottaa, että kielteinen päätös tulee.
Ja päätös oli? Menikö siis läpi valitus?Alkuperäinen kirjoittaja marika73:jep, olen kanssa valittanut ja kesti yli 18 kk ennen kun päätös tuli
Rasittavuuden mukaan se yleensä myönnetään. Eli laitat sinne kaiken ylimääräisen vaivan ja rahanmenon ja ajanmenon, mitä vamma aiheuttaa verrattuna normaaliin samanikäiseen. Käytännössä kaiken mikä hommassa ottaa päähän jossain välissäAlkuperäinen kirjoittaja hakija:Millaisin perustein olette saaneet vammaistuen?
Vein hakemuksen eilen ja pelottaa, että kielteinen päätös tulee.