Onko kokemusta kelan päätöksestä valittamisesta? (Vammaistukea koskis mun valitus)

Ei olla enää oikeutettuja korotettuun tukeen , Kelan lääkärin mielestä.

Meidän hoitava lääkäri kuitenkin oli sitä mieltä että ehdottomasti vielä korotettu ja puolsi sitä lääkärintodistuksessaan.

Suuri olis houkutus valittaa päätöksestä, mutta jotenkin tuntuu että oliskohan ihan turhaa?

...
minä valitin. Saatiin hylätty päätös vammaistukea kun haettiin. Sairaalassa kuitenkin sanoivat, että meille kuuluu se. Tein valituksen päätöksestä ja kuukauden päästä siitä saatiin myöntävä päätös. Kannattaa valittaa!

Itse valitin joskus, kun pojan hoito loppui ja olin sen ilmoittanut yli kuukausi aiemmin... Siis maksoivat pph:lle. No, minustahan tehtiin syntipukki ja maksoin sitten viimeisen kuukauden takaisin kelalle... Vaikka mielestäni se oli kyllä kelan moka... En minä voi tietää heidän ruuhkistaan... pph:lta en saanut takaisin sitä maksua

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
minä valitin. Saatiin hylätty päätös vammaistukea kun haettiin. Sairaalassa kuitenkin sanoivat, että meille kuuluu se. Tein valituksen päätöksestä ja kuukauden päästä siitä saatiin myöntävä päätös. Kannattaa valittaa!
Teiltäkö evättiin koko tuki? Myös se 'perusosa'?

Hain tuossa muutama viikko takaperin vammaistukea, tuli kielteinen päätös. Soitin asiasta päätöksen tehneelle virkailijalle, joka sanoi, että näillä kriteereillä ei sitä tule. Päätin tehdä valituksen. Kerroin päätöksestä avopalveluohjaajalle, hän sanoi, että ilman muuta tästä pitää valittaa ja mulla oli 3 painavaa kriteeriä joiden olisi pitänyt kelvata tuen myöntämiseen. No, hän kumminkin soitti Kelaan ja puhui asiasta virkailijalle. Muutaman päivän päästä tuli kirje Kelalta, jossa oli myönnetty vammaistuki lapselle.

...
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Teiltäkö evättiin koko tuki? Myös se 'perusosa'?
Jep. Diagnoosissa kun luki, että epäily, niin Kelan lääkäri ei ollut vissiin lukenut koko lääkärintodistusta sitten ollenkaan, vaan hylännyt hakemuksen tuon epäilyn perusteella., koska "sairautta ei ole vahvistettu". Meillä kuitenkin vaikeuksia lapsen kanssa joka päivä ja sairaalasta sanoivat, että kun pieni (3v ) lapsi kyseessä, niin 100% varmaa diagnoosia ei haluta vielä tehdä. Lisäksi määrättiin lapselle eri hoitomuotoja, joihin menee rahaa ym. ym. Uudessa päätöksessä ne oli sitten otettu huomioon.

Alkuperäinen kirjoittaja hakija:
Millaisin perustein olette saaneet vammaistuen?
Vein hakemuksen eilen ja pelottaa, että kielteinen päätös tulee.
Sairauden 'rasitukset' arkea ajatellen- eli kuskaamiset terapiaan, lääkitykset, poissaolot töistä, töiden uudelleenjärjestelyt.
Lääkärin lausunto jossa diagnoosi ynnä muuta sepustusta lakipykälien mukaan.
Sairaus on luettelossa joka luetaan vaikeavammaisuuteen kuuluvaksi, vaikka ei mikään varsinainen vamma olekaan.

Esim. erilaiset ruoka-aine alergiat, jotka tehty altistuksin, puheenkehityksen viivästymä, johon menossa puheterapia tai kuntoutuksellisesta syistä lapsi on päiväkodissa, vaikea atooppinen ihottuma, jos lääkäri määrännyt SUP valohoidot tai kortikosteroidivoiteet siinä muutama esimerkki.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hakija:
Millaisin perustein olette saaneet vammaistuen?
Vein hakemuksen eilen ja pelottaa, että kielteinen päätös tulee.
Rasittavuuden mukaan se yleensä myönnetään. Eli laitat sinne kaiken ylimääräisen vaivan ja rahanmenon ja ajanmenon, mitä vamma aiheuttaa verrattuna normaaliin samanikäiseen. Käytännössä kaiken mikä hommassa ottaa päähän jossain välissä ;)

Kannaattaa kirjoittaa selkeesti erilliselle paperille siitä rasittavuudesta jne.
Nuo Kelan paperit jos täyttää,niissä ei ole selkeetä kohta jossa näkisi sen rasittavuuden.

Mä kirjoitin A4 kokoisen sepustuksen jo hakemukseen,läpi meni vaikka oli erikoinen vaiva pojalla.
Mut se oli ohimenevä vaiva ja enää ei saada tukea,mut vaivakin on ohi jo.

Mut suosittelen kirjoittamaan erillisen lappusen,lääkäri sanoi että oli hyvä se mun kirjelmä!!

Yhteistyössä