Mä olin unohtanu, nyt ku meinasin maksaa vuokran nii ei mulle ollukkaa tullu rahaa.. :| Nyt sitte tarvii lähtiä kelaa sitä lappua viemää, kuinkahan nopeasti ne sitte maksaa sen kun on saanu sen lapun..?
Eivät laita suoraan ainakaan täällä. Itse menin neuvolasta heti kelaan sen viemään.Alkuperäinen kirjoittaja Outoa:Kuulostaa oudolta, eikö ne laita aina suoraan lääkäristä menemään Kelaan ne laput. Tai ainakin itse oletin niin, enkä olisi kyllä tajunnut niitä toimittaa.
Aa, täällä tosiaan eri käytäntö. No toivottavasti saat ne rahat pian, vuokranantaja varmaan ymmärtää jos sanot maksavasi heti kun saat rahat.Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:Meillä annetaan neuvolasta kourana ja ite pitää toimittaa.. Olis vaan tarvinnu sillon heti ajella sin kelaan, mut tapahtunu mikä tapahtunu, toivotaan et ne sais sit nopeesti maksuun ne rahat ku oon vieny todistuksen..
Kyllä meillä rahaa on, mutta meillä nyt vaan on sopimus et mä maksan puolet vuokrasta, mies puolet ja loput tuista jää mulle käytettäväks ja miehen rahoista ostetaan ruoat jne.Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:En kyllä käsitä näitä, joilla on rahasta tiukkaa, niin sitten ei huolehdita edes niistä tärkeistä avustuksista, joita olisi mahdollisuus saada. Ei tuollaista asiaa unohdeta, jos sitä rahaa oikeasti tarvitsee.
Ja höpölöpön. Kyllä ne yleensä lääkäristä toimittelee Kelalle mm. myös korvattavat maksut.Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:En kyllä käsitä näitä, joilla on rahasta tiukkaa, niin sitten ei huolehdita edes niistä tärkeistä avustuksista, joita olisi mahdollisuus saada. Ei tuollaista asiaa unohdeta, jos sitä rahaa oikeasti tarvitsee.
Juu.. ja miehen kanssa sovittiin nyt et hän maksaa vuokran munkin osuuden ja mä käyn sitte kaupassa "mun" rahoilla kun ne joskus tulee..Alkuperäinen kirjoittaja Outoa:Aa, täällä tosiaan eri käytäntö. No toivottavasti saat ne rahat pian, vuokranantaja varmaan ymmärtää jos sanot maksavasi heti kun saat rahat.Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:Meillä annetaan neuvolasta kourana ja ite pitää toimittaa.. Olis vaan tarvinnu sillon heti ajella sin kelaan, mut tapahtunu mikä tapahtunu, toivotaan et ne sais sit nopeesti maksuun ne rahat ku oon vieny todistuksen..
Ei toimita. Ihan itse piti se jälkitarkastuslappu Kelaan kiikuttaa. Näin Vantaalla.Alkuperäinen kirjoittaja raha noussut päähän:Ja höpölöpön. Kyllä ne yleensä lääkäristä toimittelee Kelalle mm. myös korvattavat maksut.Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:En kyllä käsitä näitä, joilla on rahasta tiukkaa, niin sitten ei huolehdita edes niistä tärkeistä avustuksista, joita olisi mahdollisuus saada. Ei tuollaista asiaa unohdeta, jos sitä rahaa oikeasti tarvitsee.
Ja niin myös Oulussa. =)Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:Ei toimita. Ihan itse piti se jälkitarkastuslappu Kelaan kiikuttaa. Näin Vantaalla.Alkuperäinen kirjoittaja raha noussut päähän:Ja höpölöpön. Kyllä ne yleensä lääkäristä toimittelee Kelalle mm. myös korvattavat maksut.Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:En kyllä käsitä näitä, joilla on rahasta tiukkaa, niin sitten ei huolehdita edes niistä tärkeistä avustuksista, joita olisi mahdollisuus saada. Ei tuollaista asiaa unohdeta, jos sitä rahaa oikeasti tarvitsee.
Ainakaan pääkaupunkiseudulla näin ei toimita. Tokikin periferiassa, jonne pääkaupunkilaisten varat kupataan tukina, voi olla että tehdään tuokin, kun laiskat jyväjemmarit ei mitään jaksa tehdä..Alkuperäinen kirjoittaja raha noussut päähän:Ja höpölöpön. Kyllä ne yleensä lääkäristä toimittelee Kelalle mm. myös korvattavat maksut.Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:En kyllä käsitä näitä, joilla on rahasta tiukkaa, niin sitten ei huolehdita edes niistä tärkeistä avustuksista, joita olisi mahdollisuus saada. Ei tuollaista asiaa unohdeta, jos sitä rahaa oikeasti tarvitsee.
Ihan omin kätösin piti Lappeenrannastakin se lappu viedä.Alkuperäinen kirjoittaja raha noussut päähän:Ja höpölöpön. Kyllä ne yleensä lääkäristä toimittelee Kelalle mm. myös korvattavat maksut.Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:En kyllä käsitä näitä, joilla on rahasta tiukkaa, niin sitten ei huolehdita edes niistä tärkeistä avustuksista, joita olisi mahdollisuus saada. Ei tuollaista asiaa unohdeta, jos sitä rahaa oikeasti tarvitsee.
Okei.. Tietää sitten vähän miten ne rahat tulee.. On mulla säästöjä, mutten mielellää kovasti käytä niitä ja tääkin oli mun oma vika täysin nii nyt jää sit shoppailureissut välii..Alkuperäinen kirjoittaja Tinii:Minä! Molempian lasten kohdalla, viime kerta kävi 2viikkoa sitten :headwall:
Kesti jonkun puol toista viikkoa, kun laittoivat maksupäivän vasta jonkun kolmen päivän päähän päätöksen tekemisestä...
Näin myös Torniossa, itse olen jokaiselta neljältä lapselta kiikuttanut jälkitarkastuslaput kelaan.Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:Ei toimita. Ihan itse piti se jälkitarkastuslappu Kelaan kiikuttaa. Näin Vantaalla.Alkuperäinen kirjoittaja raha noussut päähän:Ja höpölöpön. Kyllä ne yleensä lääkäristä toimittelee Kelalle mm. myös korvattavat maksut.Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:En kyllä käsitä näitä, joilla on rahasta tiukkaa, niin sitten ei huolehdita edes niistä tärkeistä avustuksista, joita olisi mahdollisuus saada. Ei tuollaista asiaa unohdeta, jos sitä rahaa oikeasti tarvitsee.
Mun ei kyllä Oulussa tarvinu toimittaa itse. Lähettivät suoraan Neuvolasta.Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:Ja niin myös Oulussa. =)Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:Ei toimita. Ihan itse piti se jälkitarkastuslappu Kelaan kiikuttaa. Näin Vantaalla.Alkuperäinen kirjoittaja raha noussut päähän:Ja höpölöpön. Kyllä ne yleensä lääkäristä toimittelee Kelalle mm. myös korvattavat maksut.Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:En kyllä käsitä näitä, joilla on rahasta tiukkaa, niin sitten ei huolehdita edes niistä tärkeistä avustuksista, joita olisi mahdollisuus saada. Ei tuollaista asiaa unohdeta, jos sitä rahaa oikeasti tarvitsee.
Eiköhän se kuitenkin ole säästöä, että seki paperi toimitetaan sähköisenä eteenpäin, eikä tulostella turhia lappuja ja työllistetä välissä vastaanottohenkilökuntaa ynnä muita turhia papereiden sirtelijöitä. Se kun ei vaadi kuin napin painalluksen.Alkuperäinen kirjoittaja tupu:Ainakaan pääkaupunkiseudulla näin ei toimita. Tokikin periferiassa, jonne pääkaupunkilaisten varat kupataan tukina, voi olla että tehdään tuokin, kun laiskat jyväjemmarit ei mitään jaksa tehdä..Alkuperäinen kirjoittaja raha noussut päähän:Ja höpölöpön. Kyllä ne yleensä lääkäristä toimittelee Kelalle mm. myös korvattavat maksut.Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:En kyllä käsitä näitä, joilla on rahasta tiukkaa, niin sitten ei huolehdita edes niistä tärkeistä avustuksista, joita olisi mahdollisuus saada. Ei tuollaista asiaa unohdeta, jos sitä rahaa oikeasti tarvitsee.
Ja Tampereella.Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:Ja niin myös Oulussa. =)Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:Ei toimita. Ihan itse piti se jälkitarkastuslappu Kelaan kiikuttaa. Näin Vantaalla.Alkuperäinen kirjoittaja raha noussut päähän:Ja höpölöpön. Kyllä ne yleensä lääkäristä toimittelee Kelalle mm. myös korvattavat maksut.Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:En kyllä käsitä näitä, joilla on rahasta tiukkaa, niin sitten ei huolehdita edes niistä tärkeistä avustuksista, joita olisi mahdollisuus saada. Ei tuollaista asiaa unohdeta, jos sitä rahaa oikeasti tarvitsee.
Muahahahaa Periferia ja jyväjemmarit...Alkuperäinen kirjoittaja tupu:Ainakaan pääkaupunkiseudulla näin ei toimita. Tokikin periferiassa, jonne pääkaupunkilaisten varat kupataan tukina, voi olla että tehdään tuokin, kun laiskat jyväjemmarit ei mitään jaksa tehdä..Alkuperäinen kirjoittaja raha noussut päähän:Ja höpölöpön. Kyllä ne yleensä lääkäristä toimittelee Kelalle mm. myös korvattavat maksut.Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:En kyllä käsitä näitä, joilla on rahasta tiukkaa, niin sitten ei huolehdita edes niistä tärkeistä avustuksista, joita olisi mahdollisuus saada. Ei tuollaista asiaa unohdeta, jos sitä rahaa oikeasti tarvitsee.