Onko kohtalotovereita?

Minulla on prolaktiini koholla pahasti(joku 1500vähän yli), lääkäri sanoi, että mun pitäis mennä hormooni rasitukseen .Mitä se tarkoittaa?
Onko kukaan käynyt??
Neuvolan täti sanoi, että ei ole törmännyt toiseen mun kaltaiseen .Onko nyt niin, että olen ainut jolla kohonnut arvo??Nyt syön terolutteja 3kk. menkkoja tasaamaan.Saa laittaa yksäriäkin tästä!!
Eikös parlodelilla hoideta näitä vaivoja??
Yritystä on ollut jo liian kauan!!

Eli ainut vissiin olen täälläkin puolella :( :( .Yhä yritystä,jota kestänyt tosiaan 2v.
Terot ei ole auttaneet minua,enkä haluais mitään hormoonirasituksia, kun en tiedä niistä mitään.

Et ole ainoa. On meitä muitakin.
Minulla prolaktiini on ollut koholla jo reilu parikymmentä vuotta. Minulla syynä on aivolisäkkeessä oleva mikroadenooma eli kasvain. Tällä hetkellä syypäällä on mittaa noin 8 mm. Kaikilla kasvainta tai ylimääräistä kudosta aivolisäkkeessä ei todeta. Väärän solukon määrä voi olla niin pieni. Joka tapauksessa aivolisäke yltyy tuottamaan tuota prolaktiinia, joka sekoittaa monesti tehokkaasti monia muita hormoneja, ja aiheuttaa lapsettomuutta. Keho kun luulee jo olevansa raskaana, sillä prolaktiiniarvot kohoavat raskauden aikana. Lisäksi prolaktiinin määrä saattaa lyhentää loppukiertoa, jolloin alkion kiinnittyminen ei ehdi tapahtua ennen kuin vuoto jo alkaa.
Prolaktiini mitataan verestä yleensä noin klo 10-14 välisenä aikana. Tätä ennen pitää välttää rintojen manipulointia, sillä se saattaa kohottaa arvoja.
Prolaktiiniarvoja alentamaan on olemassa lääkkeitä. Voit käydä tsekkaamassa seuraavat sivut www.sellanet.com.
Käyn aina välillä täällä kurkkimassa kirjoituksia, joten jos sinulla on vielä jotain kysyttävää, kysy vain... Pyrin vastaamaan, jos satun kysymyksen huomaamaan.

En tunne vaivaa, mutta olen huomannut, että kokeneetkan neuvolatädit eivät ole välttämättä perehtyneet lapsettomuuteen liittyviin asioihin. Hehän eivät tavallaan törmää näihin juttuihin ennenkuin raskaus on jo käynnissä. Ja yllättävän monet eivät halua nevolapapereihin lapsettomuudesta mitään merkintöjä. Sama koskee oikeastaan koko perusterveydenhuoltoa.

Eli olette varmaan hoidossa jo sairaanhoidon puolella? Toinen vaihtoehto on yksityinen lapsettomuuteen erikoistunut lääkäriasema.

Onnea matkaan! :wave:

Mä olen hypänny gynet ja lääkärit. Mulla vaan todettu koholla oleva prolaktiini ja lykätty ensin terolutteja! Eihän ne laske mitään hormoonia, mutta tasaa menkkoja. En saanut viimeksi lääkäriltä parlodelia, joka siis laskee prolaktiinia, vaan ilmoitti mulle, että seuraavaksi olis edessä hormoonirasitus, eli pistellään hormoonia ja katsotaan mistä johtuu koholla oleva arvo, mutta mä en siihen halua, koska kukaan ei tiedä mikä se edes on+netistäkään en löydä tietoa! Vielä kerran ehkä saatan mennä yksityiselle gynelle :/ ,jos enää edes uskallan..Ne aina valittaa ikää,varsinkin neuvolassa+höpöttävät, että sullahan on jo lapsia. Viime kesänä mulla oli varhainen keskenmeno, joten kait mulla jonkinlaista toivoa kuitenkin on..

Aivan uskomatonta hyppyyttämistä :eek: Ja tämä oli lapsettomuuteen erikoistunut klinikka?
Olen nähnyt lähipiirissä miten yksityiselle gynelle on syydetty rahaa kuin roskaa. Kun pääsivät lapsettomuuteen erikoistuneelle klinikalle niin alkoi tapahtumaan. Ne klinikat ovat näissä yleensä eri leveleillä jos on vähänkin jotain erikoisempaa. Samoin yliopistolliset sairaalat.

Toivottavasti apua löytyy. Tosi kurjaa kun joutuu turhaan ravaamaan.

Yhteistyössä