onko kokemuksia Luhtaniityn pk:sta Espoossa?

Hei!
Ollaan muuttamassa Keski-Suomesta kesän aikana Espooseen. Pohdiskelen nyt tässä kovasti, etsisinkö lapsillemme (1v ja 3v) perhepäivähoitajan tai vastaavan vai hakisinko paikkaa läheisestä Luhtaniityn päiväkodista. En kyllä yhtään tiedä tuon päiväkodin tilannetta, että mahtuisiko sinne edes. Koko päiväkotirumba on meille ihan uusi juttu, kyseessä olisi ensimmäinen kerta, kun lapset menisivät hoitoon.
Olisinkin nyt kysellyt, onko kellään täällä kokemuksia tuosta päiväkodista, onko se millainen paikka? Ja muutenkin voi kertoilla, mitä kannattaa ottaa huomioon, kun lähtee ensimmäistä kertaa päiväkotimaailmaan mukaan. Minua kun kovasti asia jänskättää, kun samaan syssyyn tulee vielä tämä toiselle paikkakunnalle muutto...
 
Tuleekohan vähän myöhässä..

Olen työskennellyt luhtaniityssä viikon..oikein mukava paikka sekä johtaja että työntekijät olivat avoimen-iloisen ja ammattitaitoisen tuntuista sakkia. Kuulostaa ihan myyntipuheelta.. :D Mutta sijaisena sitä kyllä huomaa jos henkilökemioissa tökkii ja silloin tökkii muukin homma. Olisin valmis viemään omani sinne hoitoon..

Pph:lle en omiani ensimmäiseksi veisi, ellen 100% tietäisi että on hyvä tyyppi ja niitä kyllä on vaikka huonoista kuuleekin useammin.


Tiedät varmasti nuo perusjutut.. Nimikoi vaatteet, varavaattet mukaan jne. Itse pidän arvossa jos vanhempi jaksaa ja viitsii laittaa paperille muutaman sanan lapsestaan. " Ella on luonteeltaan iloinen tyttö, mutta lämpenee kavereiden seurassa hitaasti. Unilla hän inhoaa pitää peittoa päällään ja kainalossa on oltava oma nalle.mitä ruokaa inhoaa ja mitä rakastaa, jne.."Niin taidot kuin niiden puutteetkin, ne asiat jotka ovat sinun lapsellesi tärkeitä ja luovat turvallisuutta. Siinä eron hetkellä on sitten hyvä kaivella muististaan juuri se oikea porkkana jolla kyyneleet kuivuvat :)

Espoossa saa käydä tutustumassa ja harjoittelemassa ennen hoidon aloitusta, siinä tutustuvat samalla vanhempi ja hoitajakin. Omahoitajuus on nyt kova sana ja onkin ihan hyvä juttu. Ensimmäisinä päivinä on mukava kun lapsen kanssa touhuilee useimmiten yksi ja sama aikuinen. MItä avoimemman suhteen saatte aikaiseksi henkilökunnan kanssa sitä helpompaa teillä jatkossa on. Mutta näin äitinä pidän itse tärkeänä myös sitä että henkilökunta osaa vetää rajan ammatillisuuden ja uteliaisuuden välille, tiedät varmasti mitä tarkoitan
:) Minua ei työssäni liikuta pätkääkään onko lapsen mummi lääkäri vai poliisi ja asutteko vuokralla vai omassa ja onko velkaa..... meitä löytyy moneen junaan... Kaikkea ei tarvitse kertoa ja sen voi ihan reippaasti sanoa, jos eivät itse tajua..

Yleensä hoidon aloitus menee ilman kamalampia itkuja ja juuri kun itse huokaise että helpolla päästiin niin silloin alkaa kiukuttelut ja en halua päiväkotiin-keskustelut. Aluksi on niin kamalasti kaikkea kivaa ja uutta että ei kerkeä ikävöidä. Arki iskee sitten myöhemmin. Ja muutenkin varaudu siihen että illalla hakiessa saat mukaasi väsyneen ja kiukuttelevan lapsosen, ikävä purkautuu niin vasten kasvoja että se saattaa yllättää. Kukaan täydellinenkään hoitaja ei voi korvata omia rakkaita, vaikka kuinka hyvä olisi olla hoidossa ja kuinka aivan oikeasti viihtyisi niin oma äii on äiti ja tädit vaan kivoja tätejä.

HYvin se menee. Espoossa on paljon leikkipuistoja joissa on myös mukava viettää vapaa-aikaa, löytyvät netistä Espoon päivähoidon alta..Ja päiväkodeillakin on omat sivunsa, tosin aika suppeat ja vähä sanaiset..

 

Yhteistyössä