Onko kipeiksi muuttuneisiin kuukautisiin välttämättä joku syy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onko mulla endometrioosi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Onko mulla endometrioosi?

Vieras
Muistan, kun mulla ei teininä ollut minkäänlaisia kuukautiskipuja. Sitten joskus parinkympin korvilla kai alkoi tulla kipuja, jotka taisi kuitenkin olla aina sen verran lieviä, etten tarttenut särkylääkkeitä. Sitten söin muutaman vuoden e-pillereitä, eikä mitään kipuja tuona aikana ollut.

Pillereiden lopetuksen jälkeen kuukautiskipuja alkoi taas olla ja nyt (oon 29) on jo niin kovat kivut, että tänään kun menkat alkoi, otin heti 800 mg Buranaa, ja kärvistelin todella epämukavan olin kanssa n. 30-45 min ennen kuin lääke vaikutti ja kipu lähti. Nykyään kivut kestävät 12 h, huomaan kun Buranan teho loppuu. Aiemmin riitti kun otti yhden 4-satasen ja kun sen vaikutus loppui, oli kivutkin jo loppuneet.

Ootteko käyneet tutkimuksissa tämmöisen takia, että aluksi kivuttomat kuukautiset ovat muuttuneet (tosi) kivuliaiksi? Onko tämmöiseen aina joku syy? Kerroin äsken miehelle tästä ja hän huolestui tosi paljon, jos kyseessä on esim. endometrioosi, sillä hänen siskonsa kärsii lapsettomuudesta. Mies siis pelkää nyt, että meille käy samoin, kun tänä vuonna olisi tarkoitus yrittää ensimmäistä lasta. Ja kyllä muakin huolestuttaa... :/

Niin, mutta en uskoisi, että mulla on yhdeksää vuotta ollut kohtutulehdus...? Ja kipuja on siis vain menkkojen ekana päivänä.

Onko teillä muilla ollut samanlaisina pysyneet kuukautiskivut aina?

Yhteistyössä