Onko km riski pienempi kun HCG korkea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jenni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jenni

Vieras
Hei!

Mun HCG on 13 DPO 209 ja 18 DPO 1730 jolloin arvot ovat normaalit mutta korkeahkot. Kaksi km kokeneena toivon luonnollisesti että tämä raskaus menee hyvin, vasta rv 4+5 menossa..
Osaako joku sanoa että tarkoittaako korkepampi HCG sitä että km riski on pienempi, vai onko sillä mitään merkitystä?

Eikös HCG:n eli raskaushormoonin pitäisi pompata korkeisiin lukuihin raskauden alkaessa? olen kuullut puhuttavan tuhansista kun on tehty raskaustestiä verestä. en oikein siksi ymmärtänyt miksi tuo sinulla on noin alhainen. eikö hcg pitäisi tuplaantua aina kahden päivän välein alkuraskaudesta? olenkohan ymmärtänyt jotain väärin. nuo muut arvot ei sano minullekaan yhtään mitään.

DPO tulee englannista ""days past ovulation"". Eli ensimmäinen arvo mitattiin kun oviksesta 13 päivää ja toinen 18 päivää oviksesta.

Arvot tuplaantuvat keskimäärin n. 48-72h välein, mutta esim.mulla on tuplaantumisaika vaan 36h eli ne nousevat hurjaa vauhtia.

Mitä olen netistä lukenut niin aika monella on ollut 13-14 päivää oviksen jälkeen arvot siinä 50-200 hujakoilla eli mun on hieman yläkantissa ja nousee lujaa.

Tämän pitäisi olla hyvä merkki, sillä kovin alhainen luku tai kovin hitaasti nouseva saattaisi olla merkki esim. tuulimunasta tai kohdun ulkoisesta. Ultrassa tietty vasta sitten näkee sen oikean tilanteen, sillä HCG:t ovat niin yksilöllisiä...

Lähinnä vaan kiinnostaa se että suojavatko korkeat tasot keskenmenolta, mutta eipä kait sitä kukaan osaa sanoa etukäteen..

mull ekassa tuulimunassa hcg nousi aivan älytöntä vauhtia ja olo li kyllä sen mukainen. Pesun sivuilla on lista josta näkee sen mitä hcg:n pitäisi olla tiettyinä päivinä.

Jenni,

sun luvut vaikuttaa tosiaan korkeilta. Voisko olla mahdollista, että olisi kaksoset? Mulla oli rv4+4 HCG 420 ja gyne piti sitä suht' korkeana.

Mun käsittääkseni korkea HCG ja nopea nousutahti on hyvä juttu km-riskin kannalta. Saman olen lukenut joiltain jenkkisivuilta (linkki löytyy sieltä jonkun jo mainitsemilta Pesun sivuilta). Tuosta tuplaantumisajasta olen kuullut eri versioita: jenkkisivuilla sanotaan kaikilla 42-72 tuntia mutta suomalaisten labrojen sivuilla 30-48 tuntia.

Hyvää odotusta sinulle!

Yhteistyössä