Onko kohtuutonta ?

Jos pyydän siskoltani pieniä rahasummia siitä että annan hänelle käyttöön mm. rattaat, sitterin + muuta tarpeellista :confused: Hänen ei siis itse tarvitsisi ostaa melkeimpä mitään.. Haluan kaikki tavarat sitten takaisin seuraavaa omaa lasta varten.
 
"vieras"
Siis ymmärsinko oikein, että sisko ei ole edes pyytänyt tavaroita lainaan, mutta jo valmiiksi mietit tällaista bisnesideaa?Jospa sisko haluaa ostaa omat ihan senkin takia, että suurin osa perheistä hankkii enemmän kuin yhden lapsen ja sen takia myös omat tarvikkeet.
 
ei rahaa
En edes lanaisi jos tarkoitus olisi itse käyttää niitä kotvan kuluttua =) saattaa yllättäen käyttötavara nuhjaantua toisen käytössä niin että itseä sitten harmittaa.

Ja tosiaan en lainasta rahaa pyytäisi vaan joko myisin ne siskolle tai vaan antaisin.
 
"jooo"
"Annat käyttöön" = lainaat hänelle? Ja otat siitä vielä rahaa?
Ompa täällä helkkarin tekopyhää ja ymmärtämätöntä sakkia.
Myös vuokraamiseksi tätä ap:n toimintaa kai kutsutaan...
ja jos se on siskollekin ok, niin ei ongelmaa ole.

Oletteko tienneet, että esim turvaistuimia VUOKRATAAN, ja mitä kaikkea vielä.
Ihmettelettekö silloinkin pöyristyneinä miksei teille vain ANNETA niitä ilmaisiksi, kun kerran käytettyjä kumminkin ovat.
 
On kohtuutonta ja naurettavaa. Joko annat tavarat ilmaiseksi siskollesi tai myyt ne hänelle. Lastentavaroiden lainaus on melko riskialtista puuhaa, monesti tulee sellaisista vaan väärinkäsityksiä/riitoja ja mitä jos joku menee rikki?
 
  • Tykkää
Reactions: moona81
"vieras"
[QUOTE="jooo";28149108]Ompa täällä helkkarin tekopyhää ja ymmärtämätöntä sakkia.
Myös vuokraamiseksi tätä ap:n toimintaa kai kutsutaan...
ja jos se on siskollekin ok, niin ei ongelmaa ole.

Oletteko tienneet, että esim turvaistuimia VUOKRATAAN, ja mitä kaikkea vielä.
Ihmettelettekö silloinkin pöyristyneinä miksei teille vain ANNETA niitä ilmaisiksi, kun kerran käytettyjä kumminkin ovat.[/QUOTE]

Ööh, onko mitään ideaa yritystoiminnalla joka perustuu VUOKRAAMISEEN tai tavaroiden lainaamiseen sisarelle?
 
"Jooo"
[QUOTE="jooo";28149108]Ompa täällä helkkarin tekopyhää ja ymmärtämätöntä sakkia.
Myös vuokraamiseksi tätä ap:n toimintaa kai kutsutaan...
ja jos se on siskollekin ok, niin ei ongelmaa ole.

Oletteko tienneet, että esim turvaistuimia VUOKRATAAN, ja mitä kaikkea vielä.
Ihmettelettekö silloinkin pöyristyneinä miksei teille vain ANNETA niitä ilmaisiksi, kun kerran käytettyjä kumminkin ovat.[/QUOTE]

Ap ei taida harrastaa yritystoimintaa?
 
Muutamaa kymppiä esim. useamman satasen rattaista.. Ja on siis mielellään ne ottamassa kun asiasta on keskusteltu :D Päädyin siihen tulokseen että annan lainaan.. Jospa sitten tekee jonkun vastapalveluksen joskus.. :)
 
No huh, ei ois tullu mieleenkään pyytää mitään vaan annoin ilomielin kokonaan kiertoon. Sisko sitten kysyi että saako hän ne myydä kun jäi pois käytöstä ja ehdotti että laitetaan rahat puoliksi. Totesin vain että kertaalleen luovutettu tavara ei mulle enää kuulu, että pitää vain saamisensa. :) Minusta ihan järjetöntä rahastaa perheenjäsenillä.
 
"vieras"
Varmaan räjähtäisin nauruun jos joku TUTTU lainaisi mulle jotain ja sit perään pyytäis siitä jotain "vuokraa".. Sulle ne oli uudet ja hienot, muille ne on vaan jonkun vanhat ja käytetyt, vaikka siistit oisikin.
 
Omituiselta tuntuu, mutta tietty jos rahatilanne on se että ehdottomasti tarvitsee ne muutamat kympit niin ok. Tietysti teidän välinen juttu eli mikäli siskolle sopii niin miksikäs ei.

Myymisen ymmärrän hyvin, itsekin myin yhdet rattaat siskolleni ja sain niistä vielä muutaman satasen. Itse en menisi lainaamaan, siinä kuitenkin on omat riskinsä että käytössä kuluvat, jotain menee rikki tms. Lähinnä siis lainailen tavaroita ja vaatteita mistä olen valmis luopumaan jos käytöstä kärsivät. Tai sitten annan pois.
 
noh, mun tapauksessa varmaan joka tavaran kohdalla harkitsisin ja jos antaisin, antisin ihan ilmaiseksi ja tietenkin ottaisin sitten takaisin, jos taas tarveta itsellä tulee. mun pikkusisko on vähän hunningolla ollut aikuisikänsä ja pidempäänkin, kerran-pari kuukaudessa "lainaan" rahaa, eli pyyntö tulee, voitko laittaa, maksan asumistuesta/lapsilisästä takaisin. ja aina laitan ja ehkä joka kymmenes kerta raha on laitettu takaisin. juo paljon (noh, minä paraskin puhuja, vaikka olenkin saanut dokaamisen jollain lailla aisoihin), polttaa paljon, asuu pienellä paikkakunnalla, ei töitä, kaksi eri amistason koulutusta ja 4v isokokoinen poika, jolla arvellaan olevan reilusti käytöshäiriöitä, ja on kuitenkin mitä ihanin vesseli aina välillä. (joutunut kokemaan ja näkemään väkivaltaa siskon vaihtuvien poikaystävien tahlta, myös oma isänsä tällainen)
sori, tuli pitkä sepustus, mutta antaisin lainaan palautusvaatimuksella ne tavarat, joista olen valmis luopumaan ja loppujen hankkimisessa auttaisin kykyjeni mukaan. sisar on aina sisar...
 

Yhteistyössä